بازدید 5909
ضرورت رفع خلأهای قانونی به جای برخورد

نباید در مقابل تکنولوژی ایستاد

کد خبر: ۹۲۴۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰ 17 September 2019

عضو کمیسیون بودجه مجلس می‌گوید: صنعت تولید محتوای اپراتوری و خدمات ارزش افزوده بدون سرمایه‌گذاری دولت و از روش‌های ارزان برای جوانان ایجاد شغل می‌کند.

به گزارش «تابناک»، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با تاکید بر اهمیت نقش صنعت تولید محتوای اپراتوری و خدمات ارزش افزوده در ایجاد اشتغال و درآمدزایی بر ضرورت حمایت دولت و مجلس از این صنعت جدید و نوپا در ایران تاکید کرد و گفت: تجربه نشان داده برخورد قهری با هر مسئله‌ای -که نیاز و خواسته مردم و جوانان بوده-، نتیجه منفی به دنبال داشته است و با توجه به وضعیت نامناسب اقتصادی کنونی اصرار به مقابله با صنعت تولید محتوای اپراتوری و خدمات ارزش افزوده-که می‌تواند علاوه بر ایجاد اشتغال به افزایش آگاهی و اطلاعات مردم کمک کند- هوشمندانه نیست.

صنعت خدمات ارزش افزوده از روش‌های ارزان ایجاد شغل می‌کند

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنعت تولید محتوای اپراتوری و خدمات ارزش افزوده بدون سرمایه‌گذاری دولت و از روش‌های ارزان برای جوانان ایجاد شغل می‌کند، ادامه داد: طبق گزارش ارائه شده از میزان اعتبارات تخصیصی و میزان اشتغال ایجاده، اکنون دولت به‌طور متوسط برای ایجاد هر شغل باید ۱۵۰ میلیون تومان هزینه کند لذا دولت باید منطقی و هوشمندانه به موضوع صنعت تولید محتوای دیجیتال و خدمات مربوطه ورود کند.

دولت خلاءهای قانونی مرتبط با صنعت تولید محتوای اپراتوری را برطرف کند

وی با یادآوری اینکه صنعت تولید محتوای اپراتوری و خدمات ارزش‌افزوده سبب شده که تولید ملی در بخش محتوای ملی ایرانی-اسلامی رونق داشته باشد، افزود: بهتر است دولت بجای اصرار بر مخالفت با این کسب و کارها، موانع و خلاءهای قانونی مرتبط آن را از طریق مجلس برطرف کند چراکه قوانین باید کمک کننده باشند نه بازدارنده.

بهتر است دولت بجای اصرار بر مخالفت با صنعت تولید محتوای اپراتوری و خدمات ارزش‌افزوده، موانع و خلاءهای قانونی مرتبط آن را از طریق مجلس برطرف کند چراکه قوانین باید کمک کننده باشند نه بازدارنده

باید با اصلاح قانون و افزایش نظارت‌ها راه‌های تخلف را مسدود کرد

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه نباید تمامی یک صنعت را به‌دلیل بروز تخلف توسط عده‌ای از بین برد بلکه باید با اصلاح قانون و افزایش نظارت‌ها، راه‌های تخلف را مسدود کرد، اضافه کرد: هنوز صنعت خدمات ارزش‌افزوده در ایران نوپا است به همین دلیل مسئولان نمی‌دانند با آن چطور برخورد کنند درحالی که صنعت دیجیتال یا استارتاپی در جهان پیشرفته مسیر رشد را با سرعت طی می‌‎کند.

بیش از ده‌ها هزار نفر در صنایع خدمات ارزش افزوده به کار هستند

نایب رئیس فراکسیون مستقلین مجلس تاکید کرد: بیش از ده‌ها هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در صنعت تولید محتوای اپراتوری یا کسب‌وکارهای مرتبط به خدمات ارزش افزوده مشغول به کار هستند و این صنعت ظرفیت بسیار بالایی برای اشتغال‌زایی دارد.

جعفرزاده ایمن‌آبادی با بیان مثالی بر ضرورت تقویت این صنعت اشاره کرد و گفت: به‌عنوان مثال یک شرکت تولید محتوا، پیامک‌هایی با محتوای اطلاعات پزشکی برای بنده می‌فرستد که اطلاعات خوبی در زمینه بیماری‌های مختلف به‌ویژه بیماری کبدی -که من نیز این مشکل را دارم- ارائه می‌دهد، درواقع این مشاوره پزشکی بسیار مفید و ضروری است.

نباید در مقابل تکنولوژی ایستاد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس معتقد است نباید در مقابل تکنولوژی ایستاد که می‌تواند نیازهای افراد جامعه را از مسیر راحت‌تری تامین کند، ضمن آنکه دیگر هزینه‌های اضافی به مردم جهت دریافت همین خدمات در داخل شهر تحمیل نمی‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار