بازدید 6699

رهبر انقلاب: رفتار موکب‌داران در دنیا نظیر ندارد

کد خبر: ۹۲۴۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹ 18 September 2019
رهبر انقلاب خطاب به موکب داران عراقی بیان داشتند: آنچه برای ما نقل می‌شود از رفتار شما برادران عزیز در مواکب میان راه و رفتار کریمانه شما با زائران حسینی، در دنیا نظیر ندارد؛ همچنان که راه‌پیمایی اربعین در تاریخ نظیر ندارد.

به گزارش فارس حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب صبح امروز در دیدار با جمعی از موکب داران عراقی که در حسینیه امام خمینی برگزار شد اظهار داشتند: از صمیم قلب خودم و ملت ایران تشکر میکنم؛ هم از شما موکب‌داران که در ایام اربعین، کرامت و مودّت را به منتهادرجه می‌رسانید، هم از ملت بزرگ عراق و هم از مسئولین عراق که امنیت و زمینه را فراهم کردند و بخصوص از علمای بزرگوار و مراجع بزرگ عراق که فضای زیارت و برادری را بین آحاد مردم و دو ملت فراهم کردند.

ایشان افزودند: آنچه برای ما نقل می‌شود از رفتار شما برادران عزیز در مواکب میان راه و رفتار کریمانه شما با زائران حسینی، در دنیا نظیر ندارد؛ همچنان که راه‌پیمایی اربعین در تاریخ نظیر ندارد.

رهبر انقلاب وی با تاکید بر اینکه این عشق به حسین‌بن‌علی یک امر استثنائی است و شبیه این را سراغ نداریم، تاکید کردند: شما کرامت اسلامی و عربی را در رفتار خود نشان دادید؛ به عشق سیدالشهدا پای زائر را شستشو می‌دهید و بدن او را در خستگی شدید مالش می‌دهید و به او جای خواب میدهید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: راهپیمایی اربعین حقیقتاً یک حادثه‌ی بی‌نظیری است؛ نه فقط در دوران خودمان بلکه در تاریخ هم سراغ نداریم یک چنین اجتماع و حرکتی که هر سال گرم‌تر از سال قبل اتفاق بیفتد. این حرکت در گسترش معرفت به امام حسین نقش دارد. چشم‌های مردم دنیا به این حرکت دوخته شده است.

ایشان با اشاره به اینکه امروز احتیاج داریم که حسین‌بن‌علی را به دنیا بشناسانیم، بیان داشتند: منطق حسین (علیه‌السلام) منطق دفاع از حق، ایستادگی در برابر ظلم و طغیان در مقابل گمراهی و استکبار است.

ایشان با بیان اینکه پیام امام حسین، پیام نجات دنیا است، خاطرنشان کردند: حرکت عظیم اربعین، دارد این پیام را منتشر میکند و روزبه‌روز این حرکت باید تقویت شود. اربعین جهانی شد و جهانی‌تر هم خواهد شد و این خون حسین‌بن‌علی است که بعد از ۱۴۰۰سال دارد میجوشد و روزبه‌روز زنده‌تر می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار