بازدید 2010

کردها مذاکره با دمشق را محتمل می‌دانند

یک مقام کرد سوریه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، در صورت خروج کامل نیروهای آمریکایی از حوالی مرز ترکیه، احتمال مذاکره مقام‌های تحت رهبر کردها با دمشق و روسیه، برای پر کردن خلع امنیتی وجود دارد.
کد خبر: ۹۲۸۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۲ 08 October 2019

یک مقام کرد سوریه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، در صورت خروج کامل نیروهای آمریکایی از حوالی مرز ترکیه، احتمال مذاکره مقام‌های تحت رهبر کردها با دمشق و روسیه، برای پر کردن خلع امنیتی وجود دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، اظهارات "بدران جیا کرد"، از مقامات کرد سوریه، بازتابی از وضع نامساعد نیروهای تحت رهبری کردها در شمال این کشور در پی آغاز خروج نیروهای آمریکا از این منطقه است.

آمریکا روز دوشنبه ۵۰ نیروی ویژه‌اش از یک بخش مرزی در ترکیه را خارج کرد و زمینه برای انجام عملیات این کشور در مناطق شمال شرقی سوریه مهیا شد.

نیروهای سوریه دموکراتیک به رهبری کردها، اقدام آمریکا را "از پشت خنجر زدن" خوانده‌اند. این نیروها به سردمداری نیروهای  ی.پ.گ، نقش مهمی در کارزار مبارزه با داعش توسط آمریکا ایفا کرده‌اند.

جیا کورد به خبرگزاری رویترز گفته است: "اگر آمریکا منطقه و به خصوص ناحیه مرزی را به طور قطعی خالی کند، ما به عنوان اداره خودمختار و نیروهای سوریه دموکراتیک، مجبور خواهیم شد تا گزینه‌های موجود را بررسی کنیم؛ در این حالت، امکان دارد با دمشق یا طرف روس مذاکره کنیم تا خلاء حاصل پر گردد، یا جلوی حمله ترکیه گرفته شود".

ترکیه امروز از تکمیل آماده‌سازی‌ها برای عملیات نظامی در شمال شرق سوریه خبر داد؛ دولت ترکیه، گروه ی.پ.گ را به دلیل ارتباط با شبه‌نظامیان کرد در این کشور، در شمار سازمان‌های تروریستی عنوان می‌کند.

اداره خودمختار کردهای سوریه، در سال ۲۰۱۸ و زمانی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، از خارج کردن نیروهای این کشور از سوریه خبر داد نیز وضعیتی مشابه تجربه کرد؛ در آن سال مذاکرات نیروهای سوریه دموکراتیک در دمشق با ناکامی مواجه شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس