بازدید 6852

پلوسی: آمریکا نمی‌تواند وحشیگری بیشتر راه بیندازد

کد خبر: ۹۲۵۱۶۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۲ 22 September 2019

پلوسی گفت: ترامپ چشم خود را بر روی خشونت مداوم عربستان سعودی علیه یمنی‌های بی گناه و همچنین قتل هولناک جمال خاشقجی می‌بندد.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاري صدا و سيما، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، تصمیم ترامپ در زمینه فروش سلاح و اعزام نیرو به عربستان و امارات را دور زدن کنگره قلمداد کرد و گفت: آمریکا نمی‌تواند وحشیگری بیشتر و خونریزی راه بیندازد.

به گزارش پایگاه اینترنتی مجلس نمایندگان آمریکا، در پی اعلام طرح دولت ترامپ برای اعزام نیرو‌های بیشتر و تسریع در فروش تسلیحات به عربستان سعودی و امارات متحده عربی در پاسخ به حمله به پالایشگاه آرامکو عربستان، نانسی پلوسی بیانیه‌ای به شرح ذیل منتشر کرد:

طرح رئیس جمهور ترامپ برای تسریع در تحویل تجهیزات نظامی به عربستان سعودی و امارات و استقرار نیرو‌های آمریکایی بیشتر در منطقه، جدیدترین اقدام بسیار بد دولت ترامپ برای دور زدن هر دو حزب و خواست کنگره اعم از مجلس نمایندگان و سنا به شمار می‌آید. این اقدامات غیرقابل قبول باعث به صدا در آمدن زنگ خطر شده اند.

تابستان امسال، مجلس نمایندگان و سنا قطعنامه‌های دو حزبی را به منظور ممانعت از فروش سلاح به عربستان سعودی و امارات و محکوم کردن عربستان سعودی به علت ادامه حمله به مردان، زنان و کودکان بیشمار تصویب کردند. آمریکایی‌ها از جنگ خسته شده اند و هیچ علاقه‌ای به ورود به درگیری دیگری در خاورمیانه، به ویژه به نیابت از عربستان ندارند. آن‌ها اجازه این کار را نخواهند داد در حالی که رئیس جمهور امنیت ما را تضعیف می‌کند و جان سربازان ما را به خطر می‌اندازد. کنگره به وظیفه خود برای حفاظت از قانون اساسی، دفاع از امنیت ملی و محافظت از مردم آمریکا عمل خواهد کرد.

ترامپ بار دیگر چشم خود را بر روی خشونت مداوم عربستان سعودی علیه یمنی‌های بی گناه و همچنین قتل هولناک جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی و سوء استفاده‌های شرم آور از حقوق بشر، که نمایانگر یک بحران اخلاقی و بشردوستانه است، می‌بندد. آمریکا نمی‌تواند وحشیگری بیشتر و خونریزی راه بیندازد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار