بازدید 7211

کنکور برچیده می‌شود

کد خبر: ۹۲۶۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۷ 28 September 2019
وزیر آموزش و پرورش گفت: حدود پنج هزار مدرسه در کشور داریم که کمتر از پنج دانش آموز دارند و این نشان از گستردگی دسترسی به آموزش در کشور است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی در نشست مشترک شورای شورای آموزش و پرورش و خیرین مدرسه ساز کرمانشاه که عصر امروز (ششم مهر) برگزارشد، بابیان اینکه آموزش و پرورش کشور برای رسیدن به اهداف خود نیازمند مشارکت عمومی و همگانی است، اظهار کرد: این نهاد به جهت گستردگی و حجم بالای کارش نیازمند حمایت دیگر دستگاه‌ها است، همانگونه که آن‌ها نیز به حمایت آموزش و پرورش نیاز دارند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش بخش پیوسته‌ای از نظام اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور است و با دیگر دستگاه‌های اجرایی کامل خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: همه ما اجزایی هستیم که بدون همدیگر کامل نمی‌شویم و اگر هرکدام از ما در تعامل باهم نباشند و کار خود را بکنیم، هیچ کاری در کشور پیش نمی‌رود.

وی در ادامه کنکور را نمونه‌ای از چالش‌های نظام آموزش و پرورش کشور دانست که همه دستگاه‌ها برای حل آن باید پای کار بیایند و اظهار کرد: در نظام آموزشی ما یک دانش آموز ۱۲ سال درس می‌خواند و در پایان هم کنکور را پیش رو دارد که در واقع این آزمون انهدام نظام آموزشی و به گروگان گرفتن کل اهداف آموزشی کشور است، چرا که تمام برنامه‌های مهارتی و هرآنچه را که به دانش آموزان در طول تحصیل یاد داده‌ایم، با وجود آزمون کنکور به حاشیه می‌رود.

حاجی میرزایی تاکید کرد: کنکور باید از سر راه دانش آموزان برداشته شود و این کار را خواهیم کرد، در مقابل انتظار داریم همه دستگاه‌ها پای کار بیایند و فرصت‌های شغلی حوزه‌های خود را به دانش آموزان نشان دهند، نه اینکه دانش اموزان به امید شغل دولتی به سمت دانشگاه کشیده شوند و اینگونه سن کار هم در کشور بالا برود.

وی از چرخه اقتصادی ۱۰ هزار میلیاردی کنکور در کشور هم یاد کرد و گفت: اگر همین رقم اعتبار را به سمت مهارت آموزی دانش آموزان بیاوریم، تحولی بزرگ در نظام آموزشی کشور رخ می‌دهد.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنانش به گسترده شدن چتر آموزش در دورافتاده‌ترین نقاط کشور اشاره کرد و افزود: درحالی ۲۷ درصد از جمعیت دانش آموزی کشور در روستا‌ها قرار دارد که ۵۱ درصد از مدارس را هم در روستا‌ها داریم.

وی اعلام کرد: حدود پنج هزار مدرسه در کشور داریم که کمتر از پنج دانش آموز دارند و این یعنی دسترسی به فرصت آموزشی در همه نقاط ایران.

حاجی میرزایی باتاکید براینکه کیفیت آموزشی هم در کشور مورد توجه جدی است، گفت: در این راستا به دنبال تقویت مدارس دولتی و ارتقاء سطح دانش مربیان خود هستیم.

وی از تلاش برای گسترده‌تر شدن اختیارات مدارس هم خبرداد و افزود: طرح "بوم" یکی از طرح‌هایی است که در آن دو ساعت در هفته به مدارس اختیار داده‌ایم که بنا به نیازسنجی از منطقه خود به تولید محتوا بپردازند که اگر موفقیت آمیز باشد آن را توسعه می‌دهیم، چرا که می‌خواهیم به جای یک نسخه واحد برای استان‌های مختلف کشور با اقتضائات گوناگون، هر استان نسخه بومی خود را برای آموزش داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: تاپایان آبان تمامی مدارس خشت و گلی که در حال حاضر نمونه‌های آن را تنها در سیستان و بلوچستان داریم برچیده خواهد شد.

وی همچنین از برچیده شدن مدارس کانکسی با بیش از ۲۰ دانش آموز در کشور خبر داد و افزود: امسال برای سیستم گرمایشی و ایمنی مدارس هم اعتبارات خوبی اختصاص داده‌ایم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۱۳
از اقتصاد ناسالمه که اینجوری شده.
شما چکار به مدارس غیر انتفاعی دارید؟اینکه والدین فرزندان خود را باسواد تربیت کنند و آنها از کودکی به دو زبان عربی و انگلیسی مسلط شوند که چیز بدی نیست.شما می خواهید مدارس کشور را شبیه دانشگاه های پیام نور و غیر حضوری و...کنید که با یه تلفن به استاد و بدون حضور در دانشگاه فارغ التحصیل می شوند؟
باید ملاک توان افراد در طی کردن مدارک تحصیلی باشد به این صورت که دانشگاه ها باید سخت گیری خود را افزایش دهند و ورودی را افزایش دهند کسانی که توان طی کردندن این مسیر را دارند فقط باقی می مانند مانند دانشگاه های کشورهای پیشرفته و متوسط دنیا
حالا كه كنكور هست رسما پول ميدهند و دور مي زنند واى به روزى كه نباشد ديگر دانشگاه ما اعتبار نخواهد داشت
من در سال 1363 کنکور دادم. از همان موقع یادم هست که می گفتند قرار است کنکور برچیده شود و شرط معدل گذاشته شود.
دقیقا از سال هفتادونه که کنکور شرکت کردم همینو میگن. دیگه تیترزدن همچین موضوعی هم مسخره شده.
خدا رحمت کند به کسی که کنکور و فرصت برابر رو تو کشور ایجاد کرد.
کنکور برچیده میشود .ولی خدمت اجباری سربازی برچیده نمیشود.!!!!
بدرود استعداد ،بدرود عدالت - درود پارتی و درود پول . پیش به سوی نظام طبقاتی و بی عدالتی اجتماعی
وزیر آموزش و پرورش نگفت این پنج هزار مدرسه واقعا مدرسه اند یا کپرها و خرابه های بیابانی؟! وجود فرصت آموزشی هنر نیست، عدالت آموزشی مهم است آقای وزیر....
هر موقه مافیای خودرو و لوازم و تجهیزات پزشکی و مافیای دارو و ... برچیده شد کنکورم جم میشه
آقا دست مریزاد!
تورو بخدا نکنید این کارها رو
خجالت زده میشیم. ذوق مرگ میشیم.
(فکر کنم در استرالیا هم 5000 مدرسه با 5 دانش آموز نداشته باشیم)
خیلی باحاله ها! فکر کن 5000 مدرسه با 5 دانش آموز!!
به قول یک بنده خدایی (منو اینهمه خوشبختی محاله محاله محالههه...)
حالش خوش است . همین الان دبیرستانهای تهران دیگر ندارند و کلاسها تشکیل نمی شود . از 14 درس دوازده ریاضی نصفش برای خنده است . مثلا 3 واحد برای دفاعی گذاشته اند که برای بچه ها اخراجی ها را می گذارد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر