بازدید 6572

مرکز آمار: درآمد مردم از هزینه‌هایشان بیشتر شد

مرکز آمار ایران در گزارش جدیدی اعلام کرد: درآمد خانوار‌های شهری و روستایی در سال ۹۷ به‌طور متوسط در ماه به‌ترتیب ۳۴۷هزار و ۳۰۰ تومان و ۱۵۵هزار و ۴۰۰ تومان بیشتر از هزینه‌ها بوده است.
کد خبر: ۹۲۴۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹ 16 September 2019
مرکز آمار ایران در گزارش جدیدی اعلام کرد: درآمد خانوار‌های شهری و روستایی در سال ۹۷ به‌طور متوسط در ماه به‌ترتیب ۳۴۷هزار و ۳۰۰ تومان و ۱۵۵هزار و ۴۰۰ تومان بیشتر از هزینه‌ها بوده است.

به گزارش تسنیم، مابه‌التفاوت درآمد و هزینه خانوار‌های شهری و روستایی کشور در سال ۱۳۹۷ به‌تفکیک دهک‌های درآمدی و مقایسه روند آن با سال‌های گذشته از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

بر اساس نتایج طرح‌های آمارگیری هزینه و درآمد خانوار‌های شهری و روستایی سال ۱۳۹۷ هر خانوار شهری در کل سال به‌طور متوسط ۴۳ میلیون و ۴۹۱ هزار تومان درآمد و ۳۹ میلیون و ۳۲۳ هزار تومان هزینه داشته که معادل متوسط ماهانه ۳ میلیون و ۶۲۴ هزار تومان درآمد و ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار تومان هزینه است.

هر خانوار روستایی نیز در سال مزبور ۲۳ میلیون و ۳۱۱ هزار تومان درآمد و ۲۱ میلیون و ۴۴۷ هزار تومان هزینه داشته که معادل متوسط ماهانه یک میلیون و ۹۴۳ تومان درآمد و یک میلیون و ۷۸۷ هزار تومان هزینه بوده است.

*پیشی‌گرفتن درآمد خانوار از هزینه‌ها

مابه‌التفاوت درآمد و هزینه سالانه خانوار‌های کشور در سال ۱۳۹۷ نشان می‌دهد هر خانوار شهری به‌طور متوسط ۴ میلیون و ۱۶۸ هزار تومان و هر خانوار روستایی به‌طور متوسط یک میلیون و ۸۶۴ هزار تومان بیشتر از هزینه سالانه‌اش درآمد داشته است که معادل متوسط ماهانه ۳۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان و ۱۵۵ هزار و ۴۰۰ تومان به‌ترتیب برای هر خانوار شهری و روستایی بوده است.

لازم به ذکر است مابه‌التفاوت درآمد و هزینه خانوار لزوماً به‌معنی پس‌انداز خانوار نیست. به‌طور ساده پس‌انداز عبارت است از بخشی از درآمد‌های افراد که خرج نشده است. اما در تحلیل‌های اقتصاد کلان مفهوم صحیح پس‌انداز را باید از جریان دایره‌وار درآمد و تولید ملی فهمید. با توجه به اینکه هر درآمدی که ایجاد می‌شود از طرف دیگر به‌معنی تولید کالا و خدمات است، لذا خودداری از مصرف و خرج نکردن تمام درآمد به‌معنی مصرف نشدن بخشی از کالا و خدمات تولیدشده نیز بوده و در واقع در مفهوم اقتصاد کلان، همین بخش از تولید مصرف‌نشده است که بیانگر پس‌انداز است. چنانچه به پس‌انداز از دید تشکیل سرمایه بنگریم، مناسب‌ترین مفهوم برای پس‌انداز است، زیرا پس‌انداز و سرمایه‌گذاری در دنیای واقعی جدا از هم نیستند، به‌عبارت دیگر همان کالا و خدماتی که بر اثر خودداری افراد جامعه از خرج کردن همه درآمد یا بر اثر پس‌انداز به مصرف نرسیده است، می­‌تواند تبدیل به سرمایه‌گذاری شود.

در طرح­‌های آمارگیری هزینه و درآمد خانوار درآمد یک­ سال گذشته خانوار سؤال شده و آن بخشی که برای سرمایه‌گذاری از خانوار خارج می­‌شود پرسیده نشده و فقط در صورتی­ که در کوتاه‌مدت (دوره زمانی یک‌ساله مورد پرسش) دارای بازدهی مالی باشد در بخش درآمد‌ها ثبت می­‌شود، لذا نمی‌توان پس‌انداز خانوار‌ها را (چه در کوتاه‌مدت و چه در بلندمدت) از طریق این آمارگیری محاسبه کرد.

روند مابه‌التفاوت درآمد و هزینه خانوار‌ها در سال‌های اخیر از مثبت بودن این مابه‌التفاوت از چند سال گذشته حکایت دارد؛ به‌گونه‌ای که در سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ نیز هر خانوار شهری به‌ترتیب ۳ میلیون و ۲۳۹ هزار تومان و ۳ میلیون و ۷۴۲ هزار تومان و هر خانوار روستایی به‌ترتیب یک میلیون و ۹۹۶ هزار تومان و ۲ میلیون و ۳۱۷ هزار تومان بیشتر از هزینه سالانه‌اش درآمد داشته است.

در واقع، از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ هر خانوار شهری به‌ترتیب ۱۰.۲، ۱۰.۲ و ۹.۶ درصد و هر خانوار روستایی به‌ترتیب ۱۱.۳، ۱۱.۵ و ۸ درصد از درآمدش نسبت به کل هزینه‌هایش بیشتر بوده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۳۹
اره راست گفتن.وقتی مردم با نون پنیر روزشونو میگذرونن در امد بیشتر از هزینه میشه
این آمار کذایی استثناعا درست از آب درآمده بدین جهت که درآمد مردم انقدر کم هست که هزینه ای نمی توانند بکنند بنابراین با کاهش میزان خرید یا همان هزینه و ثابت ماندن درآمد بطور معجزه آسایی این حرف درست است
پس سریعا باید ازشون گرفت!!!!!!!!!
این آمارها به درد خودتون می خوره ، آنچه که تو جامعه مشهوده بر خلاف این آمارهای شماست
با سلام. معلوم نیست با چه معیاری این اعداد را در آورده که شدیدا بب عکس واقعیات ملموس در جامعه میباشد ، آقای مرکز آمار ببینید چقدر مردم به بانکها بدهکارند ، مازاد اضافه هزینه ها را با قرض و قوله صرف میکنند ، پس معلوم شد چرا مدام دولت هزینه زندگی مردم را بالا میبرد ، وقتی (همین آمارهای آبکی ) داده ها اشتباه باشند امارغلطی تحویل شما میدهد اصلا ظاهرا ای آقایان مرکز آمار در ایران زندگی نمیکنند ، با این آمار آبکی که تحویل رئیس جمهور میدهید ایشان را نیز از واقعیت حال مردم و کشور دور میکنید .
خدای من!
دو حالت داره: یا اینا نشتندآمار تولید کردند (از خودشون درآوردند) یا اینکه فقط پول های خودشون رو با بخشی از پول جامعه ضرب و تقسیم کردند؟
لطفا یه دوری بزنید از پشت میز تکون بخوریم...سوپر مارکت بریم. بعد حرف بزنیم....
مرکز آمار ایران این آمار را از کجا در میاره
خب مگر می شود با درآمد پایین که نه وام می توان گرفت نه هیچ چیز دیگر درآمد کمتر از خرج باشد؟!؟
چشم بسته غیب گفته
من نمی دونم اینا از کجا میان
خوب دیگه میتونید باز قینتهارو ببرید بالا
آقا اين درآمدها رو از كجا حساب كردين؟؟؟به قران ديگه شورشو در آوردين..من كل سال 97 هر ماه كسري مياوردم..اطرافياني هم كه مي شناختم..همينطور.....يا از يك كشور ديگه امار گرفتين يا اينكه بقيه مردم وضعشون خوبه فقط من و اطرافيانم بدبختيم.....................
میشه بفرمایید با چه فرمولی و بر چه اساسی حساب کردید که ناخودآگاه متوجه شدید درآمدها از هزینه ها بیشتر شده ؟
این آمار رو توی شام دیشب که دورهمی بوده بدست آوردین یا توی مسیر سر صبحی بهش رسیدین؟ بیا برو کرایه خونه بده تا بفهمی تمام درآمد باید بره توی کرایه خونه برای زندگی که نه زنده بودن باید دست و پا بزنی ، بعد میگی درآمد از خرجکرد بیشتر هست؟ همین آمار رو ارقام رو میدین که دیگه در مقابل شنیدن آمار رسمی فقط ملت لبخند تلخی میزنن و سری تکون میدن و تو دلشون میگن ما چی فرض شدیم؟
مرکز آمار: درآمد مردم از هزینه‌هایشان بیشتر شد
اینم لابد اینم جوک جدیده یا اینکه مرکز آمار خوابه و داره خواب مبینه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این متوسط است و نه کف
چو درامدها فرق دارد
آقای آماری شرمنده خونتون کجاست مردم بیاند تو کوچه شما خونه بگیرن و ساکن بشن حاجی آمارتون مال دوره حاجی بگم بگمه گمونم تو آن دوران سیر میکنی یا پای کرسی درس ایشون تلمذ نموده اید
به طور متوسط هر ایرانی ۵ تا دندون خراب تو دهنشه که جرات نمیکنه بره دندون پزشکی بعد اینا میگن درآمد هر ایرانی بیشتر از هزینشه.
چیییییییییییییییییییییییییییییی؟خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
با تشگر از دروغگوئی مرکزآمار و همه مسئولین،ما باور کردیم ممنون بابت زحماتتون
مگه درآمد از هزینه ها کمتر شده بود؟! روحانی آنچنان تحولی بوجود آوده که از اروپای غربی و آمریکا کلی مهاجر تو صف ورود و پناهندگی به ایران هستند.
با سلام.چی مصرف می‌کنند خداییش .به ما هم بدن حداقل باور کنیم یا درآمد خودشون رو میگن
درامد بیشتر از هزینه ها نشده

در امدها4 تا 5 برابر شده

البته برای ژنهای خوب وآقا زاده های ارجمند......................
آقای مرکز آمار , با این مابه تفاوتی که گفتی با ید چند سال جمع کرد تا بتونی یه آپارتمان فکسنی بخری؟ مثل اینکه از قیمت مسکن و خودرو و ... خبر نداری ؟ شما حساب کن اگه مابه تفاوت درامد در ماه 000 000 1 تومن هم باشه بعد 30 سال میشه 30*12*1000000 = 360 میلیون تومن تازه اگه تورم 0 درصد باشه که غیر ممکنه با این پول بتونی یه انباری بخری چه برسه به خونه . تازه این یه قلمش بود. هزینه خرید خودرو و مایحتاج زندگی بماند . خجالت بکشید واقعن
چرا دروغ می گید بابا حال و روز جامعه رو نگاه کنید آمار کجا رو گرفتید؟ سویس!!! بی خیال بابا
شاید هم درست باشه ولی وقتی شما گوشت و برنج و ... را از سبدت حذف کنی خود بخود زیاد می اوری فقط ممکنه سو تغذیه بگیری
چطور حساب کردید و پس چرا حقوق ما تا سر برج نمیرسه؟
مردم را بدبخت کرده اید حالا امار دروغ هم می دهید؟
آمارهای داخلی کی درست بوده اند که این بار درست باشند... بله مملکت گل و بلبل است!!!.... مصرف سرانه لبنیات و کلا مواد غذایی و استفاده از امکانات بهداشتی و ... رو در نظر بگیرید درصد بالایی از مردم زیر خط فقر هستند و اصلا خرید نمیکنند چون توانش رو ندارند.... بعد با این آمارها میخواید چی رو ثابت کنید...؟!!
استاد محترم جناب اذر زمانيكه استاد امار دانشكده مديريت بوديد چنين اظهارنظرهايي نميكرديد. متوسط درامد شاخص درستي براي پيشي گرفتن درامد از هزينه براي عموم مردم نيست .در اين امار درامدهاي چند ده ميليوني در ماه وكمتر از يك ميليون هم هست
این مطالب رو مرکز آمار گفته یا کانون شعرا؟
شکر خدا . ما متشکریم اداره آمار . که آگاه کردی مردم ایران رو
ای خدا چه کنیم با این همه رفاه آماری دولتی ؟
عجب، پس درامدمون از هزينه هامون بيشتر شده كه با وجود كاهش هزينه ها و كوچكتر و كوچكتر شدن سبد خريد باز حقوقمون به بيستم برج هم نميرسه... اين آمار از كلاه كدوم شعبده بازى درومده؟
عجب دروغ شاخدارى فرمايش كرده مركز آمار مطمعنأ خواب ديده و يا آمار مربوط به يك كشور ديگرى است كه ميخواهد به مردم ايران غالب كنه
این آمار در مورد من صد در صد غلط است زیرا من یک بازنشستهٔ ناتوان از کارکردن هستم ،و حقوق من در سال ۹۷ ماهی دو میلیون تومان بوده ،که در آمد سال ۹۷ من میشود ۲۴ میلیون تومان ، هر ماه حدود ده روز را بصورت انفرادی خود را در اطاق حبس میکردم ، زیرا پولی در بساط نداشتم ،که اگر بیرون بروم بتوانم هزینه کنم ،و امسال ۹۸ ، وضعیت من ۵۰٪ بدتر از سال ۹۷ بوده است ؟ البته من حدود پنج میلیون بدهکار هستم که طلبکارم فرزندم میباشد ،و ندارم پرداخت کنم ؟ برای بیماریم که بلحاظ سالمندی است ریالی ندارم هزینه کنم ،و هر درد ،، مرضی را بخدا واگذار میکنم ،، بدترین دردم نداشتن دندان است که توان تهیه آنرا ندارم ،و دومین دردم ، مشکل رودهٔ بزرگ ،و پروستاد است که آنرا بخدا واگذار نموده ام ، تنها کاری که از توانم بر آمده ،پذیرفتن درد است ،که آنرا بخشی از وجودم قبول کرده ام ، درد کمر ،و درد سر که ناشی از شکستگی دو مهرهٔ کمر ،و موج گرفتگی در بمباران شهر کرمانشاه را با عشق پذیرفته ام ،و با آن حال میکنم ؟‌ولی بدترین دردی که عذابم میدهد ، فقر است که ناشی از ظلم دولت ،و محلس ،و دیوان عدالت اداری به من تحمیل شده است ؟،،امیدم تنها خدا میباشد که توان تحمل اینهمه درد ،و رنج را به من داده ،شاکر درگاهش هستم ؟،،
بله روی کاغذ شاید درست باشه اما واقعیت اینکه که مردم در تنگنا قرارگرفته اند خدایا خودت به دادمان برس که از این دولت بخاری بلنذ نمی شه
خدارو شکر پس هنوز جا داره قیمت ها را بالاتر ببرید.
جانان سخن ار 4 درصدی ها میکنید .نه هفتاد درصدی هها
?????!!!!!!!
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی # جلفا # ورزقان
وب گردی