بازدید 3559

ضرورت تکریم و اعتمادسازی شهروندان توسط شهرداری‌ها

کد خبر: ۹۲۷۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷ 02 October 2019

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در نشست تخصصی شهرداران مناطق و نواحی شهر تهران گفت: بر اساس افکارسنجی و سنجش میزان رضایت میانگین نمره احراز شده توسط شهرداری‌ها ۶۱.۱۶ از ۱۰۰ بوده است که این نمره با توجه به زحمات و خدمات زیاد شهرداری قابل قبول نبوده و یقیناً بایستی با اعتماد سازی شهرداران و مدیران شهری، شاهد تکریم بیشتر شهروندان و تسهیل و تسریع امور مردم و ارتقاء این امتیاز در آینده نزدیک باشیم.

به گزارش تیترشهر، مهدی جمالی نژاد که در جمع شهرداران مناطق، نواحی و مدیران شهرداری پایتخت سخن می‌گفت، افزود: این نظرسنجی در راستای اجرای بند ۶ ماده ۱۸ تصویب نامه حقوق شهروندی در نظام اداری مصوب ۹/۱۱/۱۳۹۵ شورایعالی اداری ابلاغی ریاست محترم جمهور انجام و برای نخستین بار این طرح در سطوح ملی و استان در اسفند سال ۱۳۹۷ انجام گرفت.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور در ادامه با اشاره به لزوم به روزرسانی قوانین شهرداری‌ها افزود: قوانین حوزه مدیریت شهری با توجه به سابقه فعالیت شهرداری‌ها و تحولات موجود نیازمند بروزرسانی بوده که البته اقدامات خوبی در این دولت و با تشکیل کمیسیون خاص امور کلانشهر تهران و سایر کلانشهر‌ها دولت صورت گرفته و دردست اقدام است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور یکی از اصلی‌ترین مسائل شهر تهران را تداخلات مرزی مناطق و نواحی پیرامونی با شهرستان‌های اطراف دانست و گفت: این مسأله موجب بروز برخی تعارضات در حوزه مسئولیتی شهرداری‌های مذکور با حوزه مسئولیتی فرمانداری و بخشداری شهرستان‌های همجوار شده که در تلاش هستیم تا با افزایش تعاملات فیمابین در کاهش حداکثری آن بکوشیم.

جمالی نژاد با اشاره به جمعیت پذیری بالای شهر‌های پیرامونی تهران و اثرات آن بر شهر تهران گفت: جمعیت بسیار زیاد شناور تحمیل شده از این شهر‌ها بر تهران و استفاده آن‌ها از سرانه‌ها و امکانات این شهر منجر به بالا بردن هزینه نگهداری بر شهرداری تهران شده است.

وی افزود: با توجه ویژه به زیرساخت‌های اقتصادی، عمرانی و خدماتی در این شهر‌ها می‌بایست از تحمیل این بار جمعیتی و هزینه‌های ناشی از آن بر پایتخت جلوگیری شود.

وی همچنین با مهم دانستن جایگاه شهرداران مناطق پایتخت تاکید نمود: حس تعلق از محلات آغاز می‌شود و تحقق محله محوری، که در بسیاری از کشور‌ها مورد توجه قرار گرفته است، به اقدامات شهرداران مناطق برمیگردد و زمانی که شهرداران مناطق و نواحی بتوانند حس تعلق را در شهروندان بالا ببرند، افزایش حس تعلق باعث می‌شود انسجام شهروندان افزایش پیدا کند. در نهایت همبستگی اجتماعی ارتقا پیدا می‌کند و سرمایه اجتماعی و امنیت اجتماعی کشور تامین می‌شود.

لازم به ذکر است وسعت قانونی شهر تهران ۶۱۵ کیلومترمربع و وسعت حریم این شهر ۱۳۲۷ کیلومترمربع است و مدیریت شهری تهران این شهر را در ۲۲ منطقه، ۱۲۲ ناحیه و ۳۵۳ محله تقسیم کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی