بازدید 4240
۳

رگبار باران هم آلودگی هوای پایتخت را نَشُست

کیفیت هوای پایتخت صبح امروز با افزایش ۲۲ واحدی ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸ امروز، برای گروه‌های حساس (بیماران از جمله قلبی و ریوی) در شرایط ناسالم قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۲۶۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱ 30 September 2019
دیشب بیشتر مناطق پایتخت شاهد بارش مقطعی باران بود، اما با وجود این، شاخص‌های شرکت کنترل کیفیت هوای پایتخت در صبح دوشنبه نشان می‌دهد که هوای این کلانشهر همچنان برای گروه‌های حساس ناسالم و آلودگی آن بیشتر هم شده است.

به گزارش ایرنا کیفیت هوای پایتخت صبح امروز با افزایش ۲۲ واحدی ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸ امروز، برای گروه‌های حساس (بیماران از جمله قلبی و ریوی) در شرایط ناسالم قرار گرفته است.

داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد که میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸ امروز نیز از عدد ۹۰ به ۱۱۲ واحد رسیده است.

در همین مدت ۲۴ ساعته نیز آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون و منواکسید کربن به ترتیب بر روی شاخص ۸۷ و ۳۰ قرار داشت.

بر این اساس، ایستگاه‌های فرمانداری شهرری (منطقه ۱۰)، شهرداری (منطقه ۲۱) و پارک قائم (منطقه ۱۷) به ترتیب با شاخص‌های ۱۵۸، ۱۳۷ و ۱۳۶ بیشترین آلایندگی را در سطح مناطق شهر تهران طی ۲۴ ساعت گذشته داشتند.

همچنین ایستگاه‌های پونک، شهرداری (منطقه ۲) و شهرداری (منطقه ۲۲) به ترتیب با شاخص‌های ۷۶، ۷۷ و ۸۵ کمترین آلایندگی را در سطح مناطق تهران طی این مدت داشتند.

هوای پایتخت طی ۲ روز گذشته نیز برای گروه‌های حساس ناسالم بوده است.

«شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.»
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
از کیفیت بد بنزین که این روزها مفصل در رسانه ها به آن پرداخته شده بگذریم امسال به دلیل افت تششع خورشیدی ارسالی به کره زمین و شروع پدیده لانینا متاسفانه شاهد آلودگی بالای هوا خواهیم بود در فصل پاییز و حتما به خصوص برای ماههای آبان و آذر برای آلودگی هوا در کلانشهرها تدبیر ویژه ای باید اتخاذ گردد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
دیروز آقای پور سید آقایی معاون شهردار تهران می گفت علت افزایش آلودگی بنزن در هوا افزایش تشعشع خورشیده و حالا شما چیز دیگه ای میگی پس نتیجه می گیریم زمینه توجیه کردن خیلی زیاده و بعضا متناقضه
امسال هوای تبریز هم آلوده است. از الان که هوا سرد نشده خیلی زوده هوا آلوده باشه. به کیفیت بنزین مشکوکم.
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری