بازدید 6199

رایزنی ترامپ و جانسون درباره حمله به تاسیسات آرامکو

کد خبر: ۹۲۴۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۹ 18 September 2019
نخست‌وزیر انگلیس و رئیس‌جمهور آمریکا چهارشنبه درباره حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی و ایران گفت‌وگو کردند.
 
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس چهارشنبه با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا دربابره مسائل مختلف از جمله حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی گفت‌وگو کرد.

دفتر نخست‌وزیری انگلیس در بیانیه‌ای گفته جانسون در این گفت‌وگوی تلفنی این حمله را محکوم کرده است. سران دو کشور اتفاق نظر داشته‌اند ایران نباید به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.

در بیانیه دفتر نخست‌وزیری انگلیس آمده است ترامپ و جانسون درباره لزوم پاسخدهی دیپلماتیک به حمله آرامکو رایزنی کردند.

در این بیانیه آمده است: «آنها این حمله را محکوم کرده و درباره لزوم یک پاسخ متحد دیپلماتیک از جانب شریکان بین‌المللی رایزنی کردند. آنها درباره ایران هم صحبت کرده و توافق کردند که به این کشور نباید اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای داده شود.»

شنبه هفته جاری (۲۳ شهریورماه) «یحیی سریع» سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام کرد، یگان پهپادی یمن با ۱۰ پهپاد پالایشگا‌ه‌های «بقیق» و «خریص» شرکت آرامکو در منطقه «شرقیه» عربستان سعودی را در چارچوب حق طبیعی و مشروع در پاسخگویی به جنایات ائتلاف متجاوز و محاصره پنج ساله یمن هدف قرار داد.

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا بدون ارائه هرگونه سندی مدعی شد که این ایران و نه یمنی‌ها بوده‌اند که تأسیسات نفتی آرامکو عربستان را هدف قرار داده‌اند.

با اینحال مقامات ایران هرگونه مشارکت در این عملیات پهپادی را رد کرده‌اند. «عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه) درباره اتهامات مقامات آمریکایی درباره حمله به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان گفت: «۵ سال است یمن درگیر جنگ است و ائتلاف سعودی‌ها با پشتوانه کشورهای غربی مرتکب جنایات جنگی بسیاری در یمن شدند و طبیعی است که مردم یمن و نیروهای نظامی یمن برای متوقف کردن این جنایات واکنش داشته باشند.»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر