بازدید 5898
۳

ربیعی: به دیپلماسی نزدیک بودیم، اما آمریکا مانع شد

علی ربیعی، سخنگوی دولت در نشست خبری امروز خود با اشاره به دستاورد‌های سفر هئیت ایران به نیویورک عنوان کرد: دولت آمریکا به دلایل روشنی مایل به حضور دولت ایران در نیویورک نبود. اولین دستاورد سفر رئیس‌جمهوری به نیویورک، شکسته شدن فضای روانی و اتهامات علیه ایران بود.
کد خبر: ۹۲۶۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰ 30 September 2019
سخنگوی دولت گفت: اکنون هیچ کشوری نمی‌تواند این طرح را نادیده بگیرد و از امروز آماده مذاکرات جدی‌تر در مورد این طرح هستیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علی ربیعی، سخنگوی دولت در نشست خبری امروز خود با اشاره به دستاورد‌های سفر هئیت ایران به نیویورک عنوان کرد: دولت آمریکا به دلایل روشنی مایل به حضور دولت ایران در نیویورک نبود. اولین دستاورد سفر رئیس‌جمهوری به نیویورک، شکسته شدن فضای روانی و اتهامات علیه ایران بود.

وی افزود: دستاورد دوم ارائه طرح صلح و دوستی از سوی رییس‌جمهور بود که این طرح امنیت در خلیج فارس را درون‌زا می‌بییند و هیچ کشوری را برای حضور در این ائتلاف کنار نمی‌گذارد، ضمن اینکه، این طرح علیه هیچ کشوری نیست و به جای رویکرد سلبی رویکرد ایجابی دارد. اکنون هیچ کشوری نمی‌تواند این طرح را نادیده بگیرد و از امروز آماده مذاکرات جدی‌تر در مورد این طرح هستیم.

سخنگوی دولت با اشاره به بیانیه ضد ایرانی سه کشور اروپایی درباره ادعای نقش ایران در حمله به آرامکو، گفت: صدور غیر مسئولانه بیانیه سه کشور اروپایی با هدف تحت فشار روانی قرار دادن ایران در مذاکرات بود، حال آنکه روحانی به مرکز توجه این جلسه تبدیل شد. با اصرار و پیگیری رییس جمهور روشن شد که هیچ مدرکی در خصوص ارتباط ایران با حملات به آرامکو وجود ندارد و سه کشور اروپایی هم حاضر نبوند مسئولیت بیانیه را بر عهده بگیرند.

ربیعی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور در این دیدار‌ها رییس‌جمهوری به طرف اروپایی گوشزد کرد خروج آمریکا از برجام نمی‌تواند توجیه‌گر ناتوانی اروپایی‌ها در عمل به تعهداتشان باشد، گفت: تحریم‌ها علیه ایران شکلی از تروریسم است و هیچ کشوری حاضر نخواهد بود با تروریست‌هایی که در حال برنامه‌ریزی برای ترور هستند مذاکره کند.

وی تاکید کرد: ما به دیپلماسی و راه حل نهایی نزدیک بودیم و آمریکا مانع آن شد و مسئولیت شکست آن بر عهده آمریکا است. هر چند ترامپ جرأت انجام کار درست را ندارد و، اما ظاهرا به پذیریش واقعیت‌های ایران نزدیک شده است. تغییر رفتار آمریکا در نتیجه مقاومت فعالانه ملت ایران بود.

ربیعی با بیان اینکه وابستگی اروپا به آمریکا مشکل خود اروپایی‌هاست، خاطرنشان کرد: رییس جمهوری هم این سوال را از آن‌ها پرسیدند که آیا آن‌ها زمان امضای تعهد می‌دانستند این بند‌ها منوط به تایید آمریکا است. ما مسیر خودمان را ادامه می‌دهیم و امیدواریم آمریکا هم به تعقل برسد
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۳
بله مقاومت ما دارد جواب می دهد مگر اینکه شما مانند برجام هل هلی بروید امضا جدید بکنید که دوباره روز از نو و گرفتاری های جدید
اولین دستاورد سفر رئیس‌جمهوری به نیویورک، شکسته شدن فضای روانی و اتهامات علیه ایران بود.
این جمله واقعا عجیبه پس چرا اروپایی ها که قبل از مجمع عمومی تقریبا ساکت بودن بعد از دیدار با روحانی بیانیه سه جانبه درباره نقش صریح ایران در حملات آرامکو میدن اینجوری فضا رو شکسته بودید
ما بیچاره شدیم و عده ای نان بیچارگی ما را می خورند و می گویند مقاومت کنید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار