بازدید 1938

مسکو: آنکارا بایدتحت هر شرایطی به تمامیت ارضی سوریه احترام بگذارد

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در پی آماده شدن ترکیه برای عملیات نظامی در شمال شرقی سوریه تأکید کرد که تمامیت ارضی سوریه باید تحت هر شرایطی حفظ شود.
کد خبر: ۹۲۸۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱ 07 October 2019

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در پی آماده شدن ترکیه برای عملیات نظامی در شمال شرقی سوریه تأکید کرد که تمامیت ارضی سوریه باید تحت هر شرایطی حفظ شود.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز (دوشنبه) در یک کنفرانس خبری در آنکارا تأکید کرد عملیات ارتش این کشور علیه کردهای سوریه ممکن است هر لحظه آغاز شود.

خبرگزاری روسی «اینترفکس» در این خصوص گزارش کرد، پسکوف با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور ترکیه تصریح کرد: «بسیار حائز اهمیت است که از اقداماتی که مانع توافقات در سوریه می‌شود، خودداری شود».

وی  ضمن تأکید بر اینکه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در خصوص طرح‌های ترکیه برای اقدام نظامی در سوریه گفت‌وگویی با اردوغان نداشته، ادامه داد: «امیدواریم که آنکارا تحت هر شرایطی به تمامیت ارضی و سیاست سوریه احترام بگذارد».

کاخ سفید روز گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نه تنها از عملیات نظامی ترکیه در سوریه حمایت نخواهد کرد بلکه در آن مشارکت هم نمی‌کند و پس از آن نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) از آغاز عقب‌نشینی نظامیان آمریکایی از مرز سوریه خبر دادند.

پس از صدور بیانیه‌ کاخ سفید، اردوغان خطاب به آمریکا گفت: «آقای [دونالد] ترامپ [رئیس‌جمهور آمریکا] بعد از صحبت‌های عصر روز گذشته [من با او] اعلام کرده است که فرآیند عقب‌نشینی [نیروهای آمریکایی از شمال سوریه] آغاز شده است».

 رئیس‌جمهور ترکیه روز شنبه گفت با هدف پاکسازی مرز سوریه از حضور کردها، ارتش ترکیه به زودی عملیاتی در این منطقه آغاز می‌کند. آنکارا برای این کار، «لزوم ایجاد یک منطقه امن» با هدف اسکان آوارگان سوری» را بهانه کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان