بازدید 6041

حمله ارتش ترکیه به نیرو‌های ویژه آمریکا در سوریه

یک رسانه آمریکایی گزارش داده ترکیه نیرو‌های ویژه آمریکا در سوریه را هدف قرار داده و بمباران کرده است.
کد خبر: ۹۲۹۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۲ 12 October 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، یک رسانه آمریکایی جمعه گزارش داده ترکیه «ظاهراً به اشتباه» نیرو‌های ویژه آمریکا در سوریه را بمباران کرده است.

«نیوزویک» گزارش داده گروهی از نیرو‌های ویژه آمریکا هنگام حمله خمپاره‌ای ترکیه به مواضع کُرد‌ها در شمال سوریه هدف قرار گرفته‌اند.

نیوزویک نوشته از طریق یک مقام پنتاگون و یک مقام اطلاعاتی در منطقه کردستان عراق مطلع شده نیرو‌های ویژه آمریکا در تپه «مشتنور»، واقع در شهر کوبانی، هدف حمله خمپاره‌ای نیرو‌های ترکیه‌ای قرار گرفته‌اند.

مقام ارشد پنتاگون گفته که نمی‌تواند شمار دقیق نیرو‌های آمریکایی حاضر در آن منطقه را مشخص کند، اما گفته که شمار نیروها، «اندک» بوده‌اند. نیوزویک بر اساس سخنان مقام ارشد پنتاگون شمار نیرو‌ها در آن منطقه را بین ۱۵ تا ۱۰۰ نفر برآورد کرده است.

این مقام گفته حجم آتش به اندازه‌ای سنگین بوده که پرسنل آمریکایی بعد از قطع آن از منطقه خارج شده‌اند. نیوزویک نوشته از وزارت دفاع آمریکا خواسته درباره این گزارش اظهارنظر کند.

وزارت دفاع ترکیه این گزارش را تکذیب کرده است.

رئیس‌جمهور ترکیه چهارشنبه (۱۷ شهریورماه) از آغاز عملیات نظامی جدید این کشور در شمال سوریه خبر داد. وی اسم رمز این عملیات را «چشمه صلح» عنوان کرد و مدعی شد که مأموریت نیرو‌های مسلح ترکیه «ممانعت از ایجاد گذرگاه تروریستی در طول مرز‌های جنوبی» است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر