بازدید 11993
۷
سوژه

تشویق عجیب صدام در بازی اردن-کویت و دخالت فیفا

در این بازی جنجالی، هواداران تیم ملی اردن که میزبان دیدار بودند، با شعار‌هایی عجیب به تشویق صدام حسین، دیکتاتور سابق عراقی کردند. این کار به قصد تحریک بازیکنان کویت و بر هم زدن تمرکز آن‌ها انجام شد.فدراسیون اردن این حرکت تماشاگرانش را محکوم کرده اما فیفا احتمالا برخورد شدیدی خواهد داشت
کد خبر: ۹۲۹۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۷ 11 October 2019

در شبی که تمام نگاه‌ها در ایران و اقصی نقاط دنیا به تهران و ورزشگاه آزادی بود، دیدار‌های دیگری هم در چارچوب مرحله مقدماتی جام جهانی و جام ملت‌های آسیا برگزار شد.

به گزارش تابناک ورزشی، در بین تمام این بازی‌ها که به دلیل تقابل خانگی سرگروه ها مقابل تیمهای ضعیف جدول عمدتا پرگل هم بودند، فقط یک بازی مساوی و از قضا بدون گل به پایان رسید. تقابل دو تیم اردن و کویت که از گروه B این مسابقات بدون اینکه توپی از خط دروازه‌ها عبور کند خاتمه یافت و دو تیم به یک امتیاز اکتفا کردند.

تساوی رقابت اردن و کویت در جدول را داغ‌تر کرد و این دو تیم با ۴ امتیاز به دنبال استرالیای صدرنشین حرکت می‌کنند اما جدال دو کشور عربی حاضر در این گروه، هرچند در داخل زمین اتفاق هیجان انگیزی نداشت، روی سکو‌ها با تنش‌های عجیبی همراه بود. در این بازی جنجالی، هواداران تیم ملی اردن که میزبان دیدار بودند، با شعار‌هایی عجیب به تشویق صدام حسین، دیکتاتور سابق عراقی کردند. این کار به قصد تحریک بازیکنان کویت و بر هم زدن تمرکز آن‌ها انجام شد.

تشویق صدام بی تردید عجیب‌ترین حرکت تماشاگران در بازی‌های امروز آسیا بود؛ اتفاقی که شاید تا مدت‌ها مشابه آن در جایی تکرار نشود. این کار به قدری دور از عرف بوده که فدراسیون فوتبال اردن هم آن را تاب نیاورده و پس از بازی سعی در تلطیف جو ایجاد شده کرد. مسئولان فدراسیون اردن بعد از دیدار مقابل کویت بیانیه‌ای صادر کردند و در آن، حرکت تماشاگران اردنی در تشویق صدام حسین را خارج از چارچوب اخلاقی و ورزشی توصیف کردند و این عمل را رسما محکوم کردند.

حالا باید منتظر ماند و دید فیفا که به شدت با اتفاقاتی از جمله دخالت سیاست در فوتبال مخالف بوده، در قبال این اقدام تماشاگران اردنی در یک بازی رسمی چه واکنشی از خود نشان خواهد داد. کشور کویت، خود بار‌ها به دلیل مسائل سیاسی از طرف فیفا با محرومیت روبرو شده و این بار هواداران تیمی در برابر کویت، از شعار‌های سیاسی استفاده کرده اند.

تشویق عجیب صدام در بازی اردن-کویت و دخالت فیفا

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
صدام یک درس بزرگ برای حاکمان ظالم است
اگر ایران بود بیچاره اش می کردن
بیچاره فیفا که گیر خاورمیانه افتاده!!!
آخه صدام ملعون هم تشویق کردن داره؟
پاسخ ها
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
تو فلسطین برو ببین چه جاهایی به نامش هست
نباید ایران به حکومت فعلی عراق دلخوش باشد امریکا صدام را برد و می تواند صدام‌دیگری بیاورد تا بوده همین بوده
پس از ما دیوانه تر هم پیدا میشه هااااا
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل