بازدید 3595
حسینی شاهرودی:

قانون تجارت قبلی دارای ابهامات بسیار گسترده‌ای بود

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت:هر چند نقدهایی بر قانون تجارت وجود دارد اما حداقل‌هایی که در قانون قبلی وجود نداشت لحاظ شده است.
کد خبر: ۹۲۶۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۸ 30 September 2019

سیدحسن حسینی‌شاهرودی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص تصویب لایحه قانون تجارت، گفت: قانون تجارت قبلی حدود 80سال است که مصوب شده و تا کنون اصلاحی بر روی آن صورت نگرفته، این قانون نیز برگرفته از قانون تجارت فرانسه که متعلق به سال ها قبل است که بیش از صد و پنجاه سال از آن می‌گذرد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه علیرغم تحولات عظیم صورت گرفته در حوزه تجارت، قانون تجارت اصلاح نشده بود، ادامه داد: در چندین دوره مجلس بر روی لایحه قانون تجارت بررسی‌های لازم صورت گرفته اما متاسفانه به صحن ارجاع داده نشده بود.

باب پیشنهادات باز است

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هرچند نقدهایی بر قانون تجارت وجود دارد اما حداقل‌هایی که در قانون قبلی وجود نداشت در آن دیده شده است، تصریح کرد: باب پیشنهادات این قانون کماکان باز است و نخبگان و کارشناسان می‌توانند نظرات خود را ارائه کنند.

قانون تجارت قبلی دارای ابهامات بسیار گسترده‌ای بود

وی با تاکید بر اینکه  این قانون مصوب استانداردهای لازم را دارد، عنوان کرد: قانون تجارت قبلی دارای ابهامات بسیار گسترده‌ای بود.

هیچ قانونی امکان تامین نظرات تمامی افراد جامعه را ندارد

شاهرودی در پایان با اشاره به اینکه هیچ قانونی امکان تامین نظرات تمامی افراد جامعه و نمایندگان مجلس را ندارد اما نمی‌توانیم بگویم قانون مصوب فعلی پر از اشتباه  است، خاطرنشان کرد: می‌توان قانون تجارت را در دوره‌های بعدی کامل تر کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار