بازدید 4505

چین درخواست تحقیق در مورد خانواده بایدن را رد کرد

کد خبر: ۹۲۷۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۴ 05 October 2019

وزیر خارجه چین با رد درخواست آمریکا از این کشور برای انجام تحقیقات در مورد کسب و کار اقتصادی خانواده «جو بایدن» رقیب انتخاباتی دونالد ترامپ رییس جمهوری فعلی آمریکا اعلام کرد که چین در مسایل داخلی آمریکا دخالت نمی کند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست روز شنبه گزارش کرد «وانگ یی» اگرچه بارها در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویوک در این مورد برای خبرنگاران توضیح داده است اما یک بار دیگر نیز رسما تاکید کرد پکن یک سیاست عمومی دیرینه دارد و آن این است در سیاست خارجی کشورهای دیگر دخالت نمی کند.

وی گفت: چین هرگز در امور داخلی ایالات متحده دخالت نخواهد کرد ما اطمینان داریم که مردم آمریکا قادر به حل مشکلات خود هستند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا پنجشنبه علنا از اوکراین و چین خواست تا درباره اصلی‌ترین رقیب انتخاباتی‌اش یعنی «جو بایدن» و پسرش تحقیقاتی انجام دهند.

ترامپ که در کاخ سفید با خبرنگاران صحبت می‌کرد در مورد درخواستی که چند ماه پیش از رئیس جمهوری اوکراین برای تحقیق از بایدن کرده بود، گفت: من فکر می‌کنم آنها اگر صادق باشند تحقیقات گسترده‌ای را درباره بایدن‌ها شروع می‌کنند.

طبق اطلاعاتی که یک افشاگر ناشناس منتشر کرده است، ترامپ ۲۵ ژوئیه (سوم مرداد) در تماسی تلفنی با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین از وی خواسته بود تا تحقیقاتی در مورد بایدن انجام دهد.

با این حال، وی روز پنجشنبه بار دیگر اتهامات خود علیه بایدن را تکرار کرد و گفت: چین نیز باید تحقیقاتی در مورد بایدن‌ ها انجام دهد.

ترامپ اظهار داشت که تاکنون از «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین درخواست صریحی در این زمینه نکرده است.

"جو بایدن" نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و معاون باراک اوباما هم در واکنش به این موضوع دونالد ترامپ را متهم کرد که برای انتخاب مجدد خود دست به دامان دولت‌های خارجی شده است.

"جو بایدن" در تازه ترین واکنش به اقدامات رئیس جمهوری آمریکا علیه خود و فرزندش خطاب به ترامپ نوشت: "آقای رئیس جمهوری، نمی توانی دولت‌های خارجی را برای کمک به خودت در انتخاب دوباره به کار بگیری".

وی افزود: این سوء استفاده از قدرت و نقض سوگندی است که یاد کردی که امنیت ملی ما را به مخاطره می اندازد.

پیش از این نیز «گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین اتهامات اخیر دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا مبنی بر پرداخت پول از سوی چین به «هانتر بایدن» جوانترین پسر «جو بایدن» معاون سابق رییس جمهوری آمریکا را رد کرده بود.

بر اساس شواهد در سال ۲۰۰۸ میلادی پسر بایدن یک شرکت تجاری تشکیل داد و در سال ۲۰۱۳ میلادی با یک شرکت خصوصی چینی تفاهمنامه همکاری امضا کرد.

جرج مسیروس از وکلای هانتر بایدن می گوید نهایتا یک شرکت مدیریتی مشترک فعال شد که بخشی از سهامش نیز به هانتر تعلق داشت و در واقع سهم او در معامله ای که در سال ۲۰۱۳ میلادی در چین انجام شد نزدیک به ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار بود زیرا او در این شرکت ۴۲۰ هزار دلار سهام داشته است و رقم یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار مطرح شده توسط ترامپ از اساس نادرست است.

بر اساس اخبار این رسانه هانتر بایدن دسامبر سال ۲۰۱۳ از ژاپن با هواپیمای ایرفورس ۲ وارد چین شده بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر