بازدید 1897

ژنرال اسرائیلی غزه را با بمبی ۱۰۰۰ تنی تهدید کرد

فرمانده گردان غزه در ارتش رژیم صهیونیستی نوار غزه را با بمبی که وزن آن به ۱۰۰۰ تن می‌رسد تهدید کرد.
کد خبر: ۹۲۸۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۱ 08 October 2019

فرمانده گردان غزه در ارتش رژیم صهیونیستی نوار غزه را با بمبی که وزن آن به ۱۰۰۰ تن می‌رسد تهدید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه القدس العربی، "الیعازر طولیدانو"، فرمانده گردان غزه در ارتش رژیم صهیونیستی درباره حوادث سال گذشته مرزهای اراضی اشغالی با نوار غزه گفت: آن دوره دوره ملتهب و پر از بالن‌های آتش‌زا و موشک‌ها و آژیرهای خطر و تظاهرات هفتگی بود. در قاموس ما اصطلاح سیاست مهار وجود ندارد. اینکه محافل زیادی می‌گویند که ما نیروی بازدارندگی را از دست داده‌ایم درست نیست.

وی گفت: غزه می‌داند که با بمبی هزار تنی مواجه است که اگر بر سرش فرود بیاید معلوم نیست چه اتفاقی بیفتد. مسئولان سیاسی تصمیم خواهند گرفت که این بمب چه موقع بر سر غزه فرود بیاید. این موضوعی است که با سیاست در ارتباط است و با توجه به جبهه‌های آتی به آن توجه می‌شود.

وی در جواب این سؤال که آیا اسرائیل زمانی که نزدیک بود موشکی از غزه بر سر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در زمان سخنرانی‌اش در شهرک اسدود فرود بیاید، به جنگ نزدیک بود یا خیر گفت: ما همواره در آستانه جنگ هستیم.

این فرمانده اسرائیلی مدعی شد که جهاد اسلامی سعی می‌کند جدا از حماس روش خود را در غزه پیاده کند. وی در ادامه گفت: ۳۹ گروه فلسطینی متفاوت وجود دارند که یک عنوان واحد ندارند و این مشکل بزرگی است و استراتژی بزرگ این است که ما روز بعد را چگونه باید اداره کنیم. ما تنها باید به روز بعد فکر کنیم نه روزهای آینده. در غزه هیچ چیزی واضح یا ساده نیست.

این فرمانده مدعی شد: جنبش حماس به نیازها و حقوق ساکنان غزه توجهی ندارد و تنها به تقویت قدرت نظامی خود می‌پردازد. سه مشکل درباره غزه وجود دارد. یکی وضعیت دشوار انسانی و دوم دودستگی‌های داخلی بین حماس و فتح و گروه‌های دیگر و مشکل سوم این است که غزه به جز با ایران با کشور دیگری ارتباط ندارد.

این فرمانده ابزارهای مبارزه‌ای که غزه‌ای‌ها برای فشار بر رژیم صهیونیستی ارتقا داده‌اند را "تروریسم خاکستری" دانست و احتمال داد که هنوز تونل‌هایی وجود داشته باشد که اسرائیل آن را کشف نکرده باشد. او افزود: ما دنبال تونل‌هایی مجهز به ابزارهای تکنولوژی و اطلاعاتی هستیم. از زمان عملیات صخره سخت ۱۸ تونل را کشف کردیم و این دستاورد بزرگی است.

وی درباره اینکه کی تظاهرات فلسطینی‌ها متوقف خواهد شد گفت: این تصمیم حماس است. اولین متضرر غیرنظامیان در غزه هستند. تاکنون ۳۱۹ تن از آن‌ها کشته و ۶۰۰۰ تن زخمی شده‌اند.

این فرمانده به خطرناک بودن تهدید خمپاره‌ها و موشک‌های غزه اشاره و مدعی شد که حماس قوانین بین المللی را نقض می‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر