بازدید 4424

پلیس واتیکان به دفتر چند نهاد عالی یورش برد

کد خبر: ۹۲۷۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۶ 02 October 2019

پلیس واتیکان در ادامه تحقیقات درباره فساد مالی به دفتر چند نهاد عالی یورش برده و اسناد و مدارکی را ضبط کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، خبرگزاری رویترز گزارش داد که پلیس واتیکان عصر سه‌شنبه به دفتر دبیرخانه دولت سریر مقدس و سازمان اطلاعات مالی واتیکان یورش برده و اسناد و ابزارهای الکترونیکی را ضبط کرد. این حمله در راستای تحقیقاتی شد که پلیس درباره برخی بی‌نظمی‌های مالی انجام می‌دهد.

گفته می‌شود که این اولین بار است که این دو سازمان نهاد کاتولیکی مسیحیان جهان به دنبال شواهدی درباره فساد مالی به صورت همزمان مورد بازرسی پلیس قرار می‌گیرند.

دبیرخانه دولت سریر مقدس در واتیکان مرکز دیوان‌سالاری و قلب اداری این پایتخت کلیساهای کاتولیک جهان است. سازمان اطلاعات مالی نیز که تحت نظارت یک حقوقدان سوئیسی اداره می‌شود، امور مالی را کنترل می‌کند و بر همه نهادها در واتیکان نظارت دارد.

به نوشته تارنمای رویترز، واتیکان از زمان انتخاب پاپ فرانسیس در سال ۲۰۱۳ به عنوان رهبر کاتولیک‌های جهان، گام‌های بلندی را برداشته تا شهرت نه‌چندان خوب خود در مسائل مالی را اصلاح کند.

سال گذشته یکی از رئیسان پیشین بانک واتیکان به همراه یک حقوق‌دان ایتالیایی به اتهام پولشویی و اختلاس از طریق معاملات ملکی دادگاهی شدند و پرونده آن‌ها هنوز در جریان است.

بانک واتیکان که نامی رسمی آن «موسسه امور مذهب» است، در چند دهه گذشته به دلیل افتتاح حساب توسط چند شهروند ایتالیا که به لحاظ قانونی ممنوع است، با چندین رسوایی مالی روبرو شد.

تاکنون صدها حساب در این بانک که کارکرد اصلی آن مدیریت اموال کلیساها، کارمندان واتیکان، موسسه‌های مذهبی و خیریه‌های کاتولیک است، بسته شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر