بازدید 1879

فلسطین شکایت از اسرائیل را به دیوان کیفری بین‌المللی می‌برد

وزیر دارایی فلسطین از تصمیم این وزارتخانه برای مراجعه به دیوان کیفری بین‌المللی جهت بازگرداندن مبالغی که رژیم صهیونیستی ماه‌هاست برداشت کرده است، خبر داد.
کد خبر: ۹۲۳۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲ 15 September 2019

وزیر دارایی فلسطین از تصمیم این وزارتخانه برای مراجعه به دیوان کیفری بین‌المللی جهت بازگرداندن مبالغی که رژیم صهیونیستی ماه‌هاست برداشت کرده است، خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری عربی ۲۱، شکری بشاره، وزیر دارایی فلسطین فاش کرد که این وزارتخانه تصمیم گرفته است تا برای بازگرداندن مبالغی که رژیم صهیونیستی ماه‌هاست برداشت کرده، به دیوان کیفری بین‌المللی مراجعه کند.

هفت ماه قبل رژیم صهیونیستی به بهانه اینکه تشکیلات خودگردان فلسطین به خانواده‌های شهدا و اسرای فلسطینی حقوق می‌دهد، تصمیم گرفت مبلغ ۱۳۸ میلیون دلار از درآمدهای مالیاتی فلسطین را برداشت کند.

این تصمیم رژیم صهیونیستی پیامدهای اقتصادی برای تشکیلات خودگردان فلسطین به همراه داشت؛ در واقع مخالفت رژیم صهیونیستی با عودت مبالغ کسر شده، تشکیلات خودگردان را با بحران مالی بسیار شدیدی مواجه کرد که کاملا بر هزینه‌های آن به ویژه حقوق کارمندان تشکیلات تاثیر گذاشت.

مبالغ کسر شده توسط اسرائیل شامل درآمدهای گمرکی می‌شوند که این رژیم به نیابت از تشکیلات خودگردان بر روی کالاهای وارداتی به بازار فلسطین دریافت کرده بود و در ماه به حدود ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار می‌رسید.

همچنین شکری بشاره فاش کرد: موضوعاتی که در دیوان کیفری بین‌المللی مطرح خواهند شد، شامل برداشت مستمر اسرائیل از پول‌های یاد شده، سه درصد مالیات‌هایی که اسرائیل به نیابت از تشکیلات خودگردان از عوارض گمرکی برداشت می‌کند، مالیات‌های اسرائیل بر زیرساخت‌های تجاری درمناطق "ج" و نیز مالیات‌های غیر قابل استرداد بر فعالیت شرکت‌های مخابرات اسرائیل در کرانه باختری خواهند بود.

در طول هفت ماهی که این بحران میان تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی شکل گرفته، هیچگونه اقدامی برای پایان دادن به این اختلافات انجام نشده است و تصمیم تشکیلات خودگردان برای شکایت از این رژیم در دیوان کیفری بین‌المللی و پیگیری پرونده یاد شده در واقع اولین اقدام جدی در راستای محکومیت اسرائیل است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل