بازدید 6828

عربستان از رژیم صهیونیستی سامانه پدافند پهپاد می‌خرد

کد خبر: ۹۲۵۳۳۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۱ 22 September 2019
منابع مطلع به رأی الیوم گفتند که عربستان سعودی از طریق واسطه‌های غربی در پی خرید سامانه دفاع هوایی از رژیم صهیونیستی است.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، روزنامه برخط «رأی الیوم» در خبر کوتاهی به نقل از منابع «بسیار مطلع» و «دیپلماتیک» نوشت که عربستان سعودی قصد دارد از رژیم صهیونیستی سامانه‌های پیشرفته مخصوص مقابله با پهپاد خریداری کند.

به نوشته این روزنامه، واسطه‌های غربی و اروپایی آمادگی کامل برای دلالی این معامله و پوشش بخش سندی آن را دارند.

به گفته این منابع، اسرائیل شرایط اغواکننده‌ای را برای فروش سامانه‌های خود ارائه داده و دولت سعودی نیز تلاش کرده از طریق واسطه‌ها این قرارداد را نهایی کند. همچنین گام‌های اصلی برای عقد نهایی قرارداد برداشته شده و تنها تدوین اسناد آن باقی مانده است.

رأی الیوم در پایان نوشت که طی هفته‌های آتی قرارداد مدنظر نهایی خواهد شد و جزئیات آن نیز به اطلاع این روزنامه خواهد رسید. هنوز هیچ منبع رسمی از دو طرف واکنشی به این خبر نشان نداده‌اند.

پیش از این خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی نوشته بود که، ولی عهد سعودی در گفت‌و‌گوی تلفنی با رئیس‌جمهور کره جنوبی از وی برای تقویت پدافند هوایی کشورش درخواست کمک کرده است.

پس از حملات پهپادی شنبه هفته گذشته یمنی‌ها به تأسیسات نفتی آرامکو که نیمی از تولید نفت عربستان سعودی را متوقف کرد و در حالی که سامانه‌های دفاع هوایی «پاتریوت» کاری از پیش نبردند؛ دولت سعودی به فکر تجهیز بیشتر پدافند هوایی خویش افتاده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر