بازدید 2476

استقبال سازمان ملل از طرح انصارالله برای توقف حملات یمن به عربستان

«مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل در امور یمن از طرح «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن مبنی بر توقف مشروط حملات یمنی‌ها به عربستان استقبال کرد.
کد خبر: ۹۲۵۱۵۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۱ 22 September 2019

«مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل در امور یمن از طرح «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن مبنی بر توقف مشروط حملات یمنی‌ها به عربستان استقبال کرد.

گریفیتس شنبه‌شب در سخنانی اعلام کرد، «طرحی که صنعاء با حسن نیت آن را مطرح کرده است، می‌تواند پیامی محکم درباره اراده پایان جنگ یمن باشد».

وی افزود: «(برای پایان جنگ یمن) باید از این فرصت و پیشرفتی که در گفت‌وگوها حاصل شده است، استفاده کرد».

«مهدی المشّاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن روز گذشته (جمعه، ۲۹ شهریور) از توقف مشروط عملیات‌های تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ارتش یمن علیه عربستان خبر داد و اعلام کرد، امیدوار است ریاض هم به حملات خود پایان دهد.

این اقدام پس آن صورت گرفت که ارتش یمن پالایشگاه‌های تأسیسات نفتی آرامکو عربستان را هدف قرار داد و درباره توانایی‌اش برای انجام عملیات‌هایی از این دست به ریاض هشدار داد.

در همین ارتباط، «عدنان هاشم» رئیس مرکز پژوهش آماری «ساس» در یمن به روزنامه مصری «عربی 21» گفت، این امر نشان دهنده آن است که آمریکا تمایل به پیشبرد مذاکرات میان انصارالله و عربستان سعودی در مسقط پیدا کرده است.

وی افزود، سفر «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا به ریاض آنقدر که مربوط به موضوع توقف شلیک موشک‌ها و پرواز پهپادهای یمنی بود، به صحبت درباره «مقابله با ایران» اختصاص نداشت

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی