بازدید 13195

توییت عجیب ترامپ درباره حمله اخیر به آرامکو

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه ادعا کرد پهپاد آمریکایی که چند ماه پیش توسط ایران ساقط شد در حریم هوایی ایران نبوده است.
کد خبر: ۹۲۴۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۶ 16 September 2019
رئیس‌جمهور آمریکا دوشنبه مدعی شد که تهران چند ماه پیش پهپاد کشورش را در حال پرواز در خارج از حریم هوایی ایران ساقط کرده است.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه ادعا کرد پهپاد آمریکایی که چند ماه پیش توسط ایران ساقط شد در حریم هوایی ایران نبوده است.

او در توئیتر نوشت: «به یاد دارید، وقتی که ایران پهپاد [آمریکایی]را ساقط کرد آگاهانه گفت که این پهپاد داخل حریم هوایی آن‌ها بود، در حالی که اصلاً نزدیک حریم هوایی آن‌ها نبود. با آنکه می‌دانستند این روایت دروغ بسیار بزرگی است به شدت بر سر آن پافشاری کردند. حالا می‌گویند که ارتباطی با حمله به عربستان سعودی نداشته‌اند. خواهیم دید.»

رئیس‌جمهور آمریکا این پیام توئیتری را در واکنش به حمله به دو پالایشگاه شرکت نفت «آرامکو» در شهر‌های «بقیق» و «هجره حُریص» در شرق این کشور منتشر کرده است.

شنبه هفته جاری (۲۳ شهریورماه) «یحیی سریع» سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام کرد، یگان پهپادی یمن با ۱۰ پهپاد پالایشگا‌ه‌های «بقیق» و «خریص» شرکت آرامکو در منطقه «شرقیه» عربستان سعودی را در چارچوب حق طبیعی و مشروع در پاسخگویی به جنایات ائتلاف متجاوز و محاصره پنج ساله یمن هدف قرار داد.

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا بدون ارائه هرگونه سندی مدعی شد که این ایران و نه یمنی‌ها بوده‌اند که تأسیسات نفتی آرامکو عربستان را هدف قرار داده‌اند.

با اینحال مقامات ایران هرگونه مشارکت در این عملیات پهپادی را رد کرده‌اند. «عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز (دوشنبه) درباره اتهامات مقامات آمریکایی درباره حمله به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان گفت: ۵ سال است یمن درگیر جنگ است و ائتلاف سعودی‌ها با پشتوانه کشور‌های غربی مرتکب جنایات جنگی بسیاری در یمن شدند و طبیعی است که مردم یمن و نیرو‌های نظامی یمن برای متوقف کردن این جنایات واکنش داشته باشند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان