بازدید 13795
پیمانه اقتصادی؛

همتی: برخی منتظر دلار ۴۰ هزار تومانی بودند/ سنت‌شکنی بازار مسکن در ابتدای پاییز/ دو عاملی که قیمت طلا را بالا برد/ برابری هزینه یک پاکت سیمان ۵۰ کیلویی با قیمت یک سطل ماست

این پیمانه تیتر‌هایی همچون کاهش قیمت نفت در بازار‌های جهانی، اغلب سهام آسیایی از سقوط بازگشتند، افزایش قیمت گندم در بازار‌های جهانی، گزارش بانک جهانی از کاهش رشد اقتصادی عربستان پس از حمله پهپادی به آرامکو، بهای سکه در آخرین روز هفته، روند ثبات قیمت مرغ در بازار تداوم دارد و ثبات شاخص ارزی در ایستگاه پایان هفته را در بر دارد.
کد خبر: ۹۲۹۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 11 October 2019

تابناک اقتصادیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون کاهش قیمت نفت در بازار‌های جهانی، اغلب سهام آسیایی از سقوط بازگشتند، افزایش قیمت گندم در بازار‌های جهانی، گزارش بانک جهانی از کاهش رشد اقتصادی عربستان پس از حمله پهپادی به آرامکو، بهای سکه در آخرین روز هفته، روند ثبات قیمت مرغ در بازار تداوم دارد و ثبات شاخص ارزی در ایستگاه پایان هفته را در بر دارد.

همتی: برخی منتظر دلار ۴۰ هزار تومانی بودند

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه مقدمه تحریم های آمریکا از سال ۹۶ آغاز شد و آثار آن از نظر روانی در تابستان سال گذشته به اوج رسید، گفت:‌ همچنان فشار بر درآمدهای ارزی کشور، بالا بردن هزینه مبادلاتی کشور و تداوم جنگ روانی علیه مردم سر جای خود باقی است و نباید غافل شویم که ثبات نسبی در اقتصاد کشور به معنای تمام شدن فشار آمریکا نیست. وضع تحریم ها در سال ۹۶ با هدف ایجاد فضای عدم اطمینان،‌ تضعیف رشد اقتصادی، کاهش سرمایه گذاری، نابود کردن پول ملی، ساماندهی ناآرامی های صنفی،‌ جنگ روانی گسترده و ارائه تصوی تاریک از آینده اقتصاد و سیاست در افکار عمومی بود. وی با اشاره به اتفاقات شهریور سال گذشته و شرایط اقتصاد ایران و برنامه های آمریکا و متحدانش در منطقه، ‌ادامه داد:‌ از دو طرف هم انتظارات تورمی را تشدید می کردند و هم شوک منفی عرضه که منجر به پایین آمدن تولید حقیقی و در انتها رکود و بیکاری می شد را دامن می زدند.

رئیس کل بانک مرکزی افزود:‌ به نظر خیلی از تحلیلگران اگر این روند در تابستان سال گذشته ادامه پیدا می کرد به معنای غیر قابل مهار شدن اقتصاد و ‌تورم بود و حتی صحبت هایی از ابر تورم و تورم های سه رقمی و چهار قمی و نرخ ارز بالا در بازار مطرح می شد در عین حال عده ای تلاش ها را بی ثمر می دانستند و معتقد بودند ارز به ۴۰ هزار تومان می رسد. در آن زمان سه دسته پیشنهاد روی میز بود و ارائه می شد و از ما گلایه می کردند که چرا به این پیشنهادها عمل نمی کنید. این در حالی است که اقتصاد در خلأ نیست و کنش و واکنش فعالان اقتصادی می تواند نتایج را تغییر دهد و ممکن است در شرایط سخت تصمیماتی بگیرید که هزینه داشته باشد. ما این باور را داشتیم که هر تصمیم اشتباه بانک مرکزی ممکن است جبران ناپذیر باشد زیرا کشور را تا آستانه نابودی می برد.

کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی

روز گذشته در بازارهای جهانی قیمت نفت برنت با کاهش مواجه شد و با کاهش 6 سنت در هر بشکه به قیمت 58 دلار و 26 سنت معامله شد. رویترز نوشت: روز (پنجشنبه) به دلیل اینکه مذاکرات تجاری چین و آمریکا انتظارات سرمایه‌گذاران را برآورده نکرد، باعث کاهش قیمت نفت شد. خبرهایی از مذاکرات تجاری دو کشور نگرانی بیشتری در مورد اقتصاد جهانی و همچنین کاهش تقاضای جهانی نفت ایجاد کرده است. چین با عنوان بزرگترین کشور وارد کننده نفت است که جنگ تجاری اخیر اقتصاد این کشور و همچنین آمریکا را تحت تأثیر قرار داده است. آنطور که نهادهای بین‌المللی مانند صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی اعلام کرده‌اند این جنگ تجاری نه تنها بر اقتصاد دو کشور آمریکا و چین بلکه بر اقتصاد جهان هم تأثیرگذار است. پیش‌بینی  شده بود این جنگ تجاری تا نیم درصد در کاهش رشد اقتصادی جهانی تاثیرگذار خواهد بود. تلاش‌های دو کشور تاکنون زنجیره عرضه جهانی را متوقف کرده و آهنگ رشد اقتصاد این دو کشور را کندتر کرده است. بنجامین لو تحلیلگر کالاهای اساسی در بازار سنگاپور گفت: «در صورت بدبینی بازار مذاکرات این دو کشور فشار روی قیمت نفت بیشتر خواهد شد.»

با احتمال رفع محدودیت هوآوی توسط ترامپ؛ اغلب سهام آسیایی از سقوط بازگشتند

روز پنج‌شنبه هم روزنامه «سوزچاینا مورنینگ پست» گزارش داد که مذاکرات رده‌ بالای تجاری بین آمریکا و چین که معاون نخست وزیر، هیو لی، هم در آن شرکت می‌کند، حالا به یک روز کاهش داده شده است. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن بدون تغییر باقی ماند، در حالی که نیکی ژاپن ۰.۴۵ درصد رشد کرد. در بازار چین، شاخص کامپوزیت شانگهای ۰.۷۴ درصد رشد کرد، در حالی که هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۰.۴۳ درصد بالا آمد. ای‌اس‌اکس استرالیا کاملا بدون تغییر ماند، اما کوسپی کره‌جنوبی بر خلاف بازارهای منطقه، ۰.۸۸ درصد افت کرد. در بازار ارز، شاخص دلار که در برابر ارزهای مهم جهان تا ۹۹.۰۶۷ واحد بالا رفته بود، در ۹۸.۹۹۲ واحد تثبیت شد. ین ژاپن که به عنوان سرمایه‌گذاری امن در مواقع بحران، در نظر گرفته می‌شود، در برابر دلار آمریکا، پس از این که تا ۱۰۷.۰۲ واحد تقویت شد، در ۱۰۷.۵۶ واحد تثبیت شد. این در حالی است که نیویورک تایمز شب قبل گزارش داد که دولت ترامپ آماده می‌شود تا به شرکت‌های آمریکایی برای فروش تجهیزات غیرحساس به هوآوی، مجوز دهد.

افزایش قیمت گندم در بازارهای جهانی

روز گذشته در بازارهای جهانی قیمت گندم یک و نیم دلار افزایش یافت. قیمت هر بوشل از این کالای اساسی به قیمت 501 دلار و 75 سنت معامله شد. گندم به عنوان یک کالای راهبردی در جهان مطرح می‌شود و نقش آن فراتر از امنیت غذایی است.

گزارش بانک جهانی از کاهش رشد اقتصادی عربستان پس از حمله پهپادی به آرامکو

بانک جهانی در گزارشی اعلام کرد: حملات ماه گذشته به شرکت نفتی آرامکو بر رشد اقتصادی امسال این کشور تأثیر خواهد گذاشت. بانک جهانی در گزارش خود آورده است، رشد تولید ناخالص داخلی عربستان در سال جاری پیش‌بینی می‌شود، به 0.8 درصد برسد که این رقم نسبت به پیش‌بینی قبلی بانک جهانی که در ماه آوریل 1.7 درصد بود کاهش یافته است. بانک جهانی تأکید کرده که کاهش تولید نفت و چشم‌انداز ضعیف از اقتصاد جهانی بر رشد اقتصاد عربستان تأثیرگذار بوده است. برآورد بانک جهانی از رشد اقتصاد عربستان بسیار پایین‌تر از آنچه خود عربستان پیش از این برآورد کرده بود، است. عربستان رشد تولید ناخالص داخلی خود را 1.9 درصد برآورد کرده بود.

آمارهای دولتی در ماه گذشته نشان داد که اقتصاد عربستان در سه ماهه دوم سال به شدت کاهش یافته است که کاهش صادرات نفت عربستان به دلیل عمل به طرح کاهش تولید نفت تأثیر جدی در این کاهش داشته است. مقامات سعودی اعلام کردند که حملات 14 سپتامبر تأثیر جدی در رشد اقتصاد این کشور نداشته است، اما سرمایه‌گذاران و تحلیل‌گران معتقدند، حمله نفتی به آرامکو می‌تواند تأثیر طولانی‌مدتی روی طرح‌های سعودی‌ها برای متنوع ساختن اقتصاد این کشور و نیز جذب سرمایه‌های خارجی داشته باشد. بانک جهانی اعلام کرده است، حمله به تجهیزات نفتی عربستان در ماه سپتامبر منجر به توقف عرضه نفت این کشور در سطح زیادی شده که حتی می‌تواند به رشد اقتصادی 2019 این کشور تأثیر بگذارد. این حمله نفتی تولید نفت عربستان را به نصف کاهش داد.

سنت‌شکنی بازار مسکن در ابتدای پاییز

با آغاز فصل پاییز، اولین گروه از متقاضیان مصرفی بازار مسکن به کاهش قیمت‌ها واکنش مثبت نشان دادند و این در حالی است که معمولا در مهرماه معاملات نسبت به شهریورماه به طور محسوسی کاهش می‌یابد. به گزارش ایسنا، هرچند بازار مسکن هنوز کساد است، نمایه‌های دریافتی از تعداد معاملات در نیمه مهرماه نشان می‌دهد به دنبال افت قیمت‌های پیشنهادی، بعضی از خریداران محتاط که ریسک خرید را به آینده موکول نمی‌کنند وارد بازار شده‌اند.  

در شانزدهم روز ابتدای مهرماه ۱۳۹۸ بالغ بر ۲۲۷۴ قرارداد خرید و فروش در شهر  تهران به امضا رسید که نسبت به همین زمان در ماه  قبل ۲۶ درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶۹ درصد کاهش نشان می‌دهد. تعداد قراردادهای اجاره در تهران نیز ۷۵۱۲ مورد بود که نسبت به مهر پارسال ۷ درصد کاهش یافت. اما افزایش ناچیز ماهیانه تعداد معاملات در مهرماه از این جهت دارای اهمیت است که در ماه‌های مهر هر سال با توجه به پایان فصل جابه‌جایی قراردادها نسبت به شهریورماه ۲۰ تا ۵۰ درصد کاهش می‌یافت؛ به طوری  که مهرماه سال قبل تعداد معاملات نسبت به شهریور همان سال قراردادهای خرید و فروش ۴۳ درصد کاهش یافت. تحرک اندک طرف تقاضا در بازار مسکن شهر تهران می‌تواند ناشی از کاهش قیمت‌های پیشنهادی، ثبات نرخ  ارز و افزایش اطمینان به شرایط  عمومی اقتصاد باشد. عده‌ای از متقاضیان  واقعی با توجه به این واقعیت که افت ماهیانه قیمت در زمان رکود، کمتر از میزان افزایش قیمت در زمان رونق است در مهرماه وارد بازار شدند. 

بهای سکه در آخرین روز هفته

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، روز پنجشنبه در معاملات بازار آزاد تهران به ۴ میلیون و ۱۰ هزار تومان رسید. همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۳ میلیون و ۹۹۵ هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۴۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون ۲۴۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۸۵۰ هزار تومان بود. همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۴۰۷ هزار و ۴۵۰ تومان ارزشگذاری شد. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار آبشده که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، امروز به رقم یک میلیون و ۷۶۵ هزار تومان رسید.

ثبات شاخص ارزی در ایستگاه پایان هفته

در معاملات روز پنجشنبه بر اساس اطلاعات سامانه سنا بانک مرکزی که بیانگر میانگین وزنی نرخ خرید و فروش ارزبر مبنای معاملات ثبت شده در سامانه نظارت ارز توسط بانک‌ها و صرافی‌های مجاز کل کشور است، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۱۳۰۰ از مردم خریداری شد و به قیمت ۱۱۴۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شد که نسبت به روز چهارشنبه تغییری نداشت. همچنین هر اسکناس یورو در بازار امروز به نرخ ۱۲۵۰۰ تومان از مردم خریداری شد و به قیمت ۱۲۶۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شده است. یورو نیز همانند دلار، بدون تغییر بود.

دو عاملی که قیمت طلای جهانی را بالا برد

روز گذشته در بازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا با یک و نیم دلار افزایش نسبت به روز چهارشنبه به قیمت 1506 دلار و 50 سنت معامله شد. قیمت این فلز گرانبها در کمترین زمان 1503 دلار و 10 سنت و در بیشترین زمان 1517دلار و 40 سنت به فروش رسید.

به گزارش رویترز مذاکرات تجاری چین و آمریکا نقش اصلی را در قیمت طلا داشته است، در حالی که پیش از این انتظار می‌رفت مذاکرات در سطح سران عالی رتبه کشور پایانی بر جنگ تجاری دو قطب بزرگ اقتصادی جهانی باشد اما خبرها حاکی از آن است که مذاکرات به بن بست رسیده و طرف‌های چینی زودتر از موعد جلسه را ترک می‌کنند. قرار بود جلسه تا روز جمعه ادامه یابد؛ اما منابع آگاه گفته‌اند که لیوهه با تیم همراهش محل نشست را ترک می‌کنند. بلومبرگ گزارش داده که کاخ سفید در مذاکرات با چین به دنبال یک بسته ارزی است. دیروز نیز نشریه چینی "ساوت چاینا مورنینگ پست" گزارش داده بود که نمایندگان چینی به دنبال ترک واشنگتن هستند.

تحلیلگر آرگونات سکوریتی با بیان اینکه احتمالا نوساناتی در بازار طلا وجود داشته باشد، اعلام کرد: میزان ذخایر طلا در بیشترین میزان سه سال گذشته است و بسیاری از بانک‌های مرکزی به دنبال خرید این فلز گرانقیت هستند و به این دلیل قیمت را در بازارهای جهانی افزایش داده است. افزایش قیمت طلا دیروز، متأثر از دو عامل نخست به خبرهای ناامید کننده از مذاکرات تجاری چین و آمریکا و دوم گرایش بانک‌های مرکزی جهان برای خرید طلا بوده‌اند. بانک‌های مرکزی جهان تلاش می‌کنند با خرید گسترده طلا اقتصاد کشورشان در مقابل نوسانات ارزی و به ویژه مقابله با سلطه دلار حفظ کنند.

روند ثبات قیمت مرغ در بازار تداوم دارد

عظیم حجت عضو هیأت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی، با اشاره به اینکه قیمت مرغ از ابتدای هفته تا کنون کماکان روند با ثباتی داشته است، گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۳ هزار و ۴۰۰ تا ۱۴ هزار تومان است. با توجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا پیش بینی می‌شود که روند فعلی قیمت تا پایان هفته در بازار استمرار یابد. حجت با اشاره به اینکه قیمت جوجه یک روزه نسبت به ۲۰ زور اخیر حدود ۴۰ درصد در بازار رشد داشته است، بیان کرد: هم اکنون متوسط قیمت هر قطعه جوجه یک روزه ۲ هزار و ۸۰۰ تا ۳ هزار و ۱۰۰ تومان است و این افزایش قیمت مربوط به صدور مجوز صادرات در روز‌های اخیر است و هیچ ارتباطی به میزان جوجه ریزی ندارد.  بنا بر آخرین آمار میزان جوجه ریزی مهر در مقایسه با شهریور اختلاف چندانی نداشته است که بدین ترتیب پیش بینی می‌شود نوسان شدیدی از لحاظ قیمت تا پایان هفته نداشته باشیم. طبق سنوات قبل طی ماه‌های مهر و آبان ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری صورت می‌گیرد، اما در آذر به سبب برنامه ریزی برای تأمین مرغ شب عید تقاضا برای خرید جوجه در بازار افزایش می‌یابد که این امر در افزایش قیمت جوجه و جبران زیان تولید کنندگان بی تأثیر نیست. حجت قیمت مرغ در ایام اربعین را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به خروج تعداد قابل توجهی مسافر به سمت عراق و کاهش فشار بر روی بازار پیش بینی می‌شود که حداکثر قیمت مرغ در این ایام ۲ تا ۳ درصد افزایش یابد. /باشگاه خبرنگاران جوان
 
اتحادیه: گوشت ارزان شد
 
علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه بازار گوشت گوسفندی در رکود کامل به سر می‌برد اظهار کرد: با توجه به کاهش قدرت خرید خانوار و ازدیاد عرضه دام قیمت گوشت گوسفندی در بازار همچنان روند نزولی به خود گرفته است. وی از کاهش ۲ تا ۳ هزار تومانی قیمت گوشت طی چند روز اخیر در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۹۰ تا ۹۱ هزار تومان به مغازه‌دار و با احتساب ۱۰ درصد سود معادل ۹۸ تا ۱۰۰ هزار تومان به مشتری عرضه می‌شود. ملکی قیمت گوشت در بازار را پیش بینی کرد و افزود: اگر روال فعلی عرضه دام در بازار استمرار یابد و همچنان صادرات دام به صورت رسمی و غیر رسمی به بازار‌های هدف انجام نشود پیش بینی می‌شود که روند کاهش قیمت در بازار استمرار یابد، در غیر این صورت شاهد تنش مجدد قیمت در بازار خواهیم بود. رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت قاچاق دام بیان کرد: رصد‌ها و شنیده‌ها حاکی از آن است که مقداری دام از غرب کشور به سمت عراق و از استان کرمانشاه به سمت جنوب در حال جابجایی است که اگر تدابیر جدی برای برخورد با قاچاقچیان اندیشیده نشود در روز‌های آتی افزایش قیمت دور از انتظار نیست.
 
برابری هزینه یک پاکت سیمان ۵۰ کیلویی با قیمت یک سطل ماست
 
دبیر انجمن تولیدکنندگان سیمان در پاسخ به این که آیا در نیمه دوم سال قیمت سیمان افزایش خواهد یافت یا خیر، اظهار کرد: با توجه به افزایش هزینه‌ها، کار آنالیز و کارشناسی قیمتی برای تغییر قیمت در نیمه دوم سال آغاز شده است. وی با بیان اینکه هزینه یک پاکت سیمان ۵۰ کیلوگرمی بین ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان است که با قیمت یک سطل ماست برابر است، افزود: هزینه تولید افزایش یافته از طرفی با توجه به فرسوده شدن قطعات دستگاه ها، کارخانجات باید به فکر تهیه قطعات یدکی باشند که با توجه به شرایط تحریم هزینه آن‌ها افزایش یافته همچنین هزینه حمل از معادن و هزینه پیمانکار افزایش یافته است. شیخان در پاسخ به این که آیا بازار کشش افزایش قیمت را دارد یا خیر گفت: اثر قیمت سیمان در قیمت تمام شده ساختمان بسیار ناچیز و در حد چهارصدم درصد است و فشاری تحمیل نمی‌کند. دبیر انجمن تولیدکنندگان سیمان ادامه داد: هر چند در نیمه نخست سال قیمت‌ها ۳۰ درصد افزایش یافت، اکنون هزینه‌ها به گونه‌ای افزایش یافته که قیمت فعلی جوابگو نیست. وی درباه اینکه چه میزان قیمت افزایش خواهد یافت، گفت: تا نتیجه کار کارشناسی و آنالیز قیمت مشخص نشود، نمی‌توان درباره میزان افزایش صحبتی کرد و همه چیز منوط به نتیجه کار کارشناسی است. /میزان
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۶
آقای همتی با این سخن میخوای نشون بدی دلار 11 هزارتومنی جذابه؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
اونایی که منتظر دلار ۴۰ هزارتومانی بودند سواد اقتصادی نداشته اند. طبیعیه که وقتی حجم نقدینگی را بانکهای خصوصیمون چهار برابر کنند ارزش پولمون هم یک چهارم بشه و دلار از سه هزار به ۱۲ هزار برسه و بالاتر از اون ناشی از شوک و موقتی خواهد بود. البته با ادامه روند افزایش نقدینگی اگه راهکاری اندیشیده نشه چند سال دیگه دوباره شاهد افت چند برابری ارزش پول ملیمون خواهیم بود و بعید نیست دلار ۴۰ هزارتومان هم شاهدش باشیم.
ماست را گرون میخری
باید برای خرید دلار بیش از ۱۰ هزار دلار مالیات بگذارید . در کانادا شما نرخ برابری دلار را باید بصورت مالیات به دولت بپردازی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
دولت محترمه که به عناوین مختلف از ما مالیات میگیرد، اینهم یکی دیگه .
اقتصادی که در طول سی سال ، چهار مرحله ودر هر مرحله سه برابر ارزش پول ملی کاهش یافته است چه جایی برای دفاع دارد ؟؟؟ در باب اقتصاد ایران بایست گفت : خانه از پای بست ویران است خواجه در فکر نقش ایوان است / حذف چهار صفر هم فقط فریب افکار عمومیست
سلام برادر عزیز دلار ۱۶ تومن شد ۱۲ توم هیچ تاثیری در کاهش قیمت ها نداشت، حالا هم بشه ۱۰۰۰ تومن توفیقی در بدبختی مردم نداره، زیاد خودتو خسته نکن.
عجب آدمی هستید
شما خودتان منتظر40هزارتومان بودید نه دیگران فرافکنی نکنید!!!
اتحادیه تولید سیمان یک پاکت سیمان را با یک سطل ماست مقایسه میکند این دو چه ربطی بهم دارند یکی از معادن استخراج میشود بسادگی و یکی گاو با ۹ ماه صبر و تولیر شیر و حرکت به سمت کارخانه لبنی .
ایشان میتوانست مثال انگشتر طلا را هم بزند راهنمایی
برخی منتظر .... برخی کی هستند؟؟؟مردم مگر قدرت تعیین قیمت دارند؟؟
تمام نوسانات بازارهای پولی کار خود بانک مرکزی است.
ماشین خارجی را گران به یک عده انداختید و تا ماشین های دولت تمام شد بازار را سریعا اوردید پایین
دارو ۶ برابر شده قیمتش ارز ان اگر ۴۲۰۰ حساب کنید که نیست ارز ان درمی اید ۲۵۰۰۰ تومان.
گوشت همین گونه .
رکود وحشتناکی که امده با ۱۰۰۰ میلیار دلار وام بانکی از خارج هم رفع نخواهد شد .
وضع ارزی تان این قدر خوب است به زوار اربعین ارز میدادید .
ادعاهای خاص و میگویند هیچ ارزی بانک مرکزی در بازار نریخته و قیمتها کنترل شده!!!!!!
در هر بازار مالی عرضه و تقاضا قیمت را تعیین و وقتی تقاضا زیاد و عرضه نباشد میشود قیمت پایین بیاید؟
اگر گوشت گران میشود با افزایش عرضه قیمتش را کنترل نمی کنند؟؟(البته با سهمیه بندی یا امنیتی کردن فضا بازار مورد نظر که روش منسوخ هست و تعیین مقداری معین برای هر فرد هم میتوان بازارها را موقتا کنترل که روش نُرم نیست)
احتمالا از بعد از اربعین که تقاضا کم میشود ایشان مجددا یاد ارزان کردن دلار و اقدامات نمایشی می افتند.
شکر چرا گران شد مگر ارز ۴۲۰۰ به ان نمی دادید؟؟؟
یک سوال :ارز ۴۲۰۰ چگونه است به ان تورم نمی خورد؟؟؟
ارز ۴۲۰۰ فقط اتلاف منابع است و الان دو ساله ارز ۴۲۰۰ قیمتش ثابت است در حالی که در بودجه های سالانه مجلس به دولت سالی ۲۰ درصد روی ارز میرفت بر اساس تورم سالانه کشور.
شرایط اقتصادی نامطلوب و رکود بدتر از سال ۹۲ تا ۹۶ کشور را گرفته.
تیم اقتصادی دولت ضعیف ترین تیم اقتصادی بوده و دوره انها گذشته و اقای همتی مدام حرفهای تکراری را تکرار می کند و متاسفانه صفحه شما هم مدام این صحبتهای دور از واقعیت ایشان را تکرار
سلام هر بار که مسیولین مقایسه قیمت میکنن بوی خطر رو میشه احساس کرد. نمبدونم چرا وقتی سیمان رو با ماست مقایسه میکنند هیچوقت به فکرشون نمیرسه قیمت ماست رو ارزون کنند و همش به فکر این هستند که سیمان رو گرون کنند.
منظور از برخی
برخی مسئولین و رانت خواران متصل هستند؟!؟
ما هنوز هم منتظر دلار 40000 تومانی هستیم
سیمان نباید از ماست گران باشد
حالا میخوان قیمت سیمان را اضافه کنن از این داستان ها و مقایسه ها میکنند
چه ربطی داره
قیمت یه گرم طلا هم 15 عدد سیمان میشه
سلام هر بوشل تقریبا معادل 25کيلو می باشد قیمت گندم را اشتباه زده ايد
بجای افزایش قیمت سیمان، قیمت ماست رو کم کنه دولت، وگرنه گران کردن که هنر نیست
باید به اقای همتی گفت اندکی صبورباش نوبت دلار ۴۰ هزارتومانی فرا میرسد صبور باش
برابری یک سطل ماست با یک کیسه سیمان با توجه به اینکه اولی از شیر گاو و دومی از کوه و معدن بدست می‌آید کاملاً منطقی است
این برخیها احتمالا همانهایی بودند که از شما دلار 4200 گرفته بودند
همتی :عده‌ای منتظر دلار 40 هزار تومانی بودند!!!
آماده سازی افکار عمومی برای دلار بالای 40هزار تومانی آلبته بعد انتخابات اسفند ماه
هیچی ندارم بگم مگر اینکه بگم:
خاک بر سر ما با این طرز فکر رییس بانک مرکزی ما!
البته خودمانیم که به هیمن فکر رأی دادیم
اتحادیه: گوشت ارزان شد!!

فقط میتونم بگم واقعا خجالت کشیدنم هم عرضه میخواد !!!
دولت و حکومت که از این وضع ضرر نکردند ارز ۳۵۰۰ تومانی ۲۰ هزار تومان کردند و بعد هم کاهش دادند به ۱۲ هزار تومان در این نزاع غیر ضروری ایران و آمریکا این مردم ایران بودند که تاوان و هزینه این نزاع را پرداختند. می گویند کاهش قیمت ارز به ۸ تا ۹ هزار تومان به ضرر بخش فاسد خصوصی، خصولتی و دولتی در صادارات است این استدال بسان آن ماند که برای رانت جویی اقلیتی چند درصدی که صرفا به بدنبال منافع خود از این وضع هستند ۸۰ میلیون نفر بایست هزینه این سیاست نابخردانه را بپردازند.
انصافا روتون زیاده ذلار 7 تومانی شده 12000 تومان اون وقت شما افتخار می کنید که قیمت دلار رو کنترل کردید!!!!
همتی: برخی منتظر دلار ۴۰ هزار تومانی بودند!

آقای همتی شما جماعتی هستید که موقعیتش فراهم بشه 40000 تومان که هیچ تا 100 هزارتومان هم دلار رو میکشید بالا. ولی بسته به شرایط فعلا دست نگه داشتید و بصورت تصنعی دلار رو دارید مدیریت میکنید. البته من میگم تصنعی خیلی ها چیزهای دیگه میگند !!!

راستی یادتون هست که صحبت های ابر تورم و تورم های سه رقمی و چهار قمی و نرخ ارز بالا در بازار را کی مطرح کرد ؟ احتمالا آقای روحانی که نبود؟!
به داد قیمت مسکن در مشهد برسید یک عده دلال که بعضا از افراد تحصیلکرده با مدارج بالا هستند قیمت ها را بالا نگه داشته اند و بنگاهی ها هم دامن می زنند، عباس آخوندی وزیر نالایق مسکن دولت تدبیر که هیچ کار مثبتی انجام نداد برای مسکن...
زیاد خوشحال نباشید
که به بالاتر از ۴۰ هزار تومان هم به مدد شما و دوستانتان خواهیم رسید و سبقت هم خواهیم گرفت
شب درازه
و مواظب خودت باش که یه وقت چای نخورده باشی
تمامی این معضلات با اولین خبر حتمی مذاکره رفع و رجوع می شود اندکی به فکر مردم باشید
"برخی منتظر دلار ۴۰ هزار تومانی بودند"
اونی که به ملت مربوطه قیمت های بازاره که اونم از زمانی که دلار بالای 20 هزار شده بود باز هم شاهد افزایش شدید قیمتها هستن ینی حساب کنی میشه همون دلار 30 هزار تومنی ، حالا این که فقط یه عدد رو نشون میدین که شده مثلا 12 هزار تومنی دردی از گرونی ها کم نمیکنه ، حتی دلخوشی هم حساب نمیشه
شماحالابه دلار۱۲۰۰۰ تومانی تان می بالید؟؟؟!!!!!
با قبول اینکه قیمت مصالح داره همین جور بالا و بالاتر میره
توقع اینم نداشته باشیم قیمت خونه پایین بیاد
به طبع هزینه اجاره بها هم همین طور
بنظرم با این درامد ها ایران دیگه جای زندگی نیست
اسه اسه همتی قربونم بشی الهی
این آقا نفرمودن ماست گران است یا سیمان ارزان
خیلی رو میخواد.
اسم دلار 40 هزار تومنی رو میارن که گند دلار 11 هزاری رو افتخار جلوه بدن
خودتان گران میکنید بعد کمی قیمت راپایین میارید خیلی هنر به خرج میدید شما کی مثل همه دنیا شفاف کار خواهید کرد خود گویی خود خندی عجب مرد هنرمندی
سیمان وماست. .. سیمان از عید تا حالا 10000 تومان برا هر پاکت گران شده 5. 2 برابر هنوز قانع نیستید؟!....
مگر با ماست ساختمان میسازن؟! این چه قیاس بی ربطی هست؟!
این یک پاکت سیمان نیست که ارزونه. این یک سطل ماسته که زیادی گرونه.
سهم سیمان در ساختمان چهارصدم درصده!!!!!!!!!
من قسم میخورم دلار قبل ازانتخابات به ۲۸ هزارتومان میبسد
الان سیما را بخرند چه کنند ....مسکن بسازنند ....................نه مسکن را کسی نمی خرد ................
همتی: برخی منتظر دلار ۴۰ هزار تومانی بودند در سرزمین عجایب همه چیز امکان پزیر میباشد و هنوز هم دلار ۴۰ تومنی‌ امکانش هست
مقایسه قیمت سیمان را با ماست نشنیده بودیم که شنیدیم
یکی نیست بگه آخه قیمت سیمان چه ربطی به ماست داره و اگه ماست گرون بشه دلیل گرانی طلا هست و باید حتما طلا و سیمان و آهن و لبو باید گرون بشه!!!!!!!!
...
گوشت ارزان شد.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سیمان و تن تن تولید مکنی اونم از خاک باد آورده مملکت ولی شیر از یک حیوان گرفته میشه لیترلیتر .
يعني بايد مديون آقاي همتي باشيم كه دلار 40 هزار تومان نشده !!!!!!!!!!! ما چقد خوشبختيم !!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها