بازدید 6169

آغاز روزهای شلوغ مرز مهران

کد خبر: ۹۲۷۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰ 04 October 2019

زائران زودتر از برنامه ریزی های مسئولان سفر اربعین خود را آغاز کردند، از دیروز حجم زوار در مرز مهران افزایش چشمگیری یافته که نیازمند خدمات رسانی بیشتر است.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، این روزها رفته رفته بر خیل جمعیت زوار در مرز مهران اضافه می شود و آمارها نشان می دهد که میزان تردد در پایانه مرزی مهران روز گذشته از مرز ۶۰ هزار نفر گذشته است.

زائران زودتر از برنامه ریزی های مسئولان سفر اربعین خود را آغاز کردند، از دیروز حجم زوار در مرز مهران افزایش چشمگیری یافته که نیازمند خدمات رسانی بیشتر است.

هنوز موکب ها برپا نشده ولی بیش از ۵۰ موکب در شهر مهران و در مسیرهای مواصلاتی استان برای پذیرایی از زائران در حال آماده شدن است.

آغاز زودهنگام محدودیت های ترافیکی

محدودیت های ترافیکی نیز در مسیرهای مواصلاتی استان تا پایانه مرزی مهران برای تردد آسان زائران اجرا شده است.

سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به افزایش ترددها در ایام اربعین حسینی و به جهت تسهیل در ترددهای جاده ای، تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از روز دوشنبه ۱۵ مهرماه تا پایان روز شنبه ۴ آبان ماه در مسیرهای حمیل سرابله - ایلام، قلاجه - ایوان - ایلام، ایلام - مهران، ایلام - ملکشاهی - مهران و مهران - دهلران و بالعکس ممنوع خواهد بود.

وی تصریح کرد: هم اکنون وضعیت تردد در جاده های استان ایلام روان گزارش شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: نیروی های کمکی پلیس راه از سایر استان ها نیز در جاده های ارتباطی استان مستقر شده اند.

راه اندازی موکب ها از امروز آغاز می شود

رئیس قرارگاه ویژه اربعین در مرز مهران در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به اینکه قرار بوده طی چند روز آینده موکب در محورهای ارتباطی استان و مرز مهران مستقر شوند، به دلیل حضور پرشور زائران در مرز مهران، از امروز کار راه اندازی موکب ها آغاز می شود.

احمد کرمی بیان داشت: قطعا از امروز وضعیت خدمات رسانی در استان و مرز مهران بیشتر می شود.

وی با اشاره به اینکه مشکلاتی در آن سوی مرز در بحث شرب و حمل و نقل وجود داشت، تصریح کرد: این مشکلات تا حدودی حل شده و خدمات رسانی به زوار و جابجایی زوار در آن سوی مرز، سهولت بخشیده می شود.

جابجایی زوار در مرز مهران دو مرحله ای است

طبق اعلام مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام، امسال ۸ هزار اتوبوس از ناوگان حمل و نقل نیز کار جابجایی زائران را انجام می دهند.

نوراله دلخواه افزود: امسال در بحث جابجایی زوار به اقصی و نقاط کشور فرقی که با سال های گذشته دارد، این است جابجایی ها به روش دو مرحله ای انجام می شود.

وی تصریح کرد: شهرهای اندیمشک، کرمانشاه و همدان برای این روش در نظر گرفته شده که مسافران از شهر مهران به این سه نقطه منتقل و در آنجا به شهرهای مورد نظر خود جابجا می شوند.

زائران پاسپورت همراه داشته باشند

اما زائرانی که برای خروج از کشور به مرز مراجعه می کنند حتما باید نکاتی را رعایت کنند، فرماندار مهران نیز اظهار کرد: زائران عزیز باید مدارک لازم را برای خروج از کشور به همراه داشته باشند، مدارک فقط همان پاسپورت کفایت می کند.

اسد قاسمی بیان کرد: زائران باید حتما در سامانه سماح ثبت نام کرده باشند، حتما خودروهای شخصی خود را فعلا در پارکینگ های محدوده مهران پارک کنند.

وی افزود: جمعیت خروجی و وردی زائران در پایانه مرزی مهران طی دیروز نسبت به روزهای دیگر هفته جاری سه برابر شده است.

زائران خودروهای خود را در کنار خیابان و کوچه شهر مهران رها نکنند

در همین حال جانشین انتظامی ایلام نیز با بیان اینکه زائران اربعین از پارکینگ های مستقر در ورودی شهر مهران برای پارک خودرو استفاده کنند، بر لزوم برقراری نظم و امنیت توسط پلیس در این ایام تاکید کرد.

سرهنگ شهاب عزیززاده با اشاره به اینکه پلیس راه و راهور باید از پارک خودروها زائران در خارج از محوطه پارکینگ و همچنین کوچه و خیابان های شهر مهران جلوگیری کنند، افزود: در این راستا برنامه‌ریزی های لازم انجام شده تا بتوانیم شاهد ترافیک روان در شهر مهران باشیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام نیز گفت: باتوجه شروع موج اول سفر زائران به شهرستان مهران، ۷۰درصد نیروهای راهور دراین شهرمستقر شدند.

سرهنگ ابوالفضل کهزادی به روند افزایش تدریجی زواربه مرز مهران اشاره کرد و افزود: مشاهدات میدانی حاکی از افزایش لحظه به لحظه زائرین به شهر مهران است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل