بازدید 4314

چند درصد پزشکان دستگاه کارتخوان نصب کرده‌اند؟

کد خبر: ۹۲۷۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶ 01 October 2019
معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی با انتقاد از معافیت‌های مالیاتی بیش از ۴۰ درصد اقتصاد کشور گفت: اثر این معافیت‌ها فقط در بخش معافیت نیست بلکه شکاف سیاستگذاری غلط و بی رویه ایجاد می‌کند و به بخش مشمول مالیات هم فشار می‌آورد.

به گزارش صداوسیما، محمد مسیحی با حضور در برنامه گفت: وگوی ویژه خبری دوشنبه شب شبکه دو سیما در باره لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده افزود: روش تقسیط پرداخت مالیات بر ارزش افزوده برای تولیدکنندگان در این لایحه پیش بینی شده است تا به آن‌ها مساعدت شود و در جایی که اثبات می‌شود فروش به صورت اقساطی و یا اعتباری است، متناسب با پرداخت، مالیات بر ارزش افزوده وصول می‌گردد.

او گفت: یکی از مهمترین کارکرد‌های مالیات بر ارزش افزوده این است که فعال اقتصادی را در حکم مأمور وصول مالیات قرار می‌دهد که به نیابت از دولت، مالیات را از حلقه بعد دریافت و به حلقه قبل پرداخت و آن‌ها را تهاتر می‌کند.

وی افزود: در معاملات بخش خصوصی و دولت از آن جا که دولت عمدتا به عنوان مصرف کننده و فعال اقتصادی است، این تمکین ضعف به شمار می‌رود و به همین علت تمرکز بر این شده تا الزام بخش‌های دولتی بالا برود.

مسیحی اضافه کرد: در معاملات بخش‌های خصوصی با یکدیگر از آن جا که طرف مقابل هم مؤدی مشمول مالیات بر ارزش افزوده است این ضعف تمکین وجود ندارد. همچنین اگر بخواهیم این موضوع را به همه توسعه دهیم عملا بحث سهل الوصل بودن مالیات بر ارزش افزوده بسیار کمرنگ می‌شود.

او با بیان اینکه فقط ۳۵ درصد پزشکان، دستگاه کارتخوان نصب کرده اند، افزود: روند نصب کارتخوان روبه افزایش است.

مسیحی گفت: آن چه که تمکین مالیاتی را برای فعالان اقتصادی، کم می‌کند نابرابری‌هایی است که در قانون دیده می‌شود و عینیت این نابرابری‌ها در معافیت‌های مالیاتی است.

وی با انتقاد از معافیت‌های مالیاتی بیش از ۴۰ درصد اقتصاد کشور گفت: اثر این معافیت‌ها فقط در بخش معافیت نیست بلکه شکاف سیاستگذاری غلط و بی رویه ایجاد می‌کند و به بخش مشمول مالیات هم فشار می‌آورد.

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی ادامه داد: وقتی مودی مالیاتی می‌بیند بخش دیگری از اقتصاد کشور از پرداخت مالیات، معاف است او هم ناخودآگاه به سمت فرار مالیاتی و تمکین نکردن مالیاتی می‌رود.

مسیحی افزود: اگر بخواهیم اقتصاد بدون نفت داشته باشیم باید اقتصاد متکی بر درآمد پاک مالیاتی داشته باشیم و این محقق نمی‌شود مگر اینکه معافیت‌های مالیاتی را به حداقل برسانیم.

وی اضافه کرد: علاوه بر پزشکان، وکلا هم باید به قانون مالیاتی تمکین و همکاری کنند.

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی هم گفت: معافیت‌های مالیاتی در جا‌هایی ممکن است لازم باشد، اما یک اصل باید وجود داشته باشد و آن این است که حمایت‌های معافیت مالیاتی ما از بخش‌های مختلف باید، محدود، مشروط و کاهنده باشد.

مسیحی با تاکید بر اینکه حمایت بی قید و شرط، جوابگو نیست، گفت: بسیاری از بخش‌ها را سال‌ها از پرداخت مالیات معاف کردیم، اما در عمل، توسعه یافته نشدند.

او با بیان اینکه همه مکاتب فکری و اقتصادی در این موضوع اشتراک نظر دارند که بهترین ابزار تامین درآمد، مالیات است، افزود: مالیات، قدرت ذاتی دولت‌ها و ابزار تحقق مردم سالاری دینی است و سازمان امور مالیاتی اگر بخواهد مقتدر، محبوب و تنظیم گر باشد باید میزان حقوق کارکنان و استقلال آن با بقیه دستگاه‌های اجرایی متفاوت باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۷
خیلی کارت درسته تابناک.
خوشم میاد هرچی مافیای پزشکی سعی می کنه افکار مردم را از موضوع پزشکان منحرف کنه شما کل نقشه اونا را به هم میریزی.
تشریف بیارند استرالیا تا بیش از نیمی از دریافتی شون را مالیات بگیره و کل دریافتیشون سه برابر یک کارگر هم نشه.
از طرفی ویزیت دو تا ۵ دقیقه ای هم خبری نیست کلی باید وقت بگذارند و باید پاسخگو باشند.

کسی هم نیست ظرفیت تخصص را کم نگه داره تا دست زیاد نشه.
از هرکی زورشون برسه مالیات میگیرن از هرکی نرسه میگن معاف کردیم مسخرس الان باید حداقل نود درس پزشکا کارتخوان نصب میکرد ببینم کسی جرئت داره با این معافیا برخورد کنه فکر ننکنم
کدامیک از هنرمندان و سلبریتی ها و فوتبالیست ها و تاجران اتاق بازرکانی و سرشناس بازار با درآمدهای چند ده میلیاردی در طول سال اصلا مالیات میدهند. تابناک بجای خودزنی و فراری دادن قشری (که قسمت عظمشان برای مردم در اقصی نقاط کشور فداکاری میکنند ) از مملکت ، لطفا از تشویش اذهان عمومی و تخریب اعتماد مردم به پزشکان دست بردار و بجای دادن آدرس غلط به مردم ، نقشی سازنده در کاهش خطاها و افزایش کیفیت امور در هر زمینه داشته باش.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۹
چند تا پزشک داریم و چندتا هنرمند و سلبریتی؟
اصلا قابل مقایسه هست؟
پزشکانی که کارت خوان نصب نگرده اند را ممنوع الخروج کنید تا سریعا نسبت به نصب کارت خوان اقدام کنند، پزشکان نیز مانند سایر اقشار جامعه هستند و باید ملزم به پذیرش کارت خوان و پرداخت مالیات خود باشند ، خونشان از سایر اقشار صنوف و مردم که رنگین تر نیست بنده کارمندم با مدرک دکترا و اول از همه مالیات از حقوقم کسر میشه، نپرداختن مالیات
یک نوع دزدی از جامعه است
کسانی که از دادن مالیات فرار می‌کنند دزد هستند. این دزدان را مجازات کنید
شنیده ها حاکی از شمول فقط 30 درصد درآمد پزشکان در خصوص احتساب مالیات بر درآمد آنان است. این بدین معناست که 70 درصد درآمدشان به عنوان هزینه مطب پزشکی و امور دیگر از مالیات معاف است!!!؟؟؟
ما خاک پای پزشکان هم نیستیم
باید بوسه بزنیم بر قدمگاه این منجیان بندگان قدرنشناسی مثل ما ایرانی ها که از شدت حسد تمام تلاشمون رو میکنیم تا عرصه رو بر اونها تنگ تر کنیم

خطاب من به اون دسته مغرضی هست که اگر مجال می داشتن پزشکی میخوندن. شما همه با هم به اندازه یک تار موی دانشجوی پزشکی ارزش مادی و معنوی برای جامعه ندارید. پس در پوچی خودتون بلولید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۹
شما با این افتادگی و شعور حتما پزشک خوبی خواهید شد.
طوطی وار بخون و حفظ کن فلش مموری.
ناشناس
| Germany |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۹
تو با اینهمه کینه و بغض قراره پزشک بشی و جان مردم دستت باشه. وای به حال ما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۹
شما تو همون مجارستان بمون تا متوجه بشه یه من ماست چقدر کره داره. :))
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۹
بی ادب
یک مهندس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۹
یعنی خعاااااااااااااااااااااااک با این ادبیاتت!!
همه باید ب تناسب در امدشون مالیات بدن. اگر خواهان کشور هستیم ک اختلاف طبقاتی کم باشه باید ب تناسب مالیات بدن. البته 98 درصد پزشک بخوان برن خارج از کشور کار کن اون طرف نمیزارن آمپول بزنن چ برسه بخوان دکتری کنن. هر پزشکی میخواد بره خارج از کشور
مقصر اصلی اینکار ها دولت است چرا که وقتی به نظام صنفی مجوز افزایش غیر متعارف تعرفه ها را می دهد تا خون ملت را بمکد و در نتیجه در امد های نجومی برای قشری که وظیفه به اصطلاح انسانی بر دوش دارند دیگر طبیعی است از خوی انسانی بسوی مادیات شتابان می روند و کار تخوان و غیره هم توجه نمی کنند کجای دنیا حوزه بهداشت این چنین تجارتخانه شده است یک متخصص در ماه متوسط پنجاه میلیون تومان در امد دارد البته بعضی ها تا دویست میلیون تومان در ماه در امد دارند متاسفم به این سیستم واقعا شرم اور است این همه اختلاف طبقاتی برای ....
تابناک خوب در مقابل مافیای پزشکی ایستاده‌ای. به سراغ مافیای وکلا هم برو و حالشان را بگیر.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر