بازدید 3345

قیمت طلا و سکه در اولین روز از پاییز/ بازار تحت تاثیر کاهش نرخ ارز

بازار طلا و سکه تهران اولین روز از نیمسال دوم را با روند کاهشی قیمت‌ها سپری کرد. این در حالی است که بازار به دلیل قرار گرفتن در ایام محرم، با کاهش تقاضا مواجه شده و به نظر می‌رسد در صورت ادامه روند با ثبات در بازار ارز، شاهد افت بیشتر قیمت‌ها در این بازار باشیم.
کد خبر: ۹۲۵۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۸ 23 September 2019
قیمت طلا و سکه در اولین روز از پاییز/ بازار تحت تاثیر کاهش نرخ ارزبازار طلا و سکه تهران اولین روز از نیمسال دوم را با روند کاهشی قیمت‌ها سپری کرد. این در حالی است که بازار به دلیل قرار گرفتن در ایام محرم، با کاهش تقاضا مواجه شده و به نظر می‌رسد در صورت ادامه روند با ثبات در بازار ارز، شاهد افت بیشتر قیمت‌ها در این بازار باشیم.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز دوشنبه یکم مهرماه ۹۸؛ بازار طلا و سکه، در روزی که قیمت دلار کاهشی شد، با افت نسبی قیمت‌ها همراه شد. به گونه‌ای که بر اساس اطلاعات اتحادیه طلا و سکه تهران، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با کاهش نرخ به رقم ۴ میلیون و ۲۵ هزار تومان رسید.

هر قطعه سکه تمام طرح قدیم نیز به رقم ۴ میلیون و ۱۰ هزار تومان کاهش یافت. هر نیم سکه بهار آزادی در سومین روز هفته، ۲ میلیون و ۴۰ هزار تومان و هر ربع سکه بهار آزادی نیز یک میلیون و ۲۴۰ هزار تومان قیمت گذاری شد.

هر سکه یک گرمی در بازار امروز با کاهش ۴۰ هزار تومانی، به قیمت ۸۴۰ هزار تومان معامله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار به رقم ۴۰۸ هزار تومان معامله شد. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، با افت قیمت به رقم یک میلیون و ۷۷۰ هزار تومان رسید.
 
قیمت طلا و سکه در اولین روز از پاییز/ بازار تحت تاثیر کاهش نرخ ارز

همچنین قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر تلاش سرمایه‌گذاران برای داشتن شفافیت بیشتر در خصوص مذاکرات تجاری آمریکا و چین کاهش پیدا کرد، اما تنش‌های ژئوپلیتیکی از قیمت این فلز ارزشمند پشتیبانی می‌کند.  هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۵۱۴ دلار و ۴۴ سنت رسید، اما همچنان نزدیک به بالاترین حد خود در بیش از یک هفته گذشته قرار دارد.  در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۵ درصد افزایش، به ۱۵۲۱ دلار و ۹۰ سنت رسید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار