بازدید 14161
۱

حمایت پادشاه اردن از همسر حاکم دبی

کد خبر: ۹۲۱۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵ 04 September 2019

وزارت خارجه اردن برای حمایت از خواهر پادشاه این کشور در پرونده جدایی او از حاکم دبی اعلام کرد که هیا بنت الحسین دیپلمات سفارت اردن در لندن است.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، اردن طی اقدامی به منظور حمایت بیشتر از خواهر پادشاه این کشور در قضیه جدایی او از همسرش، اعلام کرد که «هیا بنت الحسین» از دیپلمات سفارت اردن در لندن است.

روزنامه «القدس العربی» سه‌شنبه (۱۲ شهریور) نوشت که وزارت امور خارجه اردن، به دستور «ایمن الصفدی»، وزیر امور خارجه این کشور «شاهزاده هیا» را به عنوان دیپلمات اردن در سفارت این کشور منصوب کرد.

بر اساس این گزارش، این اقدام اردن به دنبال توصیه وکیل خواهر ناتنی «عبدالله دوم»، پادشاه این کشور صورت گرفته، مبنی بر اینکه هیا برای حضور در دادگاه طلاق از شوهرش «محمد بن راشد»، حاکم دبی امارات نیاز به «حمایت حقوقی الزام‌آور» در انگلیس دارد تا به او (هیا) در موضوع جدایی از همسرش کمک کند.

القدس العربی می‌نویسد، محمد بن راشد قصد داشت، ده‌ها میلیارد دلار از سرمایه‌گذاری‌‌های خود در انگلیس را خارج کند ولی مشاوران حقوقی به حاکم دبی توصیه کردند که فکر فشار مالی و اقتصادی بر دولت انگلیس را از سر خود دور کند؛ چرا که لندن در مسائل حقوقی و دادگاهی دستش باز نیست و نمی‌تواند اقدامی کند.

این روزنامه می‌نویسد، انتصاب هیا بنت الحسین به عنوان دپیلمات در سفارت اردن در لبندن به معنای ابراز همبستگی أمان با این شاهزاده اردنی در برابر شوهر اماراتی‌ او است.

رسانه‌های منطقه اوایل تیر ماه اعلام کردند که خواهر ناتنی پادشاه اردن (۴۵ ساله) به طور پنهانی به همراه دو فرزندش از امارات گریخته و بعد از ورود به آلمان راهی لندن شده و در آنجا از انگلیس پناهدگی گرفته است و قصد جدایی از حاکم دبی را دارد.

ماه گذشته اولین جلسه دادگاه جدایی هیا بنت الحسین از محمد بن راشد آل مکتوم در لندن و بودن حضور حاکم دبی برگزار شد.

هیا در سال ۲۰۰۴ به عنوان ششمین زن محمد بن راشد با وی ازدواج کرد. حاصل این ازدواج دو فرزند است؛ یک دختر به نام جلیله (۱۲ ساله) و یک پسر به نام زاید‌ (هفت ساله).

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
فامیل بازی و اقازادگی به این می گویند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار