بازدید 8653

چطور ویزای شینگن بگیریم

کد خبر: ۹۲۵۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲ 25 September 2019
در صورتی که قصد سفر به اروپا و یکی از کشور‌های حوزه شینگن را داشته باشید باید قبل از هر کاری اقدام به اخذ ویزای شینگن کنید. با استفاده از ویزای شینگن می‌توانید به هر کدام از ۲۶ کشوری که عضو پیمان شینگن هستند سفر کنید. اما شرایط و مراحل گرفتن ویزای شینگن چیست؟

نوع ویزای مورد نیاز را تعیین کنید

با توجه به هدف شما از سفر مشخص خواهد شد که به چه نوع ویزایی نیاز دارید. ویزای شینگن دارای انواع مختلفی نظیر ویزای توریستی، ویزای ترانزیت، ویزای تجاری، ویزای تحصیلی و ویزای ملاقات خانواده و دوستان است؛ بنابراین قبل از انجام هر کاری باید هدف از سفر به حوزه کشور‌های ویزای شینگن و اقامت در این حوزه را مشخص کنید. به طور کلی، ویزای شینگن در سه گروه ویزای اتحادیه شینگن، ویزای اعتبار محدود منطقه‌ای و ویزای ملی با زیردسته‌های مشخص تقسیم‌بندی می‌شود.

از چه طریقی باید برای اخذ ویزای شینگن اقدام کرد؟

بعد از تعیین نوع ویزا باید بفهمید که روند اخذ ویزا را از کجا دنبال کنید. این موضوع بستگی به کشور مورد نظر شما برای سفر دارد. فرآیند اخذ ویزا از طریق یکی از این موارد انجام می‌شود:

• سفارت کشور مقصد
• یکی از کنسولگری‌های آن کشور
یک مرکز ویزا که سفارت کشور مقصد امور مربوط به ویزا را به آن مرکز برون‌سپاری کرده است

البته ممکن است بخواهید در بیش از یک کشور حوزه شینگن اقامت داشته باشید. در چنین شرایطی با توجه به کشور ورودی به حوزه شینگن و کشوری که تعداد بیشتری از روز‌های برنامه سفر شما را پوشش می‌دهد، باید به سفارت یا کنسولگری مربوطه مراجعه نمایید. اگر مدت اقامت شما در کشور‌های حوزه شینگن مشخص نباشد می‌توانید برای اخذ ویزا به سفارت یا کنسولگری کشوری مراجعه کنید که اولین مقصد شما خواهد بود.

زمان درخواست ویزای شینگن چه موقع است؟

با توجه به مدت زمان رسیدگی به درخواست ویزای شینگن، زمان‌بندی ارسال درخواست ویزا به شرح زیر است:
• زودترین زمانی که امکان ارسال درخواست ویزا وجود دارد: سه ماه قبل از شروع برنامه سفر
• دیرترین زمانی که امکان ارسال درخواست ویزا وجود دارد: حداکثر ۱۵ روز کاری قبل از برنامه سفر
• توصیه می‌شود درخواست ویزای شینگن را حداقل سه هفته قبل از برنامه سفر خود ارسال کنید.

تعیین وقت سفارت را انجام دهید

یکی از مهم‌ترین مراحل اخذ ویزای شینگن مربوط به تعیین وقت سفارت کشور اروپایی مورد نظر است. برخی کشور‌ها امکان درخواست آنلاین جهت تعیین وقت سفارت را داشته و برخی دیگر نیاز به مراجعه حضوری دارند. در صورتی که نحوه تعیین وقت سفارت برای شما مبهم باشد یا قصد درگیر کردن خود در فرآیند تعیین وقت را نداشته باشید می‌توانید کار‌های مربوط به تعیین وقت سفارت برای ویزای شینگن را به موسسات مهاجرتی معتبر بسپارید.

درخواست ویزای شینگن را ارسال کنید

برای ارسال درخواست ویزای شینگن ابتدا باید فرم درخواست ویزا را دانلود کرده و آن را پر کنید. توجه داشته باشید که این فرم را با دقت زیاد و کاملا صادقانه تکمیل نمایید تا در روند اخذ ویزای شما خللی ایجاد نشود. فرم درخواست ویزای شینگن ارتباطی با کشور مقصد نداشته و دارای یک فرمت مشابه است. در این فرم باید اطلاعات زیر را وارد کنید:

• اطلاعات شخصی
• اطلاعاتی در مورد پیشینه و سوابق سفر
• هدف شما از ورود به حوزه شینگن
• سایر جزئیات مربوط به شما و سفر پیش رو

چه مدارکی برای درخواست ویزای شینگن مورد نیاز است؟

گردآوری مدارک، بخش مهم و حیاتی از فرآیند اخذ ویزای شینگن را تشکیل می‌دهد. در حالت عمومی، مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای شینگن شامل موارد زیر می‌شود:

• فرم درخواست ویزا
• پاسپورت معتبر و پاسپورت‌های قبلی در صورت وجود
• شناسنامه
• دو قطعه عکس
• بلیط هواپیما
• مدارک رزرو هتل
• بیمه مسافرتی
• اثبات توانایی مالی از طریق نامه تمکن مالی و پرینت گردش حساب
• مدارک شغلی

دقت داشته باشید که پاسپورت شما حداقل باید سه ماه اعتبار داشته باشد. ضمن این که باید مدارک خود را جهت ارائه به سفارت ترجمه کرده باشید. البته ممکن است بر اساس شرایط متقاضی برخی دیگر از مدارک نیز مورد نیاز باشد.

در مصاحبه ویزای شینگن شرکت کنید

در روز تعیین شده برای مصاحبه در محل سفارت یا محل از قبل مشخص شده، حضور پیدا کنید. در مصاحبه ویزای شینگن یک‌سری سوالات شخصی از جمله هدف و برنامه سفر، اعضای خانواده، مدت زمان اقامت، کشور مقصد و... از شما پرسیده خواهد شد. این مصاحبه به طور معمول بین ۱۰ الی ۲۰ دقیقه طول می‌کشد و بیشتر برای اطمینان از صحت اطلاعات وارد شده در فرم درخواست ویزا است.

هزینه ویزای شینگن را پرداخت کنید

در هنگام مراجعه به سفارت باید مقدار مشخصی یورو همراه داشته باشید تا بتوانید هزینه ویزای شینگن را پرداخت کنید. در حال حاضر هزینه ویزای شینگن برای هر شخص ۶۰ یورو است که با توجه به شرایط سنی ممکن است این هزینه کمتر شود. به عنوان مثال برای کودکان ۶ تا ۱۲ سال این هزینه ۳۵ یورو تعیین شده است.

منتظر دریافت پاسخ بمانید

بعد از انجام تمامی اقدامات باید منتظر بمانید تا نتیجه بررسی درخواست شما مشخص شود. به طور معمول بررسی درخواست کمتر از ۱۵ روز طول می‌کشد، اما در مواردی نیز ممکن است مدت زمان بررسی درخواست ویزای شینگن به یک ماه هم برسد.
در صورتی که مراحل اخذ ویزای شینگن را به درستی طی کرده و مدارک و اطلاعات شما مشکلی نداشته باشد درخواستتان تایید خواهد شد. مدت اعتبار ویزای شینگن به طور معمول شش ماه بوده و مدت زمان مجاز برای اقامت در کشور‌های حوزه شینگن ۹۰ روز است. البته این تاریخ اعتبار و مدت زمان اقامت قطعی نبوده و ممکن است کمتر شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل