بازدید 16542

سامانه ثبت اموال و دارایی مقامات رونمایی شد

جت الاسلام حمید شهریاری در این مراسم گفت: امروز کشور ما الگویی برای جهان اسلام و کشورهایی است که زیر بار زورگویان قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۹۲۵۲۳۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳ 22 September 2019
سامانه ثبت اموال و دارایی مقامات، مسؤولان و کارگزاران کشور رونمایی شد و مسؤولان از امروز به مدت یک ماه فرصت دارند اموال خود را ثبت کنند.

به گزارش فارس، حجت الاسلام حمید شهریاری در این مراسم گفت: امروز کشور ما الگویی برای جهان اسلام و کشورهایی است که زیر بار زورگویان قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: توسط دستگاه قضا اقدام مؤثری شکل گرفته و امروز روز افتتاح است و همه مسؤولان باید این روز را به خاطر بسپارند.

معاون آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: اصل ۱۴۲ قانون دارایی رهبر، رئیس جمهور، وزیران و معاونان قبل و بعد از خدمت توسط رئیس قوه قضائیه رسیدگی شود که برخلاف حق افزایش نیافته باشد و یک ماه بعد از اتمام مأموریت باید رسیدگی شود.

وی گفت: باید مسؤولان تعهد بدهند که لیست اموال خود را بدهند و این شرط تصدی‌ها است.

شهریاری گفت: به غیر از اصل ۱۴۴ و فهرست مربوطه، ۲۴ عنوان و مسؤولیت شامل این قانون می‌شوند و باید اموال خود و خانواده را ثبت کنند.

معاون آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: در فهرست ۲۴ عنوان، نمایندگان مجلس اعضای مجمع تشخیص نظام و شورای نگهبان، تا رده مدیر کلی در سازمانها را شامل می شود.

وی افزود: حدود ۲۵۰ هزار نفر شامل این قانون می‌شوند تا اموال خود را لیست و اعلام کنند.

شهریاری گفت: در ماده یک اشاره ای به اصل ۱۴۴ قانون داریم که مترقی‌ترین اصل است چون مقامات عالی‌رتبه کشور را موظف به اعلام اموال می‌کند و در ماده ۳ این قانون، تمام مسؤولان را در ۲۴ عنوان در برمی‌گیرد.

معاون آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه تصریح کرد: زمان ثبت‌نام قبل و بعد از هر دوره خدمتی است و در سامانه ظرف یک ماه پس از اتمام مأموریت باید اقدام شود تا پس از ارسال به رئیس قوه قضائیه به اموال خود و خانواده آنها رسیدگی می شود.

وی با بیان اینکه در هفته گذشته رئیس قوه قضائیه پیشتاز در انجام قانون بوده و اموال خود را به رهبری اعلام کرده گفت: نحوه اعلام ثبت در سامانه است.

شهریاری افزود: صورت دارایی‌ها شامل ۷ مورد است کلیه اموال غیرمنقول که شامل ملک و املاک است و حقوق دارای ارزش مالی، سرمایه‌گذاری‌ها و حق انتقال آنها را اعلام کند،اوراق بهادر، موجودی حسابها در بانکها و صندوق ها مطالبات و دیون و هرگونه منبع درآمدی مستمر را باید اعلام شود.

معاون رئیسی گفت: اگر مسؤولان اعلام نکنند یا اطلاعات ناقص باشد و کتمان کنند مشمول مجازات تعزیری درجه 6 می‌شوند که محرومیت از حقوق اجتماعی است.

وی افزود: از امروز به مدت یک ماه یعنی تا یکم آبان ماه ۹۸ مسولان مهلت اعلام اموال خود را دارند و مسؤولانی که بعد از اجرای قانون یعنی بعد از ۲۹ آذر ۹۴ عهده دار مسؤولیت شده اند و دوره مسؤولیتشان تمام شده باید اموال را اعلام کنند.

وی افزود: قانونگذار امنیت و محرمانه بود را لحاظ کرده و انتشار این اطلاعات،جرم محسوب می‌شود.البته مقامات به اختیار خود می‌توانند افشا کنند ولی ما مجاز نیستیم.

شهریاری گفت:ما مسؤولیت راه‌اندازی را داشتیم و تا وقتی امنیت این اطلاعات تأمین بشود ثبت را در چند مرحله پایلوت کردیم و قرار شد در مرحله اول دفتر مرکزی ثبت اموال را در این معاونت راه اندازی کردیم و امروز در محدوده دفتر مرکزی افتتاح می‌کنیم و امیدواریم در کمتر از یک ماه اجرایی کنیم.

وی گفت: سعی می کنیم در بستر اینترنت نبریم به دلیل حساسیت اطلاعات این موضوع مورد توصیه مشاوران امنیتی نیست.
معاون آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت :ابتدا باید مسولان در سامانه ثنا ثبت نام کنند و پست‌های مشمول باید توسط سازمان اداری استخدامی اعلام شود.

وی گفت: مسؤولان برای هر سمت خود در ابتدا و انتهای مسئولیتشان و با اعلام تغییرات ایجاد شده باید اطلاعات را ثبت کنند.

شهریاری افزود: این ثبت شامل دارایی خارج از کشور مسؤولان هم می شود و قوه قضائیه هیئت بررسی سه نفره از قضات عالی‌رتبه دارد که دارایی ها را بررسی می‌کنند.

وی گفت: چنانچه در بررسی ها پای مسؤولان دیگری به پرونده اموال باز شد به صورت محرمانه به اداره کل مربوطه اعلام می شود تا نسبت به آن اقدام شود و در صورت مشاهده تخلف پرونده به دادگاه ارسال می شود و رئیس قوه قضائیه میتواند بعد از رسیدگی اطلاعات را منتشر کند.
وی ادامه داد: پایلوت دوم توسعه دفاتر در شهر تهران است و مرحله سوم مراکز استانها و مرحله چهارم اجرای طرح از طریق شبکه ملی اطلاعات است.

معاون رئیس قوه قضائیه گفت: مسولان باید قبل از مراجعه حضوری، نوبت گیری اینترنتی به آدرس residegi.adiran.ir مراجعه کنند.

وی افزود: ملاحظات امنیتی از مهمترین موارد بوده و رعایت شده است،به مسولان این اطمینان را می‌دهیم که هیچ کس جز رئیس قوه قضائیه دسترسی به اطلاعات نخواهد داشت و اطلاعات دارای سه کلید رمزگذاری خواهد بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱۵
حیف هزینه و وقتی که برای این سامانه گذاشته شده، هیچ کدام از مسئولین واقعیت رو ثبت نخواهند کرد، مسئولین و وزرا ثروت های هنگفت میلیاردی رو از کجا آوردن مگر همینها اول انقلاب از صفر شروع نکردن الان خدا روبنده نیستند. تابی برای سرگرمی مردم این اخبار رو تیتر نکن که سرگرمی در این مملکت زیاده!!!
ارزش خواندن هم نداره !
شفاف سازی مالی جلوی بسیاری از مفاسد مسئولان را خواهد گرفت.
و مطمئنا این بهترین راه برای حفظ نظام و نگهبانی از ارزشهای آن است.
امیدواریم که کارکرد این سامانه از همان ابتدا مثبت باشد و هدف فراتر از تبلیغات باشد.
باید از تجربه کشورهایی که فساد را نابود کرده اند یا به حداقل رسانده اند استفاده شود هر چند به نظر من نباید اموال مسئولان از نظر مردم پنهان باشد مگر اموال مردم از نظر مسئولان پنهان است چه اشکالی دارد مردم بدانند مقامات صاحب چه اموالی هستند من شهروند به یک سرمایه دار رای نخواهم داد چرا که او نمی تواند حال مرا درک کند پس من حق دارم بدانم فرد کاندیدا چقدر مال و اموال دارد و مثلا 10-20-30یا 40 سال قبل چقدر اموال داشته است و در این مدت چقدر بر اموال او افزوده شده است و چگونه افزوده شده است تا تصمیم بگیرم به او رای بدهم یا نه .
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ ؛ خیلی وقت بود اینقدر نخندیده بودم !!!!!!!
که قطعا" بسیار بسیار بسیار بسیار..........دقیق !!!!!!!!!!!!!!! قراره ثبت کنه!!!!!!!!!!!!
حتی یک ریال رو هم جا نمیندازه!!!!!!!!!!!!!!!!
مقامات قبل از انقلاب از ندارنرین افراد جامعه بودند انها مال ومنالی نداشتند تا لیست انرا اعلام کنید بهتر است از انها بپرسید اینهمه ثروت را از کجا آورده ای سپس اموال دزدی وغارت شده را به خزانه برگردانیدبعدازاین فریب ملت امکان نخواهدداشت
اسم سامانش هم پرواز دلفین هاست!
فکر می کنید مسئولین پولهایی را که در کشورهای دیگر انباشت کرده اند را معرفی می کنند؟
ببینیمو تعریف کنیم
کشک
الگو ؟؟؟؟؟؟
هیچ کس جز رئیس قوه قضائیه دسترسی به اطلاعات نخواهد داشت و اطلاعات دارای سه کلید رمزگذاری خواهد بود. این یعنی همه چیز سر کاری است
این سامانه نقص های زیادی دارد
از همه مسولین بخواهید استثنا قایل نشوید
از من می شنوید برای کل مردم اجبار کنید تا ثبت کنند اینطوری هم مال نسل نصب افراد رو می شود مال خوانواده ها هم رو میشود وهم خیلی مملک و املاک بی صاحب پیدا میشه که مسولین از ترس نمی تونند رو کنند و بفروش میره و تو مملکت صرف طبقات پایین میشه

برای همه اجرا کنید مطمن باشید در عرض یکماه میشه اینو پر کرد و سیستم مملکت رو از این بی قانونی رها کرد تازه از املاک زیاد دولت می تواند مالیات بگیرد فقط نباید موضوع را سیاسی کرد و همه جناحها باید اعلام کنند از قضات و بیت رهبری و دولت و سپاه و ....کلن همه مردم بدون استثنا
الگویی برای فساد و اختلاس و ژن خوب بازی
وگرنه هیچ چیزی که بقیه بخوان ازش الگو بگیرن نداریم
البته برای کشورهای اروپایی
برای افریقایی ها بهشت هستیم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان