بازدید 4233

آموزش مهارتی در ۲۳۰ رشته برای دبیرستانی‌ها

کد خبر: ۹۲۶۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰ 26 September 2019

مدیرکل دوره اول متوسطه آموزش و پرورش با بیان اینکه طرح ایران مهارت در سومین سال برای دانش‌آموزان متوسطه اول اجرایی می‌شود گفت: طی توافق با سازمان فنی و حرفه‌ای امکان برخورداری از ۶۰ ساعت آموزش مهارتی در بیش از ۲۳۰ رشته برای دانش آموزان فراهم شده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، مرضیه مسگرزاده با بیان اینکه مدرسه خانه دوم دانش آموزان است گفت: اما تا زمانی که خانواده خود را مسئول تربیت دانش آموز و فرزند خود نداند و همکاری ویژه و تنگاتنگی با مدرسه نداشته باشد اجرای ماموریت‌های مدرسه ناممکن است.

وی افزود: از طرفی اگر مدارس اولیاء را درون مدرسه به خدمت نگیرند و فرصت را برای حضور و مشارکت آنها در تمام برنامه‌ها فراهم نکنند به تنهایی قادر به انجام ماموریت‌های خود نخواهند بود.

مدیرکل دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش از اولیای دانش آموزان تقاضا کرد که مدرسه را از آنِ خود و خانه فرزندان خود بدانند و اندیشه‌های خود را در اختیار مدرسه قرار دهند تا مدرسه نیز از این فرصت طلایی استفاده کند.

مسگرزاده، تربیت شهروندان و کسب آمادگی دانش‌آموزان برای حضور در اجتماع را نیازمند آشنایی با مهارت‌های زندگی و استفاده به موقع از آن دانست و گفت: جهت گیری آموزش و پرورش به سمت مهارت آموزش دانش‌آموزان موضوع جدیدی نیست و در برنامه درسی دانش آموزان مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به تدریس کتاب " کار و فناوری" و "فرهنگ و هنر" در دوره متوسطه اول بیان کرد: فعالیت‌های عملی در این دو حوزه، نقش اصلی را ایفا می‌کند و دانش‌آموزان نیز تحت نظارت و راهبری معلمان خود با مهارت‌های مختلف آشنا می‌شوند.

مدیرکل دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: دانش‌آموزان در سه پایه متوسطه اول (هفتم تا نهم) ۳۰ پودمان را می‌آموزند و برای کسب شرایط بهتر مهارت آموزی در دوره دوم متوسطه آماده می‌شوند. علاوه براین، آموزش و پرورش در کنار برنامه درسی دانش‌آموزان از فعالیت‌های مکمل نیز برای مهارت‌آموزی بهره می‌گیرد.

مسگرزاده با اظهار اینکه طرح ایران مهارت در سومین سال برای دانش‌آموزان متوسطه اول اجرایی می‌شود گفت: طی توافق با سازمان فنی و حرفه‌ای امکان برخورداری از ۶۰ ساعت آموزش مهارتی در بیش از ۲۳۰ رشته برای دانش آموزان فراهم شده است.

مدیرکل دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش همچنین از اجرای برنامه تعالی مدیریت مدرسه با محوریت مشارکت اولیای دانش‌آموزان در مراحل تصمیم‌گیری برای برنامه‌ریزی‌های مدرسه و مشارکت بر نظارت بر عملکرد مدرسه سخن گفت و افزود: یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش که امسال پنجمین سال اجرای خود را پشت سر می‌گذارد برنامه ملی «تعالی مدیریت مدرسه» است.

مسگرزاده که در برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد، اظهار کرد: مدارس مجری طرح تعالی مدیریت مدرسه آغوش خود را برای جلب مشارکت اولیاء گشوده‌اند و به عنوان وظیفه اصلی از این موضوع تبعیت می‌کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان