بازدید 10771
با کاروان اربعین حسینی:

آغاز طرح ترافیکی انضباطی اربعین حسینی از امروز/ تصادف دو اتوبوس زائران ایرانی در عراق/ مجوز برقراری ۵۰۹ پرواز از ۹ فرودگاه کشور از فردا/ ۲۵۰۰ اتوبوس آماده خدمت‌رسانی به زائران

به فاصله ده روز تا اربعین پرشور حسینی، همه چیز مهیای حضور زائران ایرانی در عتبات عالیات شده و پلیس راهور ناجا نیز از امروز طرح ترافیکی انضباطی ویژه این ایام را با ساماندهی ۲۰۰ تیم برای اعزام به محور‌های منتهی به مناطق مرزی آغاز کرده است.
کد خبر: ۹۲۸۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱ 08 October 2019
تابناک اجتماعی
«با کاروان اربعین حسینی»، بسته ویژه خبری‌ست که می‌خواهد هم آخرین اخبار مربوط به این رویداد بزرگ را در اختیار مخاطبان قرار دهد و هم می‌کوشد گوشه‌ای از شکوه حضور زائران در بزرگترین گردهمایی جهان اسلام را منعکس کند.

به گزارش «تابناک»، به فاصله ده روز تا اربعین پرشور حسینی، همه چیز مهیای حضور زائران ایرانی در عتبات عالیات شده و پلیس راهور ناجا نیز از امروز طرح ترافیکی انضباطی ویژه این ایام را با ساماندهی ۲۰۰ تیم برای اعزام به محور‌های منتهی به مناطق مرزی آغاز کرده است.

این در حالی است که بر اساس اخبار منتشر شده در روز گذشته، مرز خسروی که چند روزی مسدود شده بود، بازگشایی شده و تمام ظرفیت مرزی کشورمان برای تردد زائران به عتبات عالیات و حضور در پیاده روی اربعین در دسترس است.
 
صدور بیش از یک‌ میلیون گذرنامه و ۴۵۰ هزار برگ تردد تا صبح امروز
۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۲۳:۰۱

حسین ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی امشب با حضور در استودیوی رادیو اربعین با اشاره به نام‌نویسی بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار زائر در سامانه سماح اظهار داشت: با توجه به لغو روادید پیش‌بینی می‌شد که با استقبال بیشتری برای حضور زائران در اربعین مواجه شویم که از آمار ثبت‌نام در سامانه سماح، مراجعه برای درخواست گذرنامه و خروج زائران از مرزها این امر را می‌توان دریافت.

وی با بیان اینکه تا صبح امروز یک‌میلیون ‌و‌ ۱۵۰ هزار گذرنامه صادر شده است، افزود: با توجه به اینکه ظرفیت صدور گذرنامه کفایت نمی‌کرد، با طرف عراقی مذاکره کردیم‌ و‌ مقرر شد برگه تردد موقت برای زائران صادر شود و طرف عراقی نیز آن را مورد پذیرش قرار داد.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه تا امروز ۴۵۰ هزار برگ تردد موقت برای زائران اربعین حسینی صادر شده است، خاطرنشان کرد: در مجموع یک میلیون و ۶۰۰ هزار برگ‌موقت و‌ گذرنامه جدید صادر شده است.

خروج بیش از یک میلیون زائر از اول محرم تاکنون
۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۲۲:۳۰

رئیس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه از اول محرم تا امروز یک میلیون‌ و ۱۰۰ هزار نفر از کشور خارج شده و به عراق سفر کرده‌اند، گفت: از صبح امروز تا ساعت ۳ بعدازظهر ۱۸۱ هزار نفر از زائران اربعین حسینی از کشور خارج شده‌اند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳ برابر افزایش یافته است

راه اندازی کد دستوری اپراتوری برای موقعیت یابی زائرین
۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۱۸:۳۲

حسین فلاح جوشقانی - معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی - در بازدید از مرز خسروی با اعلام این خبر افزود: کد دستوریUSSD با شماره‌گیری #۵۰۰*۵۰۰* برای آگاهی از وضعیت و موقعیت زائرین با یکدیگر و ارسال موقعیت به دوستان خود به‌ صورت رایگان توسط همه اپراتورها در هر ساعتی از شبانه روز راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به پوشش ارتباطی در مسیر زائرین حسینی افزود: در مسیر جاده اربعین به سمت پایانه مرزی خسروی پوشش آنتن‌دهی اپراتورها مناسب ارزیابی شد.

با خودروی شخصی می‌توان به زیارت اربعین رفت؟
۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۱۵:۰۵

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در گفت‌وگو با ایسنا درباره اینکه آیا می‌توان با خودروی شخصی به کشور عراق و زیارت اربعین رفت؟، گفت: برابر تصمیمی که ستاد اربعین در هماهنگی با مسئولان کشور عراق اتخاذ کرده امکان سفر با خودروی شخصی یا به عبارتی کاپوتاژ تا پایان مهرماه به کشور عراق ندارد، لذا امکان اینکه زائران با خودروی شخصی به زیارت اربعین بروند وجود ندارد. تنها ۴۰۰ دستگاه اتوبوس برای تردد افراد دارای شرایط خاص نظیر جانبازان و معلولان و... مجوز کاپوتاژ دارد که این اتوبوس‌ها نیز تنها از مرز چذابه عبور خواهند کرد.

وی با بیان اینکه خودروهای سنگین نیز اجازه تردد در معابر سه استان و چهار مرز را ندارند، گفت: تنها خودروهای حامل تجهیزات و لوازم موکب ها می توانند تردد کنند که تاکنون بالغ بر ۹۰ درصد از خودروها نیز به محل رسیده و وسایل و بار خود را تخلیه کرده اند. دولت عراق نیز به دلایلی نظیر قیمت بنزین و دیگر موارد زیر بار کاپوتاژ نرفته و در همین راستا نیز به وزارت صنعت معدن و تجارت و گمرگ نیز گفته شده تا مجوز کاپوتاژ را تا پایان مهرماه صادر نکند.

اعزام ۷۲۰۰ نفر از ۱۲ شهرستان محروم به پیاده‌روی اربعین
۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۱۴:۲۴

عاون بنیاد مستضعفان از اعزام ۷۲۰۰ نفر از مردم محروم ۱۲ شهرستان تحت پوشش طرح آبادانی پیشرفت بنیاد مستضعفان، به پیاده‌روی اربعین خبر داد.

به گزارش مهر، موسی برزگری با تاکید بر ضرورت انجام اقدامات فرهنگی بنیاد مستضعفان در مناطق محروم کشور، افزود: این افراد از شهرستان‌های قلعه‌گنج، مانه و سملقان، لنده، زهک، سروآباد، قصرقند، ملکشاهی، چالدران، گرمی، سرپل ذهاب، جزیره لارک و بخش احمدی استان هرمزگان به این سفر معنوی اعزام شده‌اند.

معاون بنیاد مستضعفان درباره تسهیلات ارائه شده برای اعزام زائران حسینی (ع) در ایام اربعین خاطرنشان کرد: بنیاد مستضعفان برای هر نفر از افراد تحت پوشش این طرح، مبلغ ۵۵۰ هزار تومان به صورت بلاعوض کمک کرده است.

تردد زائران اربعین حسینی از مرز خسروی
۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۱۲:۳۶

عکاس: نوید محمدی

اعلام آخرین جزئیات پرواز‌های اربعین
۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۱۲:۲۳

شرکت فرودگاه‌ها اعلام کرد: به مناسبت ایام اربعین و برای رفاه حال زائران عتبات عالیات در ۹ فرودگاه کشور پرواز‌های فوق‌العاده برقرار می‌شود. بر این اساس فرودگاه‌های یزد، اصفهان، مشهد، ایلام، ساری، تبریز و کرمان از فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و دو فرودگاه امام خمینی (ره) و کیش میزبان زائران به مقاصد شهر نجف هستند.

در این راستا تاکنون مجوز برقراری ۵۰۹ پرواز در مسیر نجف - تهران در فرودگاه امام خمینی (ره) از ۱۷ مهر تا ۱۱ آبان صادر شده است.

برای رفاه حال زائران اربعین استان یزد، شرکت هواپیمایی کاسپین به برقراری پرواز‌های فوق العاده در مسیر یزد - نجف اقدام کرده است. در این راستا پرواز‌های رفت روز‌های ۱۷، ۱۸، ۱۹، ۲۲ و ۲۳ مهر و پرواز‌های برگشت در روز‌های ۲۲، ۲۳، ۲۹ و ۳۰ مهر و ۱ و ۲ آبان به صورت برنامه‌ای با هواپیمای MD ۸۳ با ظرفیت ۱۶۰ مسافر انجام می‌شود.

در فرودگاه اصفهان نیز برای برقراری ۸۸ پرواز فوق العاده در مسیر اصفهان- نجف - اصفهان به مناسبت ایام اربعین برنامه ریزی شده است که توسط شرکت‌های هواپیمایی تابان، قشم ایر، کیش ایر، العراقیه و ماهان از ۱۹ مهر ماه آغاز می‌شود و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.

فرودگاه مشهد نیز پرواز‌های مسیر نجف را به مناسبت اربعین افزایش داده و از ۱۵ مهر تا ۱۵ آبان ۱۴۱ پرواز رفت و برگشت در این فرودگاه توسط شرکت‌های هواپیمایی تابان، ماهان، آتا، قشم ایر و العراقیه انجام می‌شود.

از سوی دیگر در فرودگاه ایلام از ۱۷ مهر تا ۴ آبان ۷۲ پرواز رفت و برگشت توسط ایران ایر انجام می‌شود و در همین بازه زمانی قرار است فرودگاه کرمانشاه در صورت تقاضا روزانه ۱۲ پرواز رفت و برگشت را توسط ATR هواپیمای ایران ایر در مسیر نجف برقرار کند.

همچنین در فرودگاه ساری نیز قرار است دو پرواز رفت در روز‌های ۲۲ و ۲۳ مهرماه به نجف و ۲ پرواز برگشت نیز در روز‌های ۲۹ و ۳۰ مهر ماه از نجف به ساری برقرار شود.

فرودگاه تبریز نیز هشت پرواز رفت و برگشت را در مسیر نجف برای روز‌های ۲۲،۲۳، ۲۸ و ۲۹ مهر ماه درنظر گرفته است که با هواپیمای بوئینگ MD شرکت هواپیمایی آتا انجام می‌شود.

همچنین در فرودگاه کرمان قرار است ۶ پرواز رفت و برگشت در روز‌های ۲۲، ۲۴ و ۲۶ مهر ماه توسط شرکت هواپیمایی ماهان برقرار شود. فرودگاه کیش نیز چهار پرواز رفت و برگشت را در مسیر نجف در نظر گرفته که توسط شرکت هواپیمایی کیش ایر انجام خواهد شد.

پیش بینی وضعیت آب و هوا برای زائران اربعین
۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۱۲:۲۱

به گزارش مهر، هوای نجف امروز عمدتا صاف و آفتابی است و هم‌اکنون دمای هوا ۳۶ درجه سانتیگراد اعلام شده است. بیشترین دمای هوا امروز در نجف اشرف به ۴۱ درجه سانتیگراد خواهد رسید که در خنک‌ترین ساعات امشب به ۲۴ درجه نیز می‌رسد.

همچنین وزش باد جنوبی با سرعت ۱۰ تا ۱۵ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی شده و دمای هوا فردا در نجف در گرم‌ترین ساعات به ۴۲ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

هوای کربلای معلی نیز هم‌اکنون آفتابی است و در عمده ساعات امروز، صاف و آفتابی خواهد بود. دمای هوا در کربلا اکنون ۳۷ درجه گزارش شده و بیشترین دمای هوا در شهر کربلا امروز به ۴۰ درجه نیز خواهد رسید. وزش باد جنوب‌غربی با سرعت ۱۰ تا ۱۵ کیلومتر بر ساعت در کربلا گزارش شده است.

دمای هوا امشب در خنک‌ترین ساعات ۲۴ درجه و فردا (چهارشنبه) در گرم‌ترین ساعات به ۴۱ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

افزایش ۴۰درصدی خدمات امداد و نجات در مراسم اربعین
۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۱۲:۱۸

امکانات امداد و نجات و بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر در اربعین امسال نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس جمعیت هلال احمر با اعلام این خبر گفت: ۶۰مرکز درمانی در حله کربلا نجف بین مسیر کربلا و نجف کاظمین و سامرا ایجاد شده است. همچنین ۲۵۰۰ کادر تخصصی پزشک متخصص و پیراپزشک با تجهیزات و ۵۰ آمبولانس و اتوبوس آمبولانس در خاک عراق مستقر شده اند.

افزایش ۳۰ درصدی ورود زائران پاکستانی به ایران
۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۱۱:۲۳

سردار محمد قنبری فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در ارتباط تلفنی با رادیو اربعین گفت: در مرز میرجاوه از اول محرم ورود زائران به ایران آغاز شده است تا خودشان را به مرز‌های خروجی در خوزستان برسانند.

وی گفت: هم اکنون روزانه ۴ تا ۵ هزار نفر وارد خاک ایران می‌شوند و در روز‌های آینده بیشتر خواهد شد. در مرز میرجاوه برای زائران، زائرسرا و موکب وجود دارد که آنجا مدتی استراحت می‌کنند و سپس ما این زائران را تا زاهدان انتقال می‌دهیم.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان افزود: در زاهدان نیز پنج زائرسرا برای اسکان زائران پیش بینی شده است، بعد از پذیرایی و میزبانی که با حضور مردم بسیار عالی و خوب صورت می‌گیرد، این زوار را از استان خارج می‌کنیم و با اتوبوس‌های خودشان و هم اتوبوس‌هایی که از طرف پایانه‌های مسافربری استان پیش بینی شده است به سمت زاهدان حرکت می‌کنند.

سردار قنبری با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی ورود زائران پاکستانی به ایران، اظهار کرد: پیش بینی می‌کنیم تا پایان اربعین حدود ۱۰۰ هزار نفر زائر پاکستانی اربعین ثبت شود.

آغاز طرح ترافیکی انضباطی اربعین حسینی از امروز
۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۱۰:۲۴

سردار حسینی رئیس پلیس راه راهور ناجا در مصاحبه با رادیو بیان کرد: طرح ترافیکی انضباطی اربعین حسینی را عملاً آغاز خواهیم کرد و ۲۰۰ تیم ساماندهی شده به استان‌های هدف اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون وضعیت مطلوبی در محور‌های مواصلاتی منتهی به استان‌های مرزی حاکم است افزود: طی دو روز گذشته که کامیون‌ها ملزومات و اقلام مواکب را حمل می‌کردند با تراکم ترافیک به ویژه در مرز مهران مواجه شدیم، اما با استقرار تیم‌های پلیس راهور ناجا و ترافیک شهری و نیرو‌های استان‌های هدف مسئله خاصی نداریم.

سردار حسینی اوج تردد‌ها و پیک ترافیک را در مرز‌های چهارگانه طی دو تا سه روز آینده پیش بینی کرد و گفت: مراجعه میلیونی زائران امام حسین (ع) از مرز‌های کشور و حتی زائران خارجی شرایط را خاص خواهد کرد و نمی‌توان انتظار داشت وضعیت همانند ایام معمولی سال باشد لذا زائران حتماً به تذکرات و برنامه ریزی‌های ترافیکی و ممنوعیت‌ها توجه کنند.

۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۱۰:۱۵
تصادف دو اتوبوس زائران ایرانی در عراق
۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۱۰:۰۹

سردار سیدکمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا در حاشیه مراسم بدرقه مأموران پلیس راهور ناجا برای پوشش ترافیکی مراسم اربعین، از وقوع دو تصادف رانندگی اتوبوس حامل زائران ایرانی در عراق خبرداد و گفت: سامانه سپهتن در این دو اتوبوس نصب بوده و در بررسی که انجام شد مشخص شد این حادثه به دلیل سرعت غیرمجاز رخ داده است، بنابراین رانندگان اتوبوس‌ها باید بدانند که در خاک عراق نیز سامانه سپهتن فعال بوده و پس از بازگشت به ایران به خاطر تخلفی که مرتکب شده باشند جریمه خواهند شد.

مهران، پرترددترین مرز، خسروی مرزی با محدودیت زمانی
۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۰۹:۰۱

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: مرز خسروی برای تردد زائران پیاده است و تمهیداتی نیز برای آن پیش بینی شده است. این مرز تا ساعت ۱۶ باز است و بعد از آن اجازه عبور زائران داده نخواهد شد.

وی با بیان اینکه مرز مهران پرترددترین مرز در ایام اربعین است، گفت: سال گذشته بیش از ۶۵ درصد از زائران اربعین از مرز مهران عبور کردند که در همین زمینه نیز تمهیداتی پیش‌بینی شده است تا حجم ترافیک در معابر منتهی به این شهر کاهش یابد. همچنین پارکینگ‌هایی نیز پیش‌بینی شده که درخواست ما از زائران این است که خودروهای خود را در این پارکینگ‌ها پارک کرده و از متوقف کردن آن در طول مسیر و حاشیه راه‌ها خودداری کنند. همچنین فاصله میان پارکینگ تا مرز را نیز با اتوبوس‌های شرکت واحد که به منظور جابه‌جایی زائران در نظر گرفته شده، تردد کنند.

هادیان فر با بیان اینکه امسال مسیر رفت و برگشت مهران جدا شده است، گفت: در مرزهای شملچه و چذابه نیز اجازه تردد داده نخواهد شد.

وی با بیان اینکه برابر توافق صورت گرفته با کشور عراق تا آخر مهرماه کاپوتاژ خودروهای سواری ممنوع است، گفت: تنها ۴۰۰ دستگاه اتوبوس از مرز چذابه کاپوتاژ خواهند شد.

وی

۲۵۰۰ اتوبوس آماده خدمت‌رسانی به زائران کربلا
۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۰۷:۵۷

مدیرعامل اتحادیه اتوبوسرانی‌های شهری کشور از خدمات رسانی ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس به زائران کربلا در ایام اربعین خبرداد و گفت: اربعین امسال جابجایی زائران با همکاری ۳۰ شهرداری و ۳۰ سازمان حمل و نقلی انجام می شوند و برای این مهم ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس تدارک دیده شده است.

محسن مسلم‌خانی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: از ۲۵۰۰ اتوبوس، تعداد ۱۲۵۰ دستگاه اتوبوس در مرزهای چهارگانه شلمچه، چذابه، خسروی و مهران وظیفه جابه‌جایی مسافران را از پارکینگ به نقاط صفر مرزی دارند و ۱۲۵۰ دستگاه اتوبوس دیگرهم در خاک عراق مستقر هستند و خدمات رسانی می کنند.

مسلم‌خانی ادامه داد: امسال حدود ۳۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش ناوگان داریم زیرا تعداد زائران بنا بر اعلام ستاد اربعین افزایش یافته است و پیش بینی می شود امسال حدود شش میلیون زائر جابجا شوند. این آمارها سال گذشته در رفت و برگشت چهار میلیون نفر بود.

مدیرعامل اتحادیه اتوبوسرانی‌های شهری کشور همچنین از فعال‌سازی اپلیکیشنی بر روی تلفن همراه رانندگان خبر داد که بر اساس آن تردد و میزان کارکرد اتوبوس‌ها مشخص می شود.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل