بازدید 6628

ترامپ: بگذارید اسد با ترکیه بجنگد

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد کشورش حاضر نیست برای دفاع از «سرزمین دشمن» بجنگد و دولت سوریه باید برای دفاع از کُرد‌ها و خاک خود با ترکیه بجنگد.
کد خبر: ۹۳۰۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵ 14 October 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه در پیامی توئیتری بار دیگر تأکید کرد که کشورش از این پس در سوریه برای دفاع از آنچه «سرزمین دشمن» خواند نخواهد جنگید.

ترامپ در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: «پس از شکست دادن حکومت داعش به‌طور ۱۰۰ درصد، من بخش عمده نیروهایمان را از سوریه خارج کردم. بگذارید سوریه و اسد از کُرد‌ها دفاع کنند و برای سرزمین خودشان با ترکیه بجنگند. من به ژنرال‌هایم گفتم چرا ما باید برای سوریه و اسد بجنگیم و از سرزمین دشمن خود دفاع کنیم؟»

وی افزود: «هرکس که می‌خواهد برای دفاع از کُرد‌ها به سوریه کمک کند، از نظر من مشکلی ندارد؛ خواه روسیه، چین یا ناپلئون بناپارت باشد. برای آن‌ها آرزوی موفقیت می‌کنم. ما ۷۰۰۰ مایل دورتر هستیم.»

رئیس جمهور آمریکا در ادامه نوشته است: «برخی افراد می‌خواهند آمریکا از مرز سوریه که ۷۰۰۰ مایل آن‌طرف‌تر است و بشار اشد یعنی دشمن ما بر آن حکومت دارد، دفاع کند. این در حالی است که سوریه و هرکسی که قرار باشد به آن‌ها کمک کند، به‌طور طبیعی خواستار دفاع از کُرد‌ها است. من ترجیح می‌دهم بیشتر روی مرز‌های جنوبی خودمان که مجاور ما و در واقع بخشی از ایالات متحده آمریکا هستند، تمرکز کنم.»

ارتش ترکیه پس از اعلام تصمیم دولت ترامپ برای خارج کردن نیرو‌های آمریکایی از شمال شرقی سوریه، نیرو‌ها و ادوات نظامی خود را در مرز مشترک با سوریه مستقر کرد و از بعد از ظهر روز چهارشنبه نیز عملیات نظامی خود علیه نیرو‌های کُرد متحد آمریکا را آغاز کرد.

خروج نیرو‌های آمریکایی از شمال شرقی سوریه که به‌عنوان چراغ سبزی برای اقدام نظامی ترکیه علیه کُرد‌های متحد آمریکا قلمداد شده، مخالفت نمایندگان ارشد کنگره آمریکا را به دنبال داشته و آن‌ها در خصوص پیامد‌های این تصمیم به ترامپ هشدار داده‌اند.

دونالد ترامپ طی روز‌های اخیر از یک سو با انتشار پیام‌هایی در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر چندین بار ترکیه را به تحریم و ویرانی اقتصادش تهدید کرده است و از سوی دیگر سعی دارد خود را نسبت به وضعیت مناطق شمال شرقی سوریه پس از حمله ارتش ترکیه بی‌تفاوت نشان دهد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی