بازدید 4147

خدمات‌رسانی ۲۰ هزار پلیس راهور به زوار اربعین

کد خبر: ۹۲۴۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰ 18 September 2019

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: ۲۰ هزار پلیس راهور در ایام اربعین ترافیک جاده‌های منتهی به چهار مرز خسروی، مهران، چزابه و شلمچه را مدیریت خواهند کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس از کرمانشاه، ۷۰ درصد از زائران اربعین حسینی که در سال‌های گذشته از مرز مهران به عتبات عالیات مشرف شده‌اند از مسیر‌های استان کرمانشاه تردد کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود این میزان زائر امسال از طریق مرز خسروی به کربلای معلی عزیمت کنند.

در این راستا سردار سیدکمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با سفر به کرمانشاه و بازدید از زیرساخت‌های شهرستان قصرشیرین و مرز خسروی؛ وضعیت راه‌های این استان را بررسی کرد.

هادیانفر صبح امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: ۲۰ هزار پلیس راهور ترافیک جاده‌های منتهی به چهار مرز خسروی مهران چزابه و شلمچه را مدیریت خواهند کرد.

وی از آمادگی کامل پلیس راهور سه استان کرمانشاه، ایلام و خوزستان در ایام اربعین خبر داد و گفت: تعدادی نیروی کمکی از ستاد پلیس راهور نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و سایر استان‌ها با امکانات به سمت این سه استان گسیل می‌شوند تا به صورت کنترل عملیاتی به زائران خدمات مطلوب ارائه دهند.

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مسیر جاده‌های ورودی کرمانشاه از کنگاور تا خروجی استان در خسروی را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: مسیر از ایمنی خوبی برخوردار است، اما باید راهداری برای مسیر‌های فرعی تمهیداتی بیاندیشد ممکن است در ایام پیک اربعین به علت ترافیک از این مسیر‌ها استفاده شود.

وی همچنین انجام کار‌های تکمیلی برای پارکینگ مرز خسروی را ضروری برشمرد و بر استفاده از ناوگان عمومی تاکید کرد.

هادیانفر ادامه داد: ظرفیت پارکینگ‌ها در برخی از بخش‌ها محدود است استفاده از ظرفیت عمومی شرایط را در راستای تردد تسهیل فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه سنوات گذشته از ۵ هزار اتوبوس برای انتقال زائران استفاده شده است، گفت: امسال علاوه بر این تعداد، شماری نیز افزایش می‌یابد که به علت نزدیک بودن مسیر ۱۰ استان با مرز خسروی، پیش‌بینی می‌شود بالغ بر یک‌هزار و ۶۰۰ دستگاه اتوبوس به سمت این مرز حرکت کنند.

هادیانفر خودرو‌های شخصی که از سه مرز (مهران، چزابه و شلمچه) سال گذشته استفاده کرده‌اند تقریبا بیش از یک‌میلیون و ۸۰۰ وسیله اعلام کرد و گفت: مطمئنا بخشی از این تعداد به سمت مرز خسروی می‌آیند و برنامه‌ریزی که برای ستاد اربعین انجام می‌دهیم در راستای مدیریت تردد‌ها است تا از هرگونه گره‌ترافیکی در طول جاده‌ها جلوگیری کنیم.

گفتنی است، سردار هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا امروز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۳ در آمفی تئاتر پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان کرمانشاه واقع در خیابان بنت‌الهدی، دیدار مردمی دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل