بازدید 2149

سابقه حقوق بشری عربستان باز هم واکنش بین المللی ایجاد کرد

دو سخنگو از همایش جنجالی که سازمان ملل در اواخر ماه جاری میلادی با همکاری موسسه متعلق به ولیعهد سعودی میزبان آن خواهد بود، انصراف دادند.
کد خبر: ۹۲۳۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۴ 11 September 2019

دو سخنگو از همایش جنجالی که سازمان ملل در اواخر ماه جاری میلادی با همکاری موسسه متعلق به ولیعهد سعودی میزبان آن خواهد بود، انصراف دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری "عربی ۲۱"، آن روزنبرگ، مدیر اجرایی در بخش تکنولوژی و بارت هولاهان، مشاور تجاری به سایت "میدل ایست آی" اعلام کردند که تصمیم گرفته‌اند در همایش متعلق به بنیاد میسک و دفتر فرستاده امور جوانان سازمان ملل "اوسجی" در نیویورک که در ۲۳ سپتامبر برگزار خواهد شد، مشارکت نکنند.

گروه‌های حقوق بشری از این کارگروه انتقاد کرده‌اند؛ چراکه نگرانی‌های روز افزونی درخصوص کارنامه ریاض در زمینه حقوق بشر پس از کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار و منتقد سعودی در دوم اکتبر سال گذشته میلادی وجود دارد.

قرار بود روزنبرگ و هولاهان در این رویداد که فرستاده سازمان ملل در امور جوانان و  موسسه میسک که موسسه خیریه و شخصی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان میزبان آن هستند، صحبت کنند.

روزبرگ بدون این که دلایل تصمیم خود را توضیح بدهد، خاطرنشان کرد: من اخیراً مخالفتم را با سخنرانی در این رویداد اعلام کردم و در آن هرگز شرکت نمی‌کنم.

دفتر فرستاده سازمان ملل در امور جوانان پیشتر اعلام کرده بود که روزنبرگ در این رویداد سخنرانی خواهد کرد.

هولاهان نیز اعلام کرد که دیگر در این همایش شرکت نخواهد کرد.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر و "سیویکوس" و گروه‌های حقوقی دیگر از سازمان ملل و سخنگویانی که نامشان را برای حضور در این همایش ثبت کرده‌اند انتقاد و اعلام کردند که هدف از برگزاری این کنفرانس بهبود وجهه ولیعهد سعودی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل