بازدید 2763

جمع آوری گازهای فلر ۸ میلیارد دلار سرمایه نیاز دارد

عضو کمیسیون انرژی مجلس می‌گوید: ۸ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای جلوگیری از سوختن گازهای در مشعل تا پایان برنامه ششم توسعه نیاز است.
کد خبر: ۹۲۷۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۸ 04 October 2019

اسدالله قره‌خانی در گفت‌وگو با خانه ملت در تحلیل وعده اخیر وزیر نفت مبنی بر جلوگیری از سوختن 90درصد گازهای مشعل تا پایان برنامه ششم توسعه، گفت: داستان جمع‌آوری گازهای فلر از چندین دهه قبل آغاز شده و وزرای مختلفی قصد و برنامه جمع‌آوری این گازها را داشتند اما به‌دلیل آنکه درآمد حاصل از جمع‌آوری گازهای فلر کمتر از تولید نفت و گاز شیرین است گام های مسئولان برای انجام این مهم مستحکم نبود.

مسئولان دولتی اجازه ورود بخش خصوصی را به مسئله جمع‌آوری گازهای در مشعل ندادند

نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی یادآوری شد: مسئولان دولتی اجازه ورود بخش خصوصی را به مسئله جمع‌آوری گازهای در مشعل ندادند البته به این بهانه که خود دارای برنامه، ساختار، سرمایه‌گذار و... هستند و نیازی به ورود بخش خصوصی نیست.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر بیژن زنگنه با گسترش پالایشگاه بیدبلند پیشرفت خوبی را در عرصه جمع‌آوری گازهای فلر رقم زده است، توضیح داد: با این وجود برخی از پالایشگاه‌ها سرعت‌ فعالیت‌شان در این زمینه پایین است لذا به سرمایه‌گذاری بیشتری نیاز دارند.

نداشتن تجهیزات و عدم تامین منابع ازجمله موانع جمع‌آوری گازهای در مشعل

به گفته قره‌خانی یک شرکت پالایش گاز کار جمع‌آوری گازهای فلر خود را خوب پیش می‌برد اما مابقی پالایشگاه‌ها به دلیل نداشتن تجهیزات و عدم تامین منابع هنوز خروجی قابل‌توجهی نداشته اند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه 8 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای جلوگیری از سوختن گازهای در مشعل تا پایان برنامه ششم توسعه نیاز است، اضافه کرد: اگرچه به دلیل تحریم ایران واردات تجهیزات این مهم نیز با مشکل رو به رو شده است اما وزارت نفت همت و انگیزه بسیاری برای تحقق جلوگیری از سوختن 90درصد گازهای مشعل دارد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان