بازدید 9856

ناخدای «آدریان‌دریا» رشوه آمریکا را نپذیرفت

کد خبر: ۹۲۲۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵ 04 September 2019
یک روزنامه انگلیسی گزارش داده مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در ایمیلی غیرمعمول از ناخدای نفتکش ایران خواسته کشتی را به سمت آب‌های کشوری هدایت کند که امکان بازداشت آن توسط آمریکا وجود داشته باشد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، ناخدای هندی‌تبار نفتکش «آدریان دریا» چهار روز قبل از تحریم این کشتی توسط دولت آمریکا یک ایمیل غیرمعمول از وزارت خارجه آمریکا دریافت کرد.

طبق گزارش فایننشال‌تایمز، «برایان هوک»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در آن ایمیل که ۲۶ اوت برای «آکلیش کومار» ارسال شده بود نوشت: «من برایان هوک هستم... برای مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا کار می‌کنم و نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران هستم. خبر خوشی برای شما دارم.»

روزنامه فایننشال‌تایمز نوشته خبر خوش دولت ترامپ این بود که ناخدای نفتکش ایرانی می‌تواند در ازای همکاری با دولت آمریکا برای توقیف کشتی می‌تواند میلیون‌ها دلار پول نقد از آمریکا بگیرد. هوک از کومار خواسته کشتی را به سمت آب‌های کشوری هدایت کند که امکان توقیف آن به نیابت از آمریکا وجود داشته باشد.

نماینده ویژه دولت آمریکا برای اینکه کومار مطمئن شود که این ایمیل جعلی نیست شماره وزارت خارجه آمریکا را داخل ایمیل نوشته بود.

فایننشال‌تایمز نوشته این تنها اقدام برایان هوک نبوده است. او در ماه‌های گذشته برای ارعاب دریانوردان از همکاری با ایران جهت دور زدن تحریم‌ها برای آن‌ها پیام‌های یا متن‌هایی ایمیل کرده است.

برایان هوک در مصاحبه با فایننشال‌تایمز گفت: «ایران می‌داند که موفقیت کمپین فشار ما به اجرای موشکافانه تحریم‌ها وابسته است.»

طبق گزارش روزنامه انگلیسی، پیشنهاد برایان هوک به کومار ذیل برنامه‌ای موسوم به «جایزه در حمایت از اجرای عدالت» صادر شده که برنامه‌ای برای مبارزه با «تروریسم» است.

مقام‌های آمریکایی می‌گویند دولت این کشور اخیراً استفاده از این برنامه را برای ضربه زدن به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاز و اعلام کرده در ازای اطلاعاتی که به اخلال در فعالیت‌های ایران منجر شود ۱۵ میلیون دلار جایزه اعطا خواهد کرد.

برایان هوک در ایمیلی دیگر خطاب به ناخدای آدریان‌دریا نوشته است: «شما با این پول می‌توانید هر جور می‌خواهید زندگی کنید و زندگی مرفهی در دوران پیری داشته باشند. اگر این مسیر آسان را انتخاب نکنید زندگی برایتان خیلی دشوار خواهد شد.»

بعد از آنکه ناخدای کشتی از همکاری با دولت آمریکا خودداری کرد هوک با ارسال ایمیلی به او گفت که خزانه‌داری آمریکا او را تحریم کرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر