بازدید 3223

افزایش غلظت آلاینده‌ها در مناطق پر ترددِ پایتخت طی فردا

کد خبر: ۹۲۲۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰ 09 September 2019

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها در هوای پایتخت طی روز سه‌شنبه (۱۹شهریور) خبر داد.

به گزارش ایسنا، پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نشان‌دهنده آن است که وضعیت کیفیت هوای شهر تهران در صبحگاه روز جاری (دوشنبه ۱۸ شهریور) در شرایط مطلوبتری نسبت به روز گذشته قرار خواهد داشت که عمدتا ناشی از ناپایداری های جوی در نخستین ساعات روز و کاهش تردد خودروها در روز تعطیل می‌باشد.

بر اساس این گزارش، به تدریج با رشد ناپایداری جوی در طول روز، برای برخی ساعات وزش باد انتظار می‌رود که در برخی اوقات بویژه در شب افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت. همچنین با افزایش تابش نور خورشید و حضور سایر عوامل برای انجام واکنش های فتوشیمیایی، افزایش نسبی در غلظت آلاینده ازن طی برخی ساعات بعدازظهر دوشنبه را شاهد خواهیم بود. هرچند با توجه به کاهش نسبی دما و وزش باد، بیشینه مقدار غلظت آلاینده مذکور نسبت به روز یکشنبه از بزرگی کمتری برخوردار خواهد بود.

رفته رفته همراه با کاهش میزان ناپایداری جوی در اواخر وقت دوشنبه به همراه افزایش حجم ترافیک، برای برخی ساعات افزایش نسبی در غلظت آلاینده‌ها بویژه ذرات معلق مشاهده خواهد شد که در برخی مناطق پرتردد پایتخت سبب برقراری شرایط نامطلوب کیفیت هوا بویژه برای گروه های حساس خواهد شد. این وضعیت جوی کم و بیش تا روز سه شنبه (۱۹شهریور) تداوم خواهد داشت.

انتظار می رود در برخی ساعات روز سه‌شنبه عمدتا به دلیل وزش باد و احتمال گرد و خاک، افزایش موقتی در غلظت ذرات معلق مشاهده شود که به تبع آن وضعیت کیفیت هوای برخی مناطق پایتخت در آستانه شرایط ناسالم بویژه برای گروه های حساس قرار گیرد؛ البته این شرایط به دلیل ناپایداری جوی در بعدازظهر، موقتی خواهد بود.

بر اساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۰ و در شرایط سالم بود. این شاخص هم‌اکنون ۴۶ و در شرایط پاک قرار دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان