بازدید 21373
جزئیات جدید از ماجرای تماس مسئولان برای پادرمیانی یک متهم؛

فرد قاچاقچی که ۲۰۰ مسئول از او حمایت کرده‌اند، اعدام نشده/حامیان، وزیر و وکیل نبودند، اما از مسئولان بوده‌اند

چند وقت پیش، یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سخنرانی در یکی از شهر‌ها گفت که در یکی از شهر‌های جنوب شرق کشور، قاچاقچی با دو تُن تریاک دستگیر شده است؛ اما ۲۰۰ تا۳۰۰ تَن از مسئولان کشور در تماس‌های مختلف با قاضی پرونده، تقاضای مساعدت برای وی کرده اند.
کد خبر: ۹۲۲۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶ 08 September 2019

فرد قاچاقچی که ۲۰۰ مسئول از وی حمایت کرده بود، هنوز اعدام نشده است/ مسئولان، وزیر و وکیل نبودند، ولی مسئول بودند!چند وقت پیش، یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سخنرانی در یکی از شهر‌ها می گفت در یکی از شهر‌های جنوب شرق کشور، قاچاقچی با دو تُن تریاک دستگیر شده است؛ اما ۲۰۰ تا۳۰۰ تَن از مسئولان کشور در تماس‌های مختلف با قاضی پرونده، تقاضای مساعدت برای وی کرده‌اند!

به گزارش «تابناک»؛ این اظهارات باعث به راه افتادن جنجال تازه در رسانه‌ها و فضای مجازی شد و انتقادات بسیاری را روانه دستگاه‌های مبارزه با مواد مخدر کرد و سرانجام موضوع با تأیید و تکذیب‌های مختلف، کم کم از رسانه‌ها خارج شد و به حاشیه رفت.

اما نماینده گوینده این صحبت، همچنان بر سر قول خود است و اعتقاد دارد این اتفاق به هر حال رخ داده و منظور وی از این سخن، تصحیح قانون مجازات برای قاچاقچیان خرده‌پا بوده و این صحبت‌ها را برای مثال آورده است.

حسن نوروزی در گفت‌وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: متأسفانه برخی خبرنگاران مسائل را خوب درک نکرده و مسائل را به گونه‌ای دیگر منتشر می‌کنند. در قانون مبارزه با مواد مخدر، یک مبانی فقهی و شرعی وجود دارد که از آیات قرآن هم هست که می گوید، مفسد فی الارض کسی است که هم فساد کند و هم محاربه. اگر کسی فساد فی الارض کرد و مهارب باشد، باید اعدام شود اما اگر کسی افساد کرد، راه‌هایی دیگری برای مجازات وی وجود دارد که نیاز به اعدام نیست. هنگامی که من این بحث را می‌کردم، اشاره‌ای به این بحث‌ها شد که نباید افرادی با ۳۰۰ تا ۸۰۰ گرم مواد را اعدام کرد.

وی گفت: زمانی که این افراد اعدام می‌شوند، بعدها فرزندان و خانواده شان به مشکل می‌خوردند؛ برای مثال کسی فرزند یک فرد معدوم را استخدام نمی‌کند. برای همین بحث‌های روانی و کارشناسی حرفه‌ای را مطرح کردیم و در نتیجه به این رسیدیم که گاهی افرادی این دست را اعدام نکنیم.

وی در ادامه عنوان کرد که در آن زمان یکی از قضات به من گفت: این که باید با مفسدان بزرگ مبارزه جدی کرد، کار بسیار بزرگ و مناسبی است و همان زمان می گفت، ما شخصی به نام بامری را با دو تُن تریاک دستگیر و بررسی کردیم که بیش از ۵۰۰ مستغلات در تهران و مشهد به نامش بوده است.

وی در ادامه افزود: در آن هنگام ۳۰۰ تن از مسئولان، که البته وزیر و وکیل نبودند، اما در نظام جمهوری اسلامی از آنان به عنوان مسئول یاد می‌شد، با ما تماس گرفتند که با این فرد مدارا شود و به وی کمک کنید. این فرد به گفته یکی از نمایندگان مجلس در زمان دستگیری، ۶۰ میلیارد تومان در حسابش بود. این موضوع، مال دو سال پیش است و تمام حرف من این بود، چرا یک جوان با ۷۰۰ گرم مواد اعدام می‌شود، اما قاچاقچی که دو تن از وی تریاک گرفته اند، هنوز اعدام نشده و عده‌ای زنگ می‌زنند که وی را مساعدت کنید؟

وی گفت: در واقع مقصود من در آن سخنرانی هم همین موضوع بوده و واقعیت این است که متأسفانه، برخی به این گونه از آدم‌ها مساعدت می‌کنند، حال آنکه برخی خرده فروش‌ها به راحتی سرشان بالای دار می‌رود!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴۴
چرا باید تبعیض باشد مسئولی که زنگ میزند سفارش قاچاقچی را میکند احتمالا خودش همدست اوست وباید از کار برکنار شود
پاسخ ها
ناشناس
| Thailand |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
بابا جان خودت را ناراحت نکن ! اون ٢٠٠ نفری که زنگ زدن و سفارش قاچاقچی را کردند وزیر و وکیل و مسئول نبودند، اونا آبدارچی یک شرکت خصوصی بودند که محاکمه سهله، پدرشونم درمیاریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
بدون احتمال
این 200 مسئول مستحق اعدام هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
اعدام هم لازم نیست. اسامی شون رو اعلام کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
اعدام کمه باید سنگسار شوند
با سلام , واقعا ضرب المثلی که می گفتند کاری که پول می کندغول نمی کند اینجا مصداق پیدا می کند , آقا 60 میلیارد توی حسابش پول داشته ؟!!!!!
لطفا نام افراد تماس گیرنده اعلام شود تا درسی برای دیگران شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
به همین خیال باش ، عزیزم از مسئولان هستند و اگر مردم عادی بودن حتماً فاش میشد
از تابناک محترم تقاضا و انتظار داریم پیگیر این خبر و افشای نام این سیصد نفر به اصطلاح مسئولین نظام را رسانه ای کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
نظام نگو بگو دولت تدبیر و امید
آقای رئیسی دنبال فسادید؟
بسم الله
تمامی حساب های منتسب به این قاچاقچی را در ده سال گذشته لیست کنید، واریز های بالای ده میلیون را لیست کنید، و همه را پیدا کنید و دستگیر کنید + ۲۰۰ مسئول
بسم الله
پس غرامت خانواده هایی را که در این چهار دهه اعدام شده اند لطفاً بپردازید
تابناک بخودت بیا بخاطر جناح و حرفهایی که برایت خوشایند است به این و اون تهمت نزن اینکه یک مسئول یا چند مسئول زنگ زده در باره نفس تهمتزدن فرقی نمی کنه باید یه اسم ودقیق باشه حق نداریم ابروی بقیه را ببریم قیامت نزدیکه هنوز از کامنتهایی که مردم می گذارند متوجه فاجعه ای که امثال این اخبار بر مردم عادی می گذارد نشدید بیدار شوید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
گذشت زمان آبروداری جناحی و حزبی
شما از آبروریزی کی داری میگی؟؟
از قاچاقچی دوتن تریاک یا از اون200نفر..
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
بهشت و جهنم اون دنیا رو بذار برای بعد ، فعلا که بااین مسئولین قراربود مملکتمون بشه بهشت ، قراربود هم دنیامون رو آباد کنند هم آخرتمون رو
قاچاقچی مواد به هر میزان که باشد باید اعدام شود
دزدها معمولا تکی نیستند
چرا این نماینده نام این مسوولان را افشا نمی کند؟! دم انتخابات، که باید از همین یک ذره باقیمانده اعتماد مردم صیانت کرد، دست بردار هم نیست!
خرده فروشی= اعدام
عمده فروشی= چند سال زندان لاکچری ناقابل
به این می گویند عدالت در کشورمان
برادر نحوه ارسال به واتس آپ و شبکه های دیگرم بزارین.
۲۰۰ نفر نبود ، ۳۰۰ نفر گفتند ،دو تن نبود ، ۲۰ کیلو بیان کردند ؟ فرق روز ،و شب در بودن نور نیست ‌ بلکه به وجود خورشید است ؟،،
1-مهارب علط و محارب درست است.
2- شخصی به نام بامری را با دو تُن تریاک دستگیر و بررسی کردیم که بیش از ۵۰۰ مستغلات در تهران و مشهد به نامش بوده است. او کیست؟
مسئولینی که اینهمه در این خصوص معرفت بخرج دادن و میدن پس چرا در امور مسئولیت و وظایف محوله خود اینهمه بی مسئولیتی از خودشون نشون میدن.
قاضی باید افراد تماس گیرنده رو بازداشت کند .
چرا یک جوان با ۷۰۰ گرم مواد اعدام می‌شود، اما قاچاقچی که دو تن از وی تریاک گرفته اند، هنوز اعدام نشده و عده‌ای زنگ می‌زنند که وی را مساعدت کنید؟
واقعا چرا چرا چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سلام
دوستمون راست میگه این چه خبریه که سر وته اش مشخص نیست.اگه مدرک دارید رو کنید.اینکه کلی گویی کنید فایده نداره.هر روز یه کلی گویی بس کنید .خبرنگارای ما هم خبرنگار نیستند فقط سخن پراکنی میکنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Hungary |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
موافقم
حرفتون کاملا معقولانه هستش
نمی دانم مسوولین با حقوق کارمندی از کجا سرمایه هزاران میلیارد جمع کرده اند.؟؟
با اینهمه فساد و تباهی هنوز انتظار دارید مردم به مسولان اعتماد کنند.
اون موقع که اعدام میکردید چرا این فکرها را نمیکردید حالا بفکرش افتادید
البته تابناک
نظر شما غیر قابل انتشار است

خودم میدانم
چه جالب عوام رو با گرفتن یک چهارم این وزن مواد با سرو صدا اعدام میکنید بعد...
خیلی لازم نیس دنبال لیست باشیم. توی گوگل نام ادوار گذشته و فعلی و نیز معاونین ...را جستجو کنید به لیست اصلی دست می یابید.
بعضی از مسئولان ابراهیم وار فرزند یا فرزندانشان را برای منافع کشور و ملت قربانی کردند و بعضی از مسئولان مدام خود را به کوچه علی چپ میزنند!
حمایت از قانون شکنان یعنی قانون شکنی!
استفاده از بیت المال برای منافع غیر عمومی یعنی دزدی!
سوء استفاده از مقام دولتی یعنی دزدی از حقوق ملت! مردم به شما رای میدهند و در جایگاه مسئولیت مینشانند تا از منافع مردم حمایت کنید و برای این شغل یعنی حمایت از منافع مردم دارید حقوقهای کلان میگیرید! پس این همه منت گذاشتن و تو سری زدن بر سر مردمی که شما را از سر ناتوانی ولی با امید بسیار انتخاب کردند برای چیست؟
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
بهترین کار برای چند دوره رای ندادنه ، شاید بهتر ازین نشه اما حداقل هی نمیگن خودتون خواستید ، بابا اگر خودمون نخواهیم باید به کی بگیم ، تنها راهش رای ندادنه
البته من نميدونم كدوم يكي از مسئولين فرزندشون رو ابراهيم وار قرباني كردند شما اگه ميدوني بگو
تا جايي كه ما ميدونيم بيشترشون امريكا هستند
پاسخ ها
بینام
| Canada |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
اونهایی که فرزندشان آمریکا و انگلیس زندگی میکنند
جزو همانهایی هستند که خود را به کوچه علی چپ میزنند و اونهایی که فرزندشان را دادند همچنان در
سکوت و خارج از گود اصلی هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
هزاران لایک.یاشا
ببخشید که قدری کند ذهن هستم. زیرا نمی توانم این معادله ریاضی را حل کنم.
۲ تن تریاک= یک قاچاقچی= ۳۰۰ مقام مسئول= یک قاضی= تماس های پی در پی= اعدام نشدن# سهم هر فرد
اما دزدی چند نارنج= حکم زندان
پاسخ ها
ناشناس
| Hungary |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
بحث ریاضی نیست

صحبت عدالت ه علی ه که داریم ازش دم می زنیم. خدایا این چه صحبتی ه که دارم می شنوم. اگه واقعی باشه به همین راحتی ازش صحبت و عبور می کنند؟ اگر واقعی نیست چرا اینطوری راحت چاپ می شه؟
خیلی دردناکه
مخصوصا عدم تعقیب مسئولین!
قوه قضاییه میخواهد با فساد مقابله کند اما بزرگترین مانع کنونی دولت است مثلا روحانی گفته بود با بگیر و ببند نمیشه با فساد مقابله کرد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان