بازدید 9895
۲
با کاروان اربعین حسینی:

ثبت نام بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در سماح/ ظرفیت پارکینگ در مرز مهران تکمیل شد! / توصیه‌های مهم به زائران/ صدور بیش از ۱.۷ میلیون گذرنامه و برگه تردد موقت

بر اساس آماری که مدیر اجرایی ستاد اربعین ارایه داده، تا صبح امروز ۲ میلیون و ۷۲۹ هزار و ۳۰۷ نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند. استقبالی که استان تهران با حدود ۴۳۰ هزار ثبت نام کننده، خوزستان با ۲۷۲ هزار، اصفهان با ۲۲۸ هزار، خراسان رضوی با ۲۱۵ هزار و استان فارس با ۱۷۷ هزار ثبت نام کننده در آن پیشتازند.
کد خبر: ۹۲۸۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳ 09 October 2019
تابناک اجتماعی
«با کاروان اربعین حسینی»، بسته ویژه خبری‌ست که می‌خواهد هم آخرین اخبار مربوط به این رویداد بزرگ را در اختیار مخاطبان قرار دهد و هم می‌کوشد گوشه‌ای از شکوه حضور زائران در بزرگترین گردهمایی جهان اسلام را منعکس کند.

به گزارش «تابناک»، از صف‌های شلوغ دریافت گذرنامه و ازدحام جمعیت برای دریافت برگه تردد مرزی تا مرز‌هایی که مملو از جمعیت هستند و ساعت به ساعت به شمار مراجعانشان افزوده می‌شود، تلاشی وسیع برای رسیدن به پیاده روی اربعین و پیوستن به صف زائران در جریان است که انتظار می‌رود در روز‌های پیش رو وسیع‌تر شود.

این را می‌شود از برخی آمار‌هایی که مسئولان ارایه می‌دهند نیز دریافت. مثل آماری که امیر مرادی، مدیر اجرایی ستاد اربعین ارایه داده و بر اساس آن تا صبح امروز ۲ میلیون و ۷۲۹ هزار و ۳۰۷ نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند. استقبالی که استان تهران با حدود ۴۳۰ هزار ثبت نام کننده، خوزستان با ۲۷۲ هزار، اصفهان با ۲۲۸ هزار، خراسان رضوی با ۲۱۵ هزار و استان فارس با ۱۷۷ هزار ثبت نام کننده در آن پیشتازند.
 
فیلم: پذیرایی از ۱۲۰۰ نفر زائران در هر وعده در موکب روستایی
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ - ۲۲:۴۳

گفت‌وگوی خبرنگار تابناک با یکی از خادمان «موکب شهید حججی و مصطفوی» در روستای مهدی آباد همدان؛ موکبی روستایی پذیرای خیل زائران اربعینی است که از گوشه و کنار کشورمان راهی مناطق مرزی می شوند تا خود را به راهپیمایی اربعین حسینی برسانند:

تعداد بازدید : 166
تصادف ون حامل زائران ایرانی در منطقه جسر دیاله عراق +اسامی مصدومان
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ - ۲۲:۱۳

تصادف خودروی ون حامل زائران ایرانی در منطقه جسر دیاله در عراق، منجر به مصدومیت ۱۱ زائر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ بر اثر تصادف خودروی ون حامل زائران ایرانی در منطقه جسر دیاله ۱۱ نفر مصدوم و مجروح شدند که از این تعداد سه زائر در بیمارستان زعفرانیه، یک زائر در بیمارستان الجمله العصبیه و ۶ زائر در بیمارستان مدائن بستری شدند، یک زائر هم به بیمارستان الکندی بغداد منتقل شد.

در میان زائران، خانم زیبا حبیبی به بیمارستان الکندی بغداد و خانم ها شهلا چوپان، سمیره دهقانی، راحله زحمت بیشه، فاطمه لک، ثریا حیدری و سلیمه حیدری به بیمارستان مدائن منتقل شدند.

توصیه‌هایی برای حفظ امنیت زائران در سفر اربعین حسینی
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ - ۱۷:۵۱

گذرنامه

زائران باید در طول سفر در حفظ و نگهداری از گذرنامه کوشش کنند تا در هنگام خروج از عراق مشکلی رخ ندهد.

* گذرنامه و همه مدارک و وسایل مورد نیاز هر زائر حتماً همراه خودش باشد، زیرا ممکن است از همسفران خود جدا شود.

* گاهی به علت ازدحام در مرزها، مهر خروج یا ورود توسط متصدیان مرزی سهواً در گذرنامه زائر درج نمی‌شود، بنابراین لازم است زائران از ممهورشدن گذرنامه خود به مهر خروج از ایران و مهر ورود به کشور عراق اطمینان حاصل کنند تا هنگام بازگشت با مشکل روبه‌رو نگردند.

* ممکن است در سفر به دلایلی گذرنامه زائر مفقود شود، بر این اساس، توصیه می‌شود زائران تصویر گذرنامه و سایر مدارک شناسایی و چند قطعه عکس را به همراه داشته باشند.

اقامت در عراق

* ورود غیرمجاز به خاک عراق، مجازات سنگین و حبس طولانی مدت (دو تا ده سال) را دربردارد، بنابراین لازم است گذرنامه‌ای که درهنگام ورود به عراق مُهر شده، در طول سفر همراه زائر باشد.

* زائران اربعین حسینی در سال جاری از زمان خروج از کشور، می‌توانند یک ماه در عراق بمانند و پس از آن مدت، اقامت آنها، غیرقانونی محسوب می‌شود که در صورت عدم تمدید مدت اقامت، احتمال بازداشت و دریافت جریمه نقدی وجود دارد.

احترام به قوانین

* به مأموران عراقی اعم از نیروهای نظامی، انتظامی، حشد الشعبی (بسیج مردمی) و لواء الخدمة احترام گذاشته شود و به تذکرات امنیتی و حفاظتی آنان توجه و از هرگونه برخورد کلامی غیرمعمول و رفتار خلاف ادب با مأموران اجتناب شود.

* با توجه به وضعیت ویژه (کنترل‌های ضدتروریستی) کمال همکاری با نیروی نظامی انجام گیرد و هنگام بازرسی‌های امنیتی، با حوصله و خونسردی کامل با آنان همکاری شود.

* فیلم‌برداری از اماکن، ادوات نظامی و اماکن مقدسه در کشور عراق ممنوع است، زائران جدّاً از این امر خودداری کنند.

* از همراه بردن داروهای ممنوعه و نیز مواد مخدر حتی به مقدار خیلی کم و برای مصرف شخصی یا به عنوان دارو، اجتناب شود که این امر علاوه بر ممنوع‌بودن، از سوی دولت عراق یکی از جرم‌های سنگین محسوب می‌شود و شایسته زائر حضرت اباعبدالله(ع) و کشور عزیز و ملت غیور ایران اسلامی هم نیست.

* از به همراه داشتن یا خرید هرگونه وسایل غیر مجاز و نظامی مانند شوکر، باطوم، دستبند پلیس، جلیقه‌های مخصوص حمل سلاح و خشاب و غلاف اسلحه، سلاح سرد وغیره خودداری شود.

حفظ وحدت

* از طرح مسائل جنگ ایران و عراق یا شهدا و بزرگان دفاع مقدس در گفت‌وگو با میزبانان عراقی اجتناب شود، زیرا ممکن است موجب کدورت و کینه شود.

* باتوجه به وضعیت سیاسی و امنیتی کشور عراق، زائران از هرگونه بحث و جدل سیاسی و طرح مسائل سیاسی تفرقه‌انگیز خودداری کنند و از رفت و آمد با افراد مشکوک و به خصوص جریان‌های معاند نظام جمهوری اسلامی ایران اکیداً خودداری شود.

* در ایام اربعین و زیارت عتبات عالیات، از انجام هرگونه عمل خارج از عرف و رویه‌های عمومی مذهب شیعه که موجب وهن مذهب و مکتب است، خودداری شود.

حفظ آرامش

* احتمال معطلی در مرز برای گذراندن تشریفات گمرکی و بررسی گذرنامه وجود دارد، لذا حفظ آرامش وعدم درگیری مورد انتظار است.

* از توجه به شایعات و پخش آنها که از مهم‌ترین روش‌های دشمنان برای تخریب روحیه وحدت و ایجاد تفرقه در بین امت اسلامی است پرهیز شود. ضمن حفظ آرامش، اخبار و اطلاعات لازم، فقط از راه‌های مورد اطمینان دریافت شود.

* هنگام بروز مشکل از هرگونه درگیری و مشاجره با سایر زائران، خادمان حرم‌ها و اماکن مقدس، مغازه داران و دیگر افراد خودداری و برای رسیدگی به مشکل و حل آن به مسئولان ذیربط مراجعه شود.

مسیر تردد

* لازم است زائران برای رفتن به شهرهای زیارتی و هنگام حرکت به سمت پایانه‌ها، فقط از راه‌های اصلی که در نظر گرفته شده گذر کنند و از راه‌های فرعی و ناشناخته عبور نکنند.

* زائران از مسیرهای مشخص و پرتردد عبور کنند و در طول مسیر از رفت و آمد به تنهایی در شب یا در مکان‌های خلوت یا مشکوک خودداری و از انتشار اخبار غیرموثق پرهیز کنند.

مراقبت از خود

* لازم است زائر از نزدیک‌شدن به صحنه‌هایی نظیر تصادفات، درگیری، تجمع، تظاهرات خیابانی، انفجار، آتش‌سوزی و غیره خودداری کند و در صورت مشاهده این حوادث به سرعت از محل دور شود.

* از حضور بی‌مورد در تجمعات و فضاهای بسته و بدون تهویه پرهیز شود.

* همراه‌داشتن آدرس دقیق بستگان و شماره تماس آنان در ایران و نهادهای ایرانی در کشور عراق، برای مواقع اضطراری لازم است.

* از موکب‌های مستقر در مسیر تردد زائران که بیشتر از سایر اماکن، امنیت دارد، برای استراحت استفاده شود.

* برخی از افراد به زائران وعده‌هایی همچون حرکت از مسیرهای میان‌بُر برای رسیدن سریع‌تر به مقصد می‌دهند که ممکن است قصد فریب آنها را داشته باشند؛ لازم است از همراهی با این افراد خودداری شود.

حفظ اطلاعات

* حتماً قبل از سفر نسبت به تخلیه حافظه تلفن، فلش مموری یا دوربین عکاسی و فیلم‌برداری از موارد غیر ضروری و شماره تلفن‌های مراکز مهم، اقدام شود.

* در مکالمات تلفنی از بیان مطالب محرمانه و غیرضروری خودداری شود.

* از معرفی و اظهار مشاغل خود و همسفران به افراد ناشناس و بیگانه پرهیز شود.

حفظ اموال

* از قرار دادن مدارک و پول در جیب عقب شلوار پرهیز شود و بهتر است در جیب داخل که دارای دکمه و زیپ است، قرار گیرد. در صورت امکان از کیف‌های کمری یا گردن‌آویز استفاده شود.

* زائر باید در مکان‌های شلوغ، مراقب گذاشتن اشیا و وسایل مشکوک در ساک و کوله‌پشتی خود باشد و از پذیرفتن هرگونه امانت مشکوک از افراد ناشناس پرهیز کند؛ در صورت مشاهده هر مورد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت به مأموران امنیتی اطلاع دهد.

* از جابه‌جایی بار افراد ناشناس در طول سفر به خصوص در کشور عراق خودداری کند.

* زائران، ارز مورد نیاز خود را از قبل تهیه کنند و از مراجعه به افراد و صرافی‌های مشکوک خودداری کنند.

* با عنایت به وجود برخی افراد کلاهبردار در اطراف حرم‌ها و اماکن زیارتی و بازار که به زبان فارسی نیز تسلط دارند، توصیه می‌شود زائران از پذیرش بسته‌های مختلف یا سایر پیشنهادهای آنان خودداری کنند و کاملاً هوشیار باشند.

* از تحویل تلفن همراه خود به افراد ناشناس، به ویژه هنگام خرید یا تعویض سیم‌کارت پرهیز شود.

* برای استراحت در موکب‌ها و منازل، از ورود انفرادی به منازل شخصی، خودداری شود و در هنگام استراحت از وسایل و لوازم همراه، مراقبت کافی به عمل آید. هنگام ترک محل استراحت نیز بررسی کافی صورت گیرد تا از جا ماندن وسائل جلوگیری شود.

وسایل همراه

* در صورت امکان، از به‌همراه‌داشتن وسایلی از قبیل لپ‌تاپ، تبلت و هرگونه اشیای قیمتی، پرهیز شود، در غیر این صورت، به خاطر حفظ و نگهداری، هنگام بازرسی‌ها و تحویل به امانات وغیره دردسر زیادی برای زائر ایجاد می‌شود.

تماس با ایران

* دسترسی به اینترنت در عراق و ایام اربعین با دشواری روبه‌روست، بهتر است زائران برنامه‌ریزی را با در نظر داشتن این مسئله انجام دهند و افرادی که ممکن است نگران وی باشد را نسبت به احتمال سخت‌بودن برقراری ارتباط و تماس تلفنی توجیه کند تا مسائلی مانند در دسترس نبودن تلفن برایشان غیرمنتظره و موجب نگرانی نباشد.

* توجه شود به سبب وضعیت امنیتی عراق، گاهی ممکن است اخبار نگران‌کننده از جمعیت شنیده شود، در این موارد سعی شود برای رفع نگرانی خانواده با ایران تماس گرفته شود.

صدور بیش از 1.7 میلیون گذرنامه و برگه تردد موقت اربعین
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ - ۱۷:۱۶

سردار حسین اشتری، فرمانده ناجا در حاشیه بازدید پایانه مرزی مهران گفت: در حال حاضر جمعیت فشرده ای در حال تردد از این مرز هستند؛ از ابتدای ماه صفر تاکنون، بیش از یک میلیون نفر از مرزهای چهارگانه برای زیارت عتبات عالیات وارد کشور عراق شده اند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از یک میلیون و 700 هزار گذرنامه و برگه تردد موقت برای زائران صادر شده است، افزود: خوشبختانه با هماهنگی های صورت گرفته گذرنامه ها و برگه های تردد به موقع به افراد متقاضی تحویل داده شده است.

وزش باد در نجف و کربلا
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ - ۱۶:۰۲

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وزش باد در شهرهای نجف و کربلا طی دو روز آینده (۱۸ و ۱۹ مهر) خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به وضعیت جوی شهرهای کربلا و نجف طی دو روز آینده تصریح کرد: آسمان کربلا طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه صاف تا کمی ابری، گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۴۱ درجه سانتیگراد خواهد بود همچنین شهر نجف نیز طی دو روز آینده آسمانی صاف همراه با وزش باد و حداقل دمای ۲۳ درجه سانتیگراد و حداکثر ۴۰ درجه سانتیگراد دارد.

وی درباره وضعیت جوی کاظمین نیز اظهار کرد: آسمان این شهر فردا (۱۸ مهر) صاف و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود همچنین دمای هوا در این روز در گرم‌ترین و خنک‌ترین زمان به ۴۱ و ۲۳ درجه سانتیگراد می‌رسد. آسمان کاظمین پس فردا( ۱۹ مهر ماه) نیز صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد و با حداقل و حداکثر دمای ۲۴ و ۴۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در مورد وضعیت جوی مرز خسروی (قصر شیرین) گفت: آسمان مرز خسروی (قصرشیرین) طی فردا و پس‌فردا (۱۸ و ۱۹ مهر) صاف تا کمی ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد و افزایش ابر با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد طی روز پنج‌شنبه و با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد طی روز جمعه پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه درباره وضعیت جوی مرز مهران اظهار کرد: آسمان مهران فردا (۱۸ مهر) صاف تا کمی ابری، همراه با افزایش باد با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۴۲ درجه سانتیگراد و طی روز جمعه (۱۹ مهرماه) نیز کمی ابری تا نیمه‌ابری در اواخر وقت افزایش ابر همراه با افزایش باد با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۴۱ درجه سانتیگراد خواهد بود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی مرز شلمچه نیز طی دو روز آینده صاف و با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۴۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی آسمان ایلام فردا ( ۱۸ مهر) صاف تا کمی ابری همراه با افزایش باد با حداقل و حداکثر دمای ۱۶ و ۳۱ درجه سانتیگراد و پس فردا (۱۹ مهر) کمی ابری تا نیمه ابری و در اواخر وقت افزایش ابر همراه با افزایش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد خواهد بود.

ضیائیان در پایان درباره وضعیت جوی اهواز طی روزهای آینده گفت: آسمان اهواز فردا (۱۸ مهرماه) صاف است همچنین دمای هوا در گرم‌ترین زمان ۴۰ درجه سانتیگراد و در خنک‌ترین زمان ۲۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. آسمان این شهر پس‌فردا (۱۹ مهرماه) صاف و دمای هوا در گرم‌ترین و خنک‌ترین زمان به ۳۹ و ۲۳ درجه سانتیگراد می‌رسد.

کنترل تردد خودروهای زائرین اربعین با ۱۲۰۰ گشت جاده‌ای
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ - ۱۵:۵۲

سردار سیدتیمور حسینی، رییس پلیس راه کشور گفت: از روز گذشته ۱۲۰۰ گشت خودرویی با استقرار در جاده‌های استانهای کرمانشاه، ایلام و خوزستان، خودروهای زائرین اربعین را کنترل می‌کنند. علاوه بر این تعداد گشت جاده‌ای، هزار موتورسوار نیز در جاده ها حضور پیدا کرده‌اند.

وی همچنین با اشاره به اعزام نیروهای کمکی به استانهای کرمانشاه، خوزستان و ایلام از روز هشتم مهرماه، افزود: هم اکنون شش هزار نیروی کمکی از سراسر کشور به کمک ماموران پلیس راه و راهور استانهای یاد شده رفته‌اند.

سردار حسینی افزود: غالبا در محورهای مواصلاتی استانهای کرمانشاه، ایلام و خوزستان شاهد تردد پرحجم در عین حال روان هستیم، ضمن اینکه این افزایش تردد در استانهایی مانند همدان، مرکزی، قزوین، لرستان، فارس و بخشی از اصفهان نیز مشاهده می‌شود.

رئیس پلیس راه نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: در میان مرزهای چهارگانه بیشترین مراجعه به مرز مهران صورت می گیرد، اما تردد اصلی را در محورهای استان کرمانشاه شاهد هستیم، چرا که زائرانی که از مهران عازم مراسم معنوی اربعین می‌شوند نیز عموما از محورهای کرمانشاه عبور می کنند.

وی در ادامه از اعمال برخی محدودیت های از ترافیکی 48 ساعت قبل از اربعین تا 48 ساعت پس از این روز در محورهای مواصلاتی استانهای کرمانشاه، خوزستان و ایلام خبر داد و گفت: این محدودیت شامل کامیون‌ها به استثنای آنهایی که حامل موادسوختی و فاسد شدنی هستند، می‌شود.

تمهیدات پیشگیرانه پلیس راه آهن ویژه زائران اربعین
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ - ۱۳:۳۳

به گزارش مهر، سرهنگ حشمت اله ملکی، فرمانده پلیس راه آهن کشور گفت: با همکاری و مساعدت روسا و مدیران راه آهن جمهوری اسلامی ایران امسال نسبت به سال گذشته تعداد قطارهای مسافری برای جابه جایی زائران ۴۶ درصد افزایش داشته است.

وی با معرفی پایانه غربی راه آهن در کرمانشاه و پایانه جنوبی در اهواز این دو محور را از مهمترین ایستگاه های خطوط ریلی کشور که پذیرای خیل عظیمی از زائران اربعین حسینی (ع) خواهد بود، دانست.

وی با بیان اینکه ارتقاء امنیت مسافران خطوط ریلی کشور اولویت اول پلیس راه آهن است، عنوان کرد: همکاری های متقابل مردم با پلیس به منظور ارتقاء نظم و امنیت در تحقق اولویت های ماموریتی پلیس راه آهن نقش تاثیرگذاری دارد.

وی به زائران توصیه کرد: در ایستگاه های راه آهن به هنگام شارژ تلفن همراه نسبت به عدم جابه جایی آن توسط افراد ناشناس هوشیار باشند، بدون هماهنگی با رئیس قطار اقدام به جابه جایی صندلی و یا کوپه خود نکنند، همچنین به هنگام ادای فرایض حتما یک نفر در کوپه به منظور حفظ و مراقبت از اموال دیگران بماند.

سرهنگ ملکی همچنین عنوان کرد: زائران اشیاء قیمتی خود نظیر گوشی تلفن همراه، پول نقد و طلاجات را در معرض دید عموم قرار ندهند، اطلاعات شخصی خود را به راحتی در اختیار افراد ناشناس نگذارند و در حفظ اوراق هویتی خود نظیر گذرنامه و ... کوشا باشند.

زائران می‌توانند به همه شهرهای زیارتی در عراق سفر کنند
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ - ۱۲:۲۱

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت از تکذیب خبر منع سفر زائران به شهرهای زیارتی نجف و کاظمین خبر داد و گفت: زائران می‌توانند به همه شهرهای زیارتی در عراق سفر کنند.

به گزارش ایلنا، با توجه به درگیری‌ها و ناآرامی‌های چند روز گذشته در عراق در برخی از شبکه‌های مجازی، اخباری مبنی بر منع سفر به شهرهای زیارتی مانند نجف، کاظمین و سامرا منتشر شده است. صحبت‌الله رحمانی مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به ناآرامی‌ها در عراق، امکان سفر زائران به سایر شهرهای زیارتی نیز وجود دارد، گفت: خوشبختانه در شهرهای زیارتی مانند نجف و کاظمین درگیری و ناامنی وجود ندارد و زائران می‌توانند به همه این شهرهای زیارتی سفر کنند.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: کاروان‌های سازمان حج و زیارت در مدت برگزاری راهپیمایی اربعین هیچ گونه فعالیتی نخواهند داشت و پس از اتمام مراسم پیاده‌روی اربعین فعالیت کاروان‌های سازمان حج و زیارت دوباره از سر گرفته خواهد شد.

ظرفيت پارکينگ در مرز مهران تکميل است
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ - ۱۱:۴۹

به گزارش خبرگزاري صداوسيما، فرمانده انتظامی ایلام گفت: ظرفیت شهر مهران کاملاً تکمیل است و جایی برای پارک خودرو وجود ندارد/ از ورود خودروهای شخصی، حدفاصل پل زائر به سمت ۱۱ کیلومتری پایانه مهران جلوگیری می‌شود.

۹ هزار اتوبوس برای انتقال زائران اربعین به مرز‌ها
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ - ۱۱:۲۲

رئیس ستاد مرکزی اربعین در مصاحبه با رادیو اربعین تعداد اتوبوس های بین شهری فعال در کشور را ۱۲هزار اتوبوس برشمرد و گفت: ۹ هزار اتوبوس به جابه جایی زائران اختصاص دارد.

حسین ذوالفقاری گفت: امسال توزیع ۱۶۰ میلیون وعده غذا را در مرز‌ها و در داخل خاک عراق پیش بینی کردیم در حالی که سال گذشته ۶۰ میلیون وعده غذایی توزیع شد. همچنین زمینه اسکان یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در طول شبانه روز در مرز‌های ایران و عراق فراهم شده است و سال گذشته یک میلیون و صد هزار نفر را می‌توانستیم اسکان دهیم.

وی گفت: از زائران خواستیم تا حد امکان با خودرو‌های شخصی خود به مرز‌های عراق سفر کنند و به ظرفیت پارکینگ‌ها افزودیم.[؟]

بیماران دیابتی از پیاده روی‌های طولانی پرهیز کنند
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ - ۱۱:۰۰

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت مطرح کرد: پیشنهاد و توصیه ما به زائرانی که نیازمند دیالیز هستند این است که در ایام اربعین سفر نکنند و در طول سال سفر کنند، چراکه تعداد دستگاه‌های دیالیز در عراق بسیار محدود است.

دبیر کمیته امداد و نجات ستاد مرکزی اربعین همچنین به بیماران دیابتی نیز توصیه کرد: بیماران انسولینی در اثر پیاده روی دچار افت قند می‌شوند و دسته دوم بیماران قندی هم از انسولین مصرف نمی‌کنند، این بیماران قبل از سفر برنامه دارو‌های دیالیز خود را تنظیم کنند و به اندازه کافی انسولین داشته باشند و برای پیشگیری از زخم‌های دیابتی از پیاده روی‌های طولانی خودداری شود.

تلاش‌ها برای ثابت نگه داشتن قیمت بلیت هواپيما
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ - ۱۰:۵۰

سازمان هواپیمایی کشوری هم از تلاش‌ها برای ثابت نگه داشتن قیمت بلیت در بازه زمانیِ ۲۰ تا ۳۰ مهر و برخورد با متخلفان خبر می‌دهد و اعلام کرده است. 

شرکت‌های هواپیمایی، زائران ۱۱ شهر تهران، کرمان، ساری، یزد، مشهد، ایلام، کرمانشاه، تبریز، کیش، اصفهان و شیراز را به مقاصد نجف و بغداد میبرند.

هیچ زائری غیرقانونی از مرزها خارج نشده است
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ - ۱۰:۲۴

سردار حسین اشتری با اشاره به اینکه مرزهای چهار گانه شلمچه، چذابه، خسروی و مهران آماده خدمت رسانی به زائران هستند، گفت: با توجه به اشتیاق مردم در سال جاری و افزایش چشمگیر آمار تردد زائران در مرزهای چهار گانه، برنامه ریزی و آمادگی های لازم به منظور تسهیل تردد زوار و خدمتگزاری شایسته به آنها را در مرزها ایجاد کرده ایم.

فرمانده ناجا گفت: امسال با توجه به درخواست ها و اشتیاق مردم برای حضور در راهپیمایی بزرگ اربعین با هماهنگی های به عمل آمده با طرف عراقی، اقدام به چاپ برگ تردد موقت زائر کرده ایم که تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار برگ چاپ و ارسال شده است.

سردار اشتری با اعلام اینکه تاکنون هیچ کس به صورت غیرقانونی از مرزها خارج نشده است افزود: گیت های خروجی و ورودی را افزایش داده ایم و خوشبختانه تاکنون هیچ مشکل امنیتی در مرزهای چهارگانه و در طول مسیر وجود نداشته است.

خروج بیش از یک میلیون زائر از اول محرم تاکنون
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ - ۰۹:۰۸

رئیس ستاد مرکزی اربعین:

از اول محرم تا امروز یک میلیون‌ و ۱۰۰ هزار نفر از کشور خارج شده و به عراق سفر کرده‌اند.
تا صبح امروز یک‌میلیون ‌و‌ ۱۵۰ هزار گذرنامه صادر شده است.
با توجه به اینکه ظرفیت صدور گذرنامه کفایت نمی‌کرد، با طرف عراقی مذاکره کردیم‌ و‌ مقرر شد برگه تردد موقت برای زائران صادر شود و طرف عراقی نیز آن را مورد پذیرش قرار داد.
زائران برای جلوگیری از مشکلات احتمالی حتما گروهی حرکت کنند و ‌از تردد در مکان‌های خلوت بپرهیزند.

شناسایی و بازداشت کلاهبرداران سایبری درخصوص اربعین
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ - ۰۷:۲۲

سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بررسی پرونده‌های مربوط به اربعین در استان‌های کشور، گفت: کلاهبرداران اتاق مانیتورینگ جامعی دارند، به بررسی موضوعات روز جامعه می‌پردازند و در پی اقدام مقاصد کلاهبردارانه در خصوص مسائل روز جامعه هستند.

وی افزود: مجرمان با راه‌اندازی آژانس‌های مسافرتی غیرقانونی اقدام به ارائه خدمات در زمینه خریداری بلیت‌های هواپیما و قطار و ایجاد تور‌های زیارتی به کشور عراق می‌کنند که هیچ کدام از این موارد وجود خارجی ندارند. کلاهبرداران با این ترفند و به بهانه تسهیل در صدور روادید و سایر موارد اقدام به دریافت پول و مبالغ از هموطنان می‌کنند.

سرهنگ پاشایی گفت: در رابطه با پرونده اربعین چندین مورد مسدودی سایت و کانال مجرمانه در فضای مجازی آن هم در تهران و شهرستان‌های کشور داشتیم و افرادی نیز در این زمینه دستگیر شدند. به زوار اربعین توصیه می کنیم نیاز‌های مورد نظر خود را از سایت‌های معتبر و شناخته شده تأمین کنند و پرداخت پول و دریافت خدمات را همزمان کنند تا در معرض کلاهبرداری قرار نگیرند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
در این شرایط خطرناک امنیتی در عراق ، بردن مردم به آنجا یک اشتباه بزرگ است .
160 میلیون وعده غذایی را با پول چه کسی دادید؟؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار