بازدید 2665
۲

قیمت طلا و سکه پنج شنبه ۲۸ شهریور ۹۸/ کاهش قیمت جهانی در پی سیگنال جدید آمریکا

بازار طلا و سکه تهران آخرین روز هفته را در فضایی با کاهش نوسان همراه با افت تقاضا سپری کرد. روندی که به نظر می‌رسد فعلا ادامه داشته باشد، زیرا در شرایط کنونی، در بازار ارز، ثبات نسبی حاکم شده است و در نتیجه مهم‌ترین عامل اثرگذار در نرخ گذاری سکه، فعلا خنثی شده است.
کد خبر: ۹۲۴۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۳ 19 September 2019
بازار طلا و سکه تهران آخرین روز هفته را در فضایی با کاهش نوسان همراه با افت تقاضا سپری کرد. روندی که به نظر می‌رسد فعلا ادامه داشته باشد، زیرا در شرایط کنونی، در بازار ارز، ثبات نسبی حاکم شده است و در نتیجه مهم‌ترین عامل اثرگذار در نرخ گذاری سکه، فعلا خنثی شده است.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (پنج شنبه بیست و هشتم شهریورماه ۹۸)، بازار طلا و سکه تهران شاهد افت نسبی قیمت طلا و سکه بود.

بر این اساس، اتحادیه طلا و سکه تهران، نرخ‌های پایانی آخرین روز هفته را به شرح زیر اعلام کرده است:

هر قطعه سکه تمام طرح قدیم ۴ میلیون و ۲۰ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) نیز ۴ میلیون و ۵۵ هزار تومان می‌باشد.

هر نیم سکه بهار آزادی نیز امروز به رقم ۲ میلیون و ۷۰ هزار تومان و هر ربع سکه بهار آزادی نیز به رقم یک میلیون و ۲۷۰ هزار تومان رسیده است.

هر سکه یک گرمی در بازار امروز، به قیمت ۹۰۰ هزار تومان معامله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار به رقم ۴۰۸ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، به یک میلیون و ۷۷۰ هزار تومان رسید.

کاهش قیمت طلا در پی سیگنال جدید آمریکا

قیمت طلا در معاملات روز پنج‌شنبه بازار جهانی که سرمایه‌گذاران پس از سیگنال‌های جدید سیاست‌گذاران آمریکایی در خصوص حرکت بعدی‌شان محتاط شده بودند، کاهش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۳ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۴۸۹ دلار و ۷۳ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته حداکثر یک درصد سقوط کرده بود و نهایتا با ۰.۶ درصد کاهش بسته شد.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۱.۲ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۴۹۷ دلار و پنج سنت رسید.

دلار در معاملات روز پنج‌شنبه در سطح بالایی ایستاد و بازار‌های سهام آسیا نیز با دنبال کردن رشد ملایم وال استریت، صعود کردند.

بر اساس گزارش رویترز، همان‌طور که انتظار می‌رفت بانک مرکزی آمریکا در نشست سیاست پولی خود که بعد از ظهر روز چهارشنبه به پایان رسید برای حمایت از توسعه اقتصادی نرخ‌های بهره را به میزان ۲۵ واحد کاهش داد، اما احتمال کاهش بیشتر نرخ‌های بهره در آینده را مورد تردید قرار داد و باعث انتقاد سریع رییس جمهور آمریکا شد.

نرخ‌های بهره پایین‌تر هزینه نگهداری از طلا که بازدهی ندارد را کاهش داده و جذابیت سرمایه‌گذاری در این فلز ارزشمند را تقویت می‌کند و از سوی دیگر ارزش دلار آمریکا را تحت فشار کاهشی قرار می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۷ دلار و ۷۲ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۵۹۶ دلار و ۱۶ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، ۹۳۰ دلار و ۴۳ سنت معامله شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
باتوجه به اینکه فروش نفت ایران حدود ۹۰درصد کاهش پیدا کرده و خزانه از ارز خالی شده است قیمت دلار به زودی به بالای ۲۰هزار تومان و به تبع آن طلا هم به گرمی ۶۵۰الی ۷۰۰هزار تومان خواهد رسید. بخصوص که تحریمهای جدید آمریکا علیه ایران در راه است....
اولا دیروز طلا رشد داشت و نه ثابت.طلا دیروز به ۴۰۹هزارتومان و دلار هم در بازار آزاد به ۱۱۷۰۰تومان رسید.و احتمال اینکه دلار دوباره اوج بگیره بسیار وجود دارد.کنترل دلار توسط بانک مرکزی با چنگ و دندان همانند فنری هست که به زور تحت فشار قرار دادند و هر آنی امکان رها شدن آن باشه.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس