بازدید 4836

مدعی العموم به «فساد سیاسی» ورود کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی می گوید که باید مدعی العموم نسبت به تخریب هایی که در قبال مجلس و سیاستمداران در سال انتخابات صورت می گیرد، ورود کند.
کد خبر: ۹۲۵۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹ 25 September 2019

حشمت الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ارجاع رسیدگی به «فساد سیاسی» به قوه قضاییه و کمیسیون اصل 90، گفت: مبارزه با فساد اقتصادی در قوه قضاییه شروع شده که مورد استقبال جامعه قرار گرفت، اما واقعیتی وجود دارد که در سال انتخابات حملاتی علیه سیاستمداران و نمایندگان صورت می گیرد، انتظار می رود مدعی العموم در این شرایط به موضوع ورود کند اما تا کنون چنین اتفاقی نیافتاد.

این نماینده مجلس با اشاره به نطق پیش از دستور رئیس مجلس، بیان داشت: خطاب دکتر لاریجانی به مدعی العموم است که از شأن و جایگاه مجلس و نمایندگان دفاع کند، اقدامات مجلس جای نقد دارد اما جای توهین ندارد، از این رو باب شدن توهین اتفاق خوشایندی نیست.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس دهم شورای اسلامی با انتقاد از برخی توهین ها به مجلس و نمایندگان، اظهار داشت: عده ای در مملکت که خودشان بیش از همه عامل کار نکردن و مانع کار کردن هستند، هر ساله بخشی از نهادها و سیاستمدارن کشور را قربانی می کنند، در سال انتخابات قرار است مجلس قربانی شود، از این رو شاهد چنین هجمه ها به قوه مقننه هستیم.

وی با اشاره جمع آوری امضا برای طرح شفافیت، گفت: کار قشنگی در مجلس صورت گرفته تا بهانه‌زدای شود، طرحی امضا شد که شفافیت را همه دستگاه هایی که سیاست گذاری و قانونگذاری می‌کنند، رعایت کنند.

شفافیت یکی از مولفه های اصلی حکمرانی خوب است

فلاحت پیشه با تاکید براینکه شفافیت یکی از مولفه های اصلی حکمرانی خوب است، اظهار داشت: این طرح امضا شد تا نهادهای کشور شفافیت را در همه رفتارها بپذیرند، اگر شفافیت صورت گیرد به سود منافع ملی است، مطمئن باشد این طرح با رای بالایی تصویب و بهانه زدایی می شود.

این نماینده مجلس با اشاره به جزییات طرح مذکور، بیان داشت: در این طرح تاکید شده است ابتدا مجلس و سپس سایر نهادهای باید نسبت به شفافیت رفتار اقدام کنند.

وی در خصوص فساد سیاسی گفت: فساد سیاسی زمانی شکل می گیرد که افراد برای به قدرت رسیدن رقبای خود را تخریب می کنند، این موضوعی بود که رئیس مجلس خطاب به مدعی العموم گفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به ماموریت کمیسیون اصل 90 برای رسیدگی به فساد سیاسی تاکید کرد: فلسفه وجودی کمیسیون اصل 90 رسیدگی به شکایات قوا است، تصور می کنم فساد سیاسی کار بین کمیسیونی است و تنها یک کمیسیون از عهده بررسی آن بر نمی آید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر