بازدید 3872

تابش: رستاخیز سال ۹۴ مجوز توزیع بین‌المللی گرفت؛ چرا اکران نشد؟

مجوز توزیع بین‌الملل فیلم رستاخیز توسط سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بهمن ماه ۱۳۹۴، به تهیه‌کننده فیلم داده شده است و مذاکرات و پیگیری‌هایی برای بازاریابی بین‌الملل این فیلم در دست اقدام بود، حتی طی چند ماه گذشته سهامداران در تهران جلسه‌ای داشتند و موضوع چگونگی عرضه بین‌المللی مورد بررسی قرار گرفت. اما حال با عرضه و انتشار غیرقانونی نسخه عربی فیلم در عاشورای امسال، و ابعاد حقوقی این اقدام، سهامداران این فیلم با چالش جدیدی روبه‌رو شده‌اند.
کد خبر: ۹۲۴۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۴:۵۹ 17 September 2019

اعتماد نوشت: علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی درباره انتشار نسخه غیرقانونی فیلم رستاخیز توضیح داد: از لحظه‌ای که سهامداران فیلم رستاخیز از عرضه غیرقانونی فیلم در فضای مجازی مطلع شدند با همفکری و تماس‌ها و جلسات گفت‌وگو در فضای اینترنت، به بررسی ابعاد موضوع و تبادل نظر پرداختند. در پی این بررسی‌ها اطلاعاتی که حاصل شده است این است که فیلم رستاخیز (با نام عربی القربان) توسط یک شبکه عراقی که ظاهرا با شرکتی مستقر در امارات متحده عربی در ارتباط است بر روی یوتیوب به‌طور غیرقانونی بارگذاری شده است که امیدواریم با پیگیری‌های حقوقی و قضایی در اسرع وقت ابعاد این موضوع روشن شود.

وی در ادامه صحبت‌های خود گفت: طی چند روز گذشته تاکنون با پیگیری‌ها و تلاش آقای تقی‌علی قلی‌زاده تهیه‌کننده و سهامدار فیلم و یکی از دیگر سهامداران فیلم آقای جاسم قبازرد به نمایندگی از شرکت آکوا فالز، با تلاش و پیگیری شبانه‌روزی و ارایه اسناد حقوقی مرتبط به فیلم، یوتیوب متقاعد شد تا کانال‌هایی را که در این پلت‌فرم به توزیع غیرقانونی فیلم پرداخته‌اند مسدود کند. اما متاسفانه همچنان قطعاتی از این فیلم و نسخ متفاوت از آن در فضای مجازی قابل دسترس است که این موضوع توسط سهامداران فیلم در حال پیگیری است.

از نظر مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی نکته مهم اینجاست که نسخه با کیفیت فیلم به مدت دو ساعت و سی و هشت دقیقه در یوتیوب و سایر پلت‌فرم‌های مجازی به‌طور غیرقانونی توزیع شده است در حالی که این نسخه، نسخه نهایی و مورد تایید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست: مجوز توزیع بین‌الملل فیلم رستاخیز توسط سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بهمن ماه ۱۳۹۴، به تهیه‌کننده فیلم داده شده است و مذاکرات و پیگیری‌هایی برای بازاریابی بین‌الملل این فیلم در دست اقدام بود، حتی طی چند ماه گذشته سهامداران در تهران جلسه‌ای داشتند و موضوع چگونگی عرضه بین‌المللی مورد بررسی قرار گرفت. اما حال با عرضه و انتشار غیرقانونی نسخه عربی فیلم در عاشورای امسال، و ابعاد حقوقی این اقدام، سهامداران این فیلم با چالش جدیدی روبه‌رو شده‌اند.

وی همچنین گفت: از طرفی مخاطبان بین‌المللی فیلم علاقه‌مند و مشتاق به تماشای این فیلم به زبان عربی و انگلیسی هستند و توزیع و عرضه فیلم در عرصه بین‌الملل با چالش جدی مواجه شده است طبعا از بین گزینه‌های مختلف عرضه بین‌المللی فیلم فعلا یوتیوب مارکتینگ در اولویت سهامداران قرار دارد؛ بنابر این ضمن پیگیری‌های حقوقی که در دست اقدام است (نظیرطرح شکایت در مراجع قضایی توسط بنیاد سینمایی فارابی به عنوان سهامدار شصت درصدی فیلم رستاخیز و اخذ مشورت از کارشناسان حوزه بین‌الملل و حقوقدانان و...) در پی همفکری و طراحی راهبرد مناسب عرضه فیلم بر روی پلت‌فرم‌های مناسب هستیم. در این خصوص از مشورت کارشناسان حوزه حقوق بین‌الملل بهره جسته‌ایم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان