بازدید 3328

واکنش سازمان لیگ به حکم چندمیلیاردی دادگاه کرمانشاه

کد خبر: ۹۲۵۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰ 25 September 2019

سازمان لیگ فوتبال ایران درباره صدور رای دادگاهی در کرمانشاه علیه فوتبال واکنش نشان داد.

به گزارش تابناک ورزشی و به نقل از سازمان لیگ فوتبال ایران، صدور رأی دادگاهی در کرمانشاه علیه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ آن هم به‌خاطر سقوط فوتبالی یک تیم قابل تأمل و عجیب به نظر می‌رسد.

سازمان لیگ فوتبال ایران با اعلام این که پذیرش تعهد به مبانی اساسنامه فوتبال ایران، رعایت کلیه مفاد اساسنامه فدراسیون فوتبال، قوانین و مقررات و اجرای تصمیمات اتخاذ شده توسط فدراسیون، کنفدراسیون و فیفا و حصول اطمینان از این که کلیه اعضای باشگاه‌ها، مقامات و بازیکنان به قوانین یاد شده احترام خواهند گذاشت بدیهی‌ترین وظیفه هر عضو حقیقی و حقوقی است و نقص آن از هیچ طرفی قابل قبول نیست. سازمان لیگ فوتبال ایران با اعلام این که استمرار بقاء و صعود و سقوط تیم‌ها به لیگ‌های مختلف تابع آئین نامه‌ها و مقررات جاری و مصوبات فدراسیون فوتبال وفق اساسنامه فدراسیون است و قطعاً تیم‌هایی که از نظر فنی نتوانند در دوره مسابقات نتایج مطلوبی بگیرند در پایان فصل در انتهای جدول قرار گرفته و به دسته پایین‌تر سقوط می‌کنند و این مسئله امری بدیهی در تمام جهان فوتبال محسوب شده است و برای همه قابل قبول است.

سازمان لیگ فوتبال با اعلام اینکه سقوط تیم فوتبال راهیان کرمانشاه در فصل ۴-۱۳۹۳ برابر مقررات جاری و آیین‌نامه مصوب فصل مسابقات اتفاق افتاده است و درخواست این باشگاه در فرصت مقرر و در چارچوب مقررات و آیین نامه و اساسنامه توسط مبادی ذی‌ربط در فدراسیون فوتبال بررسی و تصمیم شایسته اتخاذ و اعلام شده است.

در عین حال این باشگاه برخلاف تعهدات اساسنامه‌ای ضمن نقض اساسنامه فوتبال ایران در مراحل مختلف در محاکم غیر مرتبط طرح دعوا کرده که به دلایل موجه رد شده است. در نهایت در یک اقدام غیرمرتبط در یکی از شعبات دادگاه عمومی شهرستان کرمانشاه طرح دعوی و به رغم دفاعیه موثر و متقن و مستدل و مستحکم رکن حقوقی فوتبال، قاضی محترم به صورتی کاملاً نامربوط و غیرمرتبط و غیرمتقن و بر خلاف رویه جاری حقوقی حکم به اعلام بطلان تصمیمات هیات رییسه فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران و اعاده تیم سقوط کرده و منحل شده به لیگ یک و الزام فدراسیون به پرداخت خسارت و مسدود کردن حساب‌های ذی‌ربط سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال کرده است.

سازمان لیگ فوتبال ضمن احترام کامل به محاکم قضایی جمهوری اسلامی ایران به طور رسمی اعلام می‌کند:

۱- اعلام بطلان تصمیم هیأت رییسه فدراسیون فوتبال حکم غیر مرتبط در موضوع صلاحیت مقرره می‌تواند تبعات و آثار جبران‌ناپذیر دخالت غیرمرتبط در اساسنامه فوتبال را برای وجهه بین‌المللی فوتبال ملی فراهم کند.

۲- سقوط تیم فوتبال راهیان کرمانشاه کاملاً بر اساس آیین‌نامه فصل مسابقات و مقررات وفق اساسنامه مصوب فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران بوده و بر این اساس هیچ حقی برای این تیم و باشگاه متصور نیست.

۳- پرونده تخلف افراد منتسب به این تیم و باشگاه وفق مقررات برای نقض تعهد اساسنامه‌ای در رکن قضایی و هیات رییسه فدراسیون فوتبال مطرح و مفتوح و به طور جدی بررسی و تحت پیگرد قرار خواهد گرفت.

۴- سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران ضمن اظهار تشکر و سپاس فراوان از دقت نظر هیات رییسه محترم قوه قضاییه، پرونده رأی دادگاه محترم را در دخالت غیر مرتبط با محدوده صلاحیت مقرر به مبادی ذیربط ارجاع و خواهان بررسی و پیگیری مجدانه و بررسی سوابق موضوع در چارچوب قوانین و مقررات است.

۵- با توجه به گذشت بیش از ۴سال از زمان سقوط تیم راهیان کرمانشاه برابر مقررات و آیین‌نامه و حضور پیدا نکردن این تیم در مسابقات فصل بعد دسته دوم، وفق مقررات و آیین نامه این باشگاه هیچ جایگاهی در فوتبال لیگ‌های مختلف نداشته و در آینده نیز جایگاهی به غیر از طی روند مختلف مسابقات به صورت عادی برای این باشگاه متصور نخواهد بود، ضمناً مسوولان این باشگاه نیز با توجه به تخلف محرز آیین‌نامه‌ای و نقض ماده ۱۱ اساسنامه فوتبال قادر به عضویت مجدد ذیل اساسنامه فوتبال جمهوری اسلامی ایران در هیچ رده‌ای نخواهند بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان