بازدید 4423
تنها در تهران؛

دفن روزانه ۱۱۵ تن زباله پزشکی بدون بی‌خطرسازی

کد خبر: ۹۲۷۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۲ 01 October 2019

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به روزانه ۱۱۵ تن زباله پزشکی در تهران گفت: زباله‌های پزشکی بدون بی‌خطرسازی دفن می‌شوند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سعید محمودی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در جلسه شورای مدیریت پسماند استان تهران گفت: ۲۰ درصد بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در استان تهران واقع شدند و ۲۵ درصد پسماند‌های پزشکی کشور در این استان تولید می‌شود.

وی افزود: روزانه در سطح استان تهران ۱۱۵ تن پسماند پزشکی تولید می‌شود که از این میزان ۹۱ تن به بیمارستان‌ها و ۲۴ تن مربوط به مراکز درمانی است. ۱۰۵ تن از زباله پزشکی مربوط به شهر تهران است که قطعا باید برای مدیریت این زباله‌ها تدابیر لازم اتخاذ شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر عفونی و خطرناک بودن پسماند‌های بیمارستانی گفت: عمده پسماند‌های پزشکی در آراد کوه دفن می‌شود که براساس گزارش‌ها این پسماند‌ها بدون بی‌خطرسازی دفن می‌شوند.

وی ادامه داد: انتظار ما از وزارت بهداشت این است که نسبت به بی‌خطرسازی این زباله‌ها اقدام شود. اخیراً نیز نامه‌ای توسط وزیر بهداشت به رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور ارسال شده و وضعیت بی‌خطرسازی زباله‌های بیمارستانی مطلوب عنوان شده و تاکید شده که ۹۵ درصد این زباله‌ها بی‌خطرسازی می‌شوند.

محمودی تاکید کرد: پیشنهاد ما این است که زباله‌سوز‌هایی به صورت متمرکز ایجاد شود تا روند دفن زباله‌های بیمارستانی به صورت اصولی انجام شود. این بی‌خطرسازی باید از مبدأ انجام شود و دفن آن‌ها نیز در مکان‌هایی مشخص و ویژه انجام شود.

به گزارش ایسنا، در بخش دیگری از این جلسه علیپور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران نیز گفت: شهرداری تهران در حوزه دفن زباله‌های بیمارستانی وظیفه‌ای ندارد و در حال حاضر درخصوص جمع‌آوری و دفن این زباله‌ها کمک می‌کند. برای حمل و نقل و دفن هر کیلوگرم از پسماند‌های بیمارستانی در حال حاضر ما ۹۰۰ تومان دریافت می‌کنیم در حالی که انجام این کار هزینه‌ای بسیار بالاتر دارد لذا شهرداری اصراری بر انجام این کار ندارد.

وی ادامه داد: محیط زیست ابزار‌های قانونی در دست دارد که می‌تواند با مراکز و درمانگاه‌هایی که تخلف می‌کنند برخورد لازم را داشته باشند. قطعا تنها ارائه گزارش و عکس مشکلی را حل نخواهد کرد.

وی تاکید کرد: اگر قرار است در این حوزه شهرداری تهران تعامل بیشتری داشته باشد بهتر است قیمت حمل و نقل و دفن زباله‌های پزشکی احصا شود.
دفن روزانه ۱۱۵ تن زباله پزشکی بدون بی‌خطرسازی
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان