بازدید 47066

افشاگري نادران درباره حلقه فساد اقتصادي خيابان فاطمي

اظهارات رئيس‌جمهور دور از شان شنونده و گوينده و مخاطب بود/ دستگاه قضايي بايد به وظايف خود عمل كند و راس حلقه فاطمي را دستگير كرده و مبارزه با مفاسد اقتصادي جنبه جدي و واقعي بگيرد والا ضعيف‌كشي مي‌شود.
کد خبر: ۹۲۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۲ 06 April 2010
الياس نادران نماينده مردم تهران اظهارات رئيس‌جمهور در ارتباط با هدفمند كردن يارانه‌ها را به دور از شان گويندگان و شنونده و مخاطب ارزيابي كرد.

به گزارش خبرنگار پارلماني ايلنا، اين عضو كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي كه در حاشيه جلسه علني امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران حضور يافته بود در رابطه با اظهارات اخير محمود احمدي‌نژاد در رابطه اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها در صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت: اين موضع‌گيري دور از شان گوينده، شنونده و مخاطب بود.

وي تاكيد كرد: نمي‌توان به هيچ بهانه‌اي اجراي قانون را متوقف كرد و اگر دولت در مرحله اجرا ابهاماتي را دارد مي‌تواند از طريق استفسار و يا اصلاح احكام قانون آن را رفع كرد.

اين نماينده مجلس با بيان اينكه نمي‌توان اجراي قانون را متوقف كرد ،خاطرنشان كرد: قانون ابلاغ شده است و زمان آن نيز گذشته است و دستگاه‌هاي اجرايي در مسير تدوين اين قانون مشاركت داشتند و چنانچه واقعا ابهامي وجود داشت بايد در همان زمان بيان مي‌شد.

اين نماينده اصولگراي مجلس يادآور شد: چنانچه امروز ابهامي از سوي دستگاه‌هاي اجرايي مطرح شده است فرصت باقي است كه اين ابهامات رفع شود اما وجود ابهام نمي‌تواند مانع از اجراي قانون شود.

نادران در پاسخ به سوال خبرنگاري پرسيده بود كه چگونه ممكن است كه در اين شرايط و در سخت‌ترين ساعت پاياني سال در مورد يكي از رويدادهاي مهم اقتصادي كشور موضع متغير اتخاذ شود، يادآور شد: صحبت‌هاي رئيس‌جمهور از چند جهت دچار ايرادات جدي بود و چنانچه حداقل مشورتي صورت مي‌گرفت چنين موضعي اتخاذ نمي‌شد.

اين عضو كميسيون اقتصادي مجلس تصريح كرد: در مورد يك امر پيچيده همچون هدفمند كردن يارانه كه قانون شده است و بر سر مسائل تخصصي و اقتصادي آن اختلاف نظر به وجود آمده ، بسياري از افراد اظهار نظر كردند كه تخصص لازم در اين زمينه را نداشتند و مطرح كردن برگزاري رفراندوم يك مساله انحرافي در موضوعي بود كه محل كشمكش ميان اقتصاددانان است.

وي ادامه داد: بيان چنين ديدگاهي در آستانه سال جديد كه مردم به استقبال بهار رفتند ذائقه آنها را تلخ كرد و تمسخري كه در لحن رئيس‌جمهور بود در شان ايشان و مخاطبانش نبود.

نادران ادامه داد: برنامه‌اي كه رئيس‌جمهور براي بيان ديدگاه‌هاي خود از آن استفاده كرد برنامه‌اي بود كه بايد در رابطه با توصيه به نحوه رانندگي در جاده‌ها و مراقبت از جان مسافران و عملكرد نيروي انتظامي در آن صحبت مي‌شد، اما رئيس‌جمهور با طرح موضوع هدفمند كردن يارانه‌ها و مسائل اين چنيني به طرح ديدگاه‌هاي خود به صورت يك سويه پر‌داخت و حق اين بود كه رئيس‌جمهور اجازه مي‌داد پس از تعطيلات فرصتي فراهم شود و كارشناسان ديدگاه‌هاي خود را مطرح كنند.

نادران معتقد است، اين امر جز مقدسات عالم نيست كه در اين خصوص بيست هزار ميليارد و يا 40 هزار ميليارد تومان تصويب شود، بلكه از موضوعات كارشناسي و دغدغه‌هاي مردم است.
وي با اشاره به جلسه غير علني مجلس در رابطه با درآمد دولت از محل هدفمند كردن يارانه‌ها در حين بررسي بودجه 89 يادآور شد: در اين جلسه دغدغه‌هاي مردم مطرح شد و مدافعان نظرات رئيس‌جمهور نيز به مدت يك ساعت صحبت كردند و مجلس به تصميم‌گيري نهايي رسيد و در اين زمينه شاهد حداكثر همكاري و انعطاف‌پذيري مجلس در استماع نظر دولت بوديم و اين رفتارها و موضع گيري‌ها دور از مردم شريف ايران است.

اين نماينده مجلس از عملكرد صداوسيما در انعكاس يك سويه نظرات دولت در اين رابطه انتقاد كرد و خواستار برطرف شدن اين نقيصه از سوي صداوسيما شد.

نادران ادامه داد: نظرات مجلس قطعي است و امروز مجلس طرحي را در خصوص بازگشت تعرفه گمركي به 90 درصد براي خودروسازان در دست داشت كه حدود 160 نفر آن را امضا كرده بودند، اما در راي گيري تنها 127 نفر به آن راي مثبت دادند.

وي گفت: بعضا تاكيد شده است كه نظر مقام معظم رهبري در مورد تعرفه واردات چه بوده است و در اين مسير هزينه‌هايي از اين دست صورت گرفت و در خصوص هدفمند كردن يارانه‌ها نسبت به تهيه‌كنندگان طرح دو فوريتي براي اصلاح اين لايحه قطعا بيشتر خواهد بود.

نادران درباره پرونده مفاسد اقتصادي مربوط به معاون اول رئيس‌جمهور گفت: افرادي كه در بحث مفاسد اقتصادي از رحيمي دفاع مي‌كنند از دخالت وي در شبكه‌اي كه اعضاي آن دستگير شده‌اند، اطلاعي ندارند.

وي يادآور شد: هنگامي كه تذكري در صحن علني مجلس داده شد و طي نامه‌اي نمايندگان با 200 امضا از معاون اولي رحيمي دفاع كردند، اگر از اين مطالب اطلاع داشتند از اين حمايت دست برمي‌داشتند و دو نامه اخير نمايندگان نشان داد كه نسبت به اطلاعات اجمالي كه در اختيار دارند موضع حق‌طلبانه و عدالت‌خواهانه‌اي دارند.

نماينده مردم تهران افزود: رحيمي رئيس حلقه خيابان فاطمي است كه در مورد منابع فاسد و توزيع آنها تصميم‌گيري مي‌كرد و تقريبا تمام اعضاي اين حلقه به جز وي دستگير شدند و اينكه كسي را به دليل مسووليت اجرايي مستثنا كنند نه عادلانه است و نه اقدام درستي است.

نادران با بيان اينكه جابر ابدالي، الياس محمودي و مسعودي اعضاي كميته فاطمي هستند، تصريح كرد: در مورد اينكه گفته مي‌شود رحيمي در توزيع پول‌ها نقش نداشته و چك‌ها را جابر ابدالي امضا مي‌كرده است هم بايد گفت حساب و چك‌ها از جابر ابدالي است اما خط موجود در چك‌ها مربوط به فرد ديگري است و مشخص كردن اينكه خط متعلق به چه كسي است كار سختي نيست و مهم‌تر از توزيع پول منشاء فاسدي است كه پول‌ها از آن تامين شده و رحيمي بايد نسبت به آن به مردم و دستگاه قضايي پاسخ دهد.

وي در پايان تاكيد كرد:دستگاه قضايي بايد به وظايف خود عمل كند و راس حلقه فاطمي را دستگير كرده و مبارزه با مفاسد اقتصادي جنبه جدي و واقعي بگيرد والا ضعيف‌كشي مي‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۰
ایکاش برای نام گذاری مفاسد از کلمات مقدسی مانند فاطمی استفاده نگردد.
لطفا در صورت امکان اطلاع رسانی بیشتری انجام فرمائید
" در حلقه رندان باش و هر چه خواهی کن "
نه بابا؟!! مگه تو دارو دسته دولتم دزد پیدا میشه!!!؟ما فکر میکردیم دزدا فقط تو مجمع تشخیصن!! ای بابا ایناکه رییسشون دزدگیر88 بود!!
اقای نادران شخص مطلعی است وحق میگوید خدا همه را از شر شیطان نفس نجات دهدوهمهرا عاقبت به خیرکندقوه قضاییه همت بلند دار ؟
آفرین به این نماینده که با وجود عضو بودن در جبهه اصول گرایان ، عمق فاجعه دولت آقای احمدی نژاد رو درک کرده و با این موضع گیری شفاف و صریح و قانونگرایانه ، خودش رو از صف کسانیکه چشم بسته گوششون رو تیز کردن که هرچی اقای احمدی نژاد میگه رو مورد حمایت قرار بدن ، جدا کرده ، به امید روزی که همه نمایندگان چنین عملکردی را در قبال اشتباهات و کجروی های دولت (قوه مجریه) داشته باشند !
مگه خیابان فاطمی چه خبر بوده است ؟؟
انشاءالله در اجرای قانون در کشور پافشاری کنیم و بیش از این از بی عدالتی دفاع نکنیم
فکر کنم این حق مردم است که بدانند با این قانون هدفمند کردن مصوبه مجلس چه بلایی سرشان میاد و وظیفه رییس جمهور هست که ابعاد آن را شناسایی و با مردم در میان بگذارد جز و جز نادران برای چیست نمیدانم
چرا این قدر چوب لای چرخ دولت خدوم و عدالت گستر میزارید.بسه دیگه.اگه مدرک و سند دارید به صداوسیما و قوه قضاییه بدهید تا از طریق قانونی اخلال گران اقتصادی محاکمه شوند.این همه شایعه و غیبت چرا؟!!!!
اقا الیاس دمت گرم !
آقايان تابناكي ها كمي از خصومت هاي كهنه شده خود را كم كنيد و جانب مروت را بخاطر خدا و مردم خوب ايران بگيريد.
با پول یارانه ها این کار رو نکنند!!
احسنت بر این صراحت و شجاعت! امید است که ایشان در اثثبات ادعایشان پافشاری کنند که به حق نمایندگی مردم اینچنین است حتی به قیمت جانشان
موافقم ...
زنده باد الیاس نادران
تا کنون بیش از 20میلیارد تومان از باند مذکور اعتراف و سند گرفته اند ، این چند نفر آبروی کارمندان سخت کوش و متخصص یک بنگاه بزرگ اقتصادی را زیر پا گذاشته اند و آقای رحیمی راست راست راه میرود و.....
زنده با د بازرسان مستقل سازمان بازرسی کل کشور
اقا الیاس خود کرده را تدبیر نیست
همواره خداوند را به یاد داشته باشید وآنچه حق است بگوییدوآنگونه عمل کنید که موجب خوشنودی خلق و خالق را فراهم می سازد.
آفرين بر آقاي نادران. ايشان حقيقترا فداي مصلحت نكرده اند و در مجلس وكيل ملت مي باشند نه وكيل دولت. نماينده هاي طرفدار دولت نظير رسايي، كوچك زاده، حسينيان و ... بايستي بدانند كه رأي از مردم دارند نه دولت و نوكري ملت افتخار است نه دولت. خمايت كوركورانه از دولت خيانت به ملت است.
امیدوارم که سایر نمایندگان نیز مانند ایشان شجاع و نترس باشند و از منافع ملی و مردمی دفاع کنند.
یعنی نادران هم فهمید اش خیلی شور شده ؟پس از این به بعد نادران هم میشه وابسته به خارج؟؟!!
بهرحال نمردیم یک نفر با خصوصیات مرحوم مدرس در مجلس پیدا شد.
اینجور مسائل که تو ایران جای تعجب نداره!
پرواز را به خاطر بسپار
پرنده مردنی ست!!!
اين است مهرورزي اين دولت! پس عدالت كجاست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار