بازدید 6513

خرید مرغ برای تامین ذخایر استراتژیک

کد خبر: ۹۲۷۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۳ 04 October 2019

نائب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام برای تامین ذخایر استراتژیک اقدام به خرید مرغ کرده است،گفت: شرایط عرضه و تقاضا در بازار کاملا همخوان است.

حبیب اسدالله نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: شرکت پشتیبانی امور دام براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار مکلف است سالیانه مقداری مرغ را با نرخ مشخص از تولیدکنندگان خریداری و بعنوان ذخایر استراتژیک ذخیره کند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر نیز ذخیره سازی شروع شده اما این اقدام به منزله وجود مرغ مازاد در بازار نیست و هم اکنون بحث عرضه و تقاضا کاملا با هم همخوانی دارند و قیمت نیز تقریبا تثبیت شده است.

این فعال بخش خصوصی با اشاره به اینکه هم اکنون قیمت هرکیلوگرم مرغ زنده به طور متوسط ٩٣٠٠ تومان و مرغ گرم بین ١٣ هزار تومان تا ١٤ هزار و ٥٠٠ تومان است،افزود: زمانی که شرکت پشتیبانی امور دام آغاز به خرید مرغ می کند بار روانی آن بر شرایط بازار موثر است و به همین دلیل احتمال دارد طی یکی دو روز آینده قیمت این کالا بین ٢٠٠ تا ٣٠٠ تومان افزایش یابد اما به طور کلی با توجه به شرایط مناسب تولید و همخوانی عرضه و تقاضا شرایط بازار تقریبا تثبیت شده است و نوسان چشمگیری پیش بینی نمی شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل