بازدید 3980

جزییات ثبت اموال مسئولان

کد خبر: ۹۲۵۲۲۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱ 22 September 2019

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: طبق ماده ۲، ۲۵۰ هزار نفر مشمول قانون ثبت دارایی اموال مسئولان می شوند.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام حمید شهریاری در مراسم افتتاح رسمی سامانه ثبت اموال و دارایی های مسولان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: امروز جمهوری اسلامی الگویی برای بسیاری از جریانات است.وی در ادامه‌ به افتتاح رسمی سامانه ثبت اموال و دارایی های مسولان اشاره کرد و گفت: باید همه مسیولان و کارگزاران این روز را به خاطر بسپارند.

شهریاری افزود: طبق اصل ۱۴۲قانون اساسی دارایی رهبر، رییس جمهور ،معاونان رییس جمهور ،وزیران و همسر و فرزندان آنان قبل و بعد از خدمت توسط رییس قوه قضاییه رسیدگی می شود که بر خلاف حق افزایش نیافته باشد.

معاون رییس قوه قضاییه گفت: علاوه بر افراد ذکر شده در اصل قانون یعنی رهبر رییس جمهور معاونان رییس جمهور وزیران،همسر و فرزندان، طبق قانون مصوب سال ۹۴؛ 

۲۴ عنوان مسولیت دیگر هم مشمول قانون ثبت دارایی ها و اموال می شوند. در ماده ۳این قانون ۲۵۰هزار نفر مشمول ثبت دارایی اموال و مسولان می شوند.

شهریاری تصریح کرد: طبق قانون کلیه اموال غیر منقول، حقوق دارای ارزش مالی، مطالبات و دیون، سرمایه گذاری، اوراق بهادار، موجودی حسابهای مختلف در بانک‌ها و موسسات مالی و هرگونه منبع درآمدی مستمر باید از سوی مسیولان مشمول اعلام شود.

وی خطاب به مسئولان گفت: تا وقتی امنیت اطلاعات مسیولان تامین شود تصمیم گرفتیم ثبت دارایی را در چند مرحله انجام دهیم . تصمیم ما این شد در پایلوت اول، دفتر مرکزی ثبت دارایی مسولان را در ساختمان مرکزی مرکز آمار و فناوری اطلاعات حضور را تهیه کردیم و مسئولین می توانند به این مرکز مراجعه کنند. ظرف کمتر از یک ماه امیدواریم این پایلوت را به مراحل بعدی برسانیم.

شهریاری خاطرنشان ساخت: در نظر داریم سامانه را در بستر اینترنت نبریم؛ مسولان ابتدا باید در سامانه ثنا ثبت نام کنند. همچنین اگر همزمان بیش از یک سمت داشته باشند به اعتبار هر سمت در ابتدا و انتهای مسئولیت ثبت دارایی می کند. دارایی های خارج از کشور هم مشمول ثبت می شود.

معاون رئیس قوه قضائیه در پایان به هیئت بررسی سه نفره اشاره کرد و گفت: یک هیئت بررسی متشکل از سه قاضی برجسته موضوع نظارت بز ثبت مشمولان ماده ۱را بر عهده دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار