بازدید 5340

فرانسه بیشترین ضرر را از کاهش تعهدات برجامی ایران می‌کند

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس معتقد است از آنجایی که برخی صنایع ایران همچون خودروسازی به فرانسه وابسته بوده و این کشور اصلی‌ترین خریدار نفت ایران است، بیشترین ضرر را از کاهش تعهدات برجامی ایران خواهند کرد.
کد خبر: ۹۲۲۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵ 05 September 2019

عزت الله یوسفیان ملا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره علت تلاش فرانسوی ها جهت حفظ برجام و امکان نتیجه بخشی این تلاش‌ها گفت: باید به اندازه توان فرانسوی ها از آنها انتظار داشته باشیم و شرایطی که آمریکایی‌ها برای اروپا ایجاد کرده اند به گونه ای است که هیچ مذاکره ای میان ایران و اروپا به نتیجه نرسد.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه مکرون نتوانست در نشست G7 اقدامی جز تماس گرفتن با رئیس جمهور ایران صورت دهد، عنوان کرد: با این حال مکرون ابراز امیدواری می کند که در آینده نزدیک روحانی و ترامپ با یکدیگر دیدار می کنند و این در حالی است که ترامپ می گوید مکرون نماینده او نیست.

جمهوری اسلامی مذاکره با آمریکا در هیچ سطحی را نمی‌پذیرد

وی در ادامه با بیان اینکه سیاست های کلی نظام را مقام معظم رهبری پایه ریزی می کنند، عنوان کرد: جمهوری اسلامی در هر سطحی مذاکره با آمریکا را نمی پذیرد.

یوسفیان ملا همچنین به تفاوت نوع اقتصاد ایران و اروپا اشاره و بیان کرد: اقتصاد اروپایی ها مثل ایران دولتی نبوده و در گرو بخش خصوصی است با این حال دولت آنها می داند اگر برجام نباشد ضرر می کنند و اگر به همین واسطه جنگی راه بیفتد میلیون ها مهاجر به اروپا می روند در حالی که آنها دیگر توانایی پذیرش مهاجر را ندارند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه اگر برجام اجرا نشود، فرانسه نسبت به سایر کشورها بیشتر ضرر می کند، خاطرنشان کرد: صنعت خودروسازی ایران تقریبا فرانسوی است و بیشترین نفت ایران در اروپا را فرانسوی ها می خریدند که اکنون جایگزینی این نفت برای آنها سنگین است از سوی دیگر انگلیس گرفتار برگزیت بوده و مرکل در آلمان نیز وضعیت جسمانی مساعدی ندارد از این رو فرانسه به نمایندگی از اتحادیه اروپا دست به کار شده است

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار