بازدید 2439

مقاومت سایت‌ها در برابر کاهش قیمت بلیت هواپیما

کد خبر: ۹۲۴۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹ 16 September 2019

چهار روز بعد از اعلام کاهش نرخ قیمت بلیت هواپیما در بیش از ۵۰ مسیر هوایی سایت‌های معتبر فروش بلیت هواپیما روی دیگری از قیمت‌ها را به نمایش گذاشته‌اند.

به گزارش ایرنا؛ در حالی که بر اساس نرخ‌های جدید اعلامی از سوی انجمن شرکت‌های هواپیمایی پرواز نرخ بلیت در مسیر تهران- مشهد باید در دامنه قیمتی ۲۲۹ هزار و ۴۰۰ تومان تا سقف ۷۱۳ هزارتومان به فروش برسد اما قیمت بلیت هواپیما در مسیر تهران مشهد در روز چهارشنبه۲۷ شهریور از کف قیمتی ۲۸۶ هزار تومان شروع و به فروش می رسد.

در مسیر تهران- کیش نیز که یکی دیگر از مسیرهای پرتقاضا است امروز (یکشنبه، ۲۴ شهریور) قیمت بلیت یک صندلی پرواز با نرخ ۶۱۱ هزار تومان به فروش می رسد.

قیمت بلیت هواپیما در پایان هفته برای همین مسیر از ۴۲۲ هزار تومان به فروش می رسد و خبری از کف قیمت های تعریف شده یعنی نرخ بلیت ۲۵۲ هزارتومانی در مسیر تهران به کیش نیست.

روز گذشته مسعود اسعدی سامانی دبیر انجمن صنفی شرکت‌های هواپیمایی گفته بود شرکت‌های هواپیمایی به نرخ‌های جدید پای‌یند بوده و آن را رعایت می‌کنند، اما سایت های فروش بلیت از نرخ های فعلی تعدی دارند.

وی افزود: انجمن شرکت‌های هواپیمایی ۱۶ سایت فروش بلیت هواپیما را که نرخ‌های آن‌ها بالاتر از نرخ‌های اعلامی ایرلاین‌ها بوده به سازمان هواپیمایی کشوری معرفی کرده است و سازمان هواپیمایی کشوری نیز این سایت‌ها را برای برخورد قانونی به قوه قضاییه معرفی کرده است.

البته شرکت های هواپیمایی موظف هستند بر توزیع بلیت‌های خود مدیریت و نظارت داشته باشند و مطلع باشند که بلیت ها به خصوص در مسیرهای پرتردد با چه نرخ هایی به فروش می رسد اما نظارت کلی بر عهده سازمان هواپیمایی کشوری است که باید با هر گونه تخلف و گرانفروشی برخورد کند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان