بازدید 8413
پیمانه اقتصادی؛

وعده مقام مسئول برای کاهش بهای بلیت پرواز‌های داخلی/ کمبود تایر پراید و وانت نیسان در بازار/ حمایت توکیو و پاریس از اتحاد رنو ـ نیسان/ دلار در میانه کانال ۱۱ هزار تومان/ وزیر صنعت: زمان معینی برای حذف پراید وجود ندارد

این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص کل بورس بر مدار ۲۸۵ هزار واحد قرار گرفت، بازار سهام آسیا با تداوم جنگ تجاری باز هم افت کرد، قیمت نفت با تداوم جنگ تجاری افت کرد، مقام مسئول: قیمت مرغ کاهش یافت، خالد الفالح از ریاست آرامکو برکنار شد و مکث طلا در برابر گرانی دلار را در بر دارد.
کد خبر: ۹۲۱۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 04 September 2019

تابناک اقتصادیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص کل بورس بر مدار ۲۸۵ هزار واحد قرار گرفت، بازار سهام آسیا با تداوم جنگ تجاری باز هم افت کرد، قیمت نفت با تداوم جنگ تجاری افت کرد، مقام مسئول: قیمت مرغ کاهش یافت، خالد الفالح از ریاست آرامکو برکنار شد و مکث طلا در برابر گرانی دلار را در بر دارد.

وعده مقام مسئول برای کاهش قیمت بلیت پرواز‌های داخلی

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از کاهش قیمت بلیت پرواز‌های داخلی از ۲۱ شهریور با توجه به کاهش نرخ ارز و بر اساس دلار ۱۱ هزار تومانی خبر داد. وی تأکید کرد: کاهش نرخ ارز بلافاصله در قیمت بلیت هواپیما تأثیر‌گذار نیست ولی برای رضایت بیشتر مسافران هوایی، این تصمیم از سوی شرکت‌های هواپیمایی گرفته شد. مقصود اسعدی سامانی در گفت‌‌گو با فارس بیان کرد: شرکت‌های هواپیمایی موافقت کردند نرخ‌های خود را بر اساس ارز 11 هزار تومانی تنظیم کنند در حالی که امروز نرخ ارز 11400 تومان‌ است، قرار شد نرخ‌ها بر اساس ارز 11 هزار تومانی اعمال شود. اسعدی سامانی بیان کرد: با توجه به نرخ ارز و نحوه دسترسی به قطعات و سرویس‌های نگهداری و شرایط تقاضای بازار، شرکت‌ها در دامنه نرخ‌های تعیین شده، بلیت خود را عرضه می‌کنند و بازار تقاضا در تابستان به‌گونه ای است که با وجود ‌فصل افزایش مسافرت، بلیت‌های مسیر پرتردد مشهد با میانگین حدود ۴۸۰هزارتومان به فروش رفته است. وی تأکید کرد: این نرخ‌ها بر اساس شرایط بازار و عموماً بر اساس رقم میانگین بین سقف و کف فروخته می‌شود؛ ‌به عنوان مثال در مردادماه امسال میانگین قیمت بلیت تهران-مشهد 480 هزار تومان بود در حالی که سقف قیمت 750 هزار تومان تعیین شده بود.

شاخص کل بورس بر مدار ۲۸۵ هزار واحد قرار گرفت

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز سه شنبه، با افزایش ۲۵۱۰ واحدی معادل ۰.۸۹ درصد به رقم ۲۸۵ هزار و ۵۷۳ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس نیز شاخص کل با رشد اندک به رقم ۳ هزار و ۷۱۵ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۶۷۴ واحدی معادل ۰.۸۹ درصد به رقم ۷۶ هزار و ۷۵۴ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۴۵۳ واحدی معادل ۰.۵۹ درصد، عدد ۷۷ هزار و ۴۵۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۳۰۳ واحدی معادل ۰.۵۹ درصد به رقم ۵۱ هزار و ۸۴۶ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۶۱۶ واحد افزایش معادل ۰.۸۱ درصد را رقم زد و به سطح ۳۲۴ هزار و ۷۸۴ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۹۳۶ واحد افزایش معادل ۰.۹۴ درصد به رقم ۲۰۸ هزار و ۹۵۱ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۴۶۰۵ واحد افزایش معادل ۰.۸۱ درصد همراه بود و عدد ۵۷۴ هزار و ۴۳۳ واحد را به نمایش گذاشت.

وعده مقام مسئول برای کاهش قیمت بلیت پرواز‌های داخلی/ کمبود تایر پراید و وانت نیسان در بازار/ حمایت توکیو و پاریس از اتحاد رنو-نیسان/ دلار در میانه کانال ۱۱ هزار تومان/ وزیر صنعت: زمان معینی برای حذف پراید وجود ندارد

بازار سهام آسیا با تداوم جنگ تجاری بازهم افت کرد

روز سه‌شنبه، با تداوم تنش‌های تجاری بین چین و آمریکا، بازار سهام آسیایی دوباره افت کرد. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۷ درصد افت کرد. بازار سهام هند که در روز دوشنبه تعطیل بود، امروز پیشتاز افت در منطقه شد و یک درصد سقوط کرد. نیکی ژاپن با رشد خفیف ۰.۰۲ درصدی به کار خود پایان داد، در حالی که کامپوزیت شانگهای نتوانست نسبت به روز گذشته تغییری ایجاد کند. شاخص هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۰.۱۷ درصد افت کرد. ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۰۹ درصد پایین آمد و کوسپی کره‌جنوبی ۰.۲۳ درصد از ارزش خود را از دست داد. آمریکا و چین از روز یکشنبه با افزایش تعرفه‌های واردات کالاهای یکدیگر، جنگ تجاری خود را تشدید کردند. آمریکا تعرفه‌هایی ۱۵ درصدی بر طیف وسیعی از کالاهای چینی وضع کرد و چین برای اولین بار نفت خام آمریکا را مورد تعرفه قرار داد. هر چند رئیس‌جمهور ترامپ اعلام کرد که گفت‌وگوهای تجاری بین طرفین هنوز ادامه دارد، نشانه‌ای از کاهش تنش‌ها بین دو اقتصاد بزرگ جهان دیده نمی‌شود. در بازار ارز، یوآن چین در بازارهای خارج از این کشور، به پایین‌ترین سطح تاریخ خود در برابر دلار سقوط کرد و در نرخ ۷.۱۹۷۵ واحد معامله شد. نرخ برابری دلار با ین ژاپن، در ۱۰۶.۲۳، بدون تغییر ماند.

قیمت نفت با تداوم جنگ تجاری افت کرد

روز سه‌شنبه، در حالی که تداوم جنگ تجاری چین و آمریکا بر بازارهای جهانی فشار وارد می‌کند، قیمت‌های نفت در انتظار اعلام هفتگی میزان ذخایر نفت انبارهای آمریکا، افت کرد. داده‌های اقتصادی ضعیف از کره‌جنوبی و افزایش تولیدات اوپک هم بر قیمت‌ها فشار وارد کرد. تا ساعت ۱۲:۱۹ به وقت تهران، قیمت‌پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت ۳۰ سنت یا ۰.۵۲ درصد افت کرد و به ۵۷.۵۶ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام تگزاس غرب آمریکا ۵۳ سنت یا ۰.۹۶ درصد سقوط کرد و به ۵۴.۵۷ دلار رسید. این ماه برای اولین بار در ماه آگوست، تولیدات سازمان اوپک، با افزایش تولید عراق و نیجریه، رشد کرد. تولید نفت روسیه هم در این ماه افزایش یافت و به ۱۱.۲۹۴ میلیون بشکه در روز رسید.

مکث طلا در برابر گرانی دلار

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تأثیر رشد ارزش دلار که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را محدود کرد، کاهش یافت. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۵ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۵۲۳ دلار و ۲۶ سنت رسید اما هنوز با رکورد بالای ۱۵۵۴ دلار و ۵۶ سنت که هفته گذشته بر جای گذاشته بود، فاصله چندانی ندارد. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۵۳۲ دلار و ۲۰ سنت رسید.

کمبود تایر پراید و وانت نیسان در بازار

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن، فیلتر، پنچرگیران و فیلترسازان تهران گفت: بازار با کمبود تایر پراید و وانت نیسان مواجه است. داود سعادتی نژاد در گفت وگو با ایرنا افزود:‌ توزیع نامناسب این تایرها از سوی تولیدکنندگان سبب کمبود یاد شده در بازار شده است و درخصوص تایر پراید، برخی خبرها مبنی بر خارج شدن این محصول از خط تولید سایپا بر این کمبود دامن زد. به گفته این مقام صنفی، ‌از ۲۴ شهریورماه مقرر شده افراد و متقاضیان خرید تایر با مراجعه به سایت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها، اینترنتی خرید کنند. سعادتی نژاد بیان داشت:‌ اکنون قیمت مصوب کارخانه ای هر جفت تایر وانت نیسان دارای اختلاف یک میلیون تومانی با بازار است و این اختلاف قیمت برای هر جفت تایر پراید به ۱۰۰ هزار تومان می رسد.

دلار در میانه کانال ۱۱ هزار تومان

روز گذشته، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ ۱۱۳۰۰ تومان خریداری شد و در مقابل با افزایش ۱۵۰ تومان نسبت به روز دوشنبه، به قیمت ۱۱۴۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شد. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به قیمت ۱۲۵۰۰ تومان از مردم خریداری و به نرخ ۱۲۶۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد. این رقم نسبت به روز قبل، همانند دلار، ۱۵۰ تومان گران‌تر شده است، حال آن که در حاشیه بازار آزاد، شاهد نوسان دلار در محدوده ۱۱۴۳۰ تا ۱۱۴۶۰ تومان بودیم.

مقام مسئول: قیمت مرغ کاهش یافت

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی درباره آخرین وضعیت قیمت مرغ در مراکز عرضه گفت: مرغ به قیمت مصوب کیلویی ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان عرضه می‌شود. وی با بیان اینکه حدود، دو تا سه روز است که قیمت این کالا کاهش یافته و به نرخ مصوب رسیده است، گفت: دلیل این کاهش نرخ، افزایش عرضه در بازار است. مهدی یوسف خانی درباره اینکه پیش بینی می‌کنید در روزهای آینده شرایط قیمتی به چه صورت باشد، افزود: فعلاً قیمت روی همین سطح می‌ماند؛ ضمن اینکه قیمت مرغ زنده نیز ۸,۵۰۰ تومان است که هم برای تولیدکنندگان و هم برای مصرف کنندگان منطقی است.

فنلاند: ممکن است به ایران اجازه فروش ۷۰۰ هزار بشکه نفت در روز داده شود

پک هاویستو، وزیر خارجه فنلاند روز سه‌شنبه گفته تأیید کرده که ممکن است به ایران اجازه داده شود ۷۰۰ هزار بشکه نفت در روز بفروشد. هاویستو در مصاحبه با روزنامه فایننشال‌تایمز دعوت «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه از «محمد جواد ظریف»، وزیر خاره ایران برای دیدار در حاشیه اجلاس گروه ۷ را اقدامی «بسیار شجاعانه» توصیف کرد. وزیر خارجه فنلاند مدعی شد ابتکار فرانسه نشان می‌دهد اروپایی‌ها درباره  مسأله مربوط به ایران «جدی» هستند. به نوشته فایننشال‌تایمز هاویستو این احتمال را که بسته پیشنهادی به ایران، اعطای خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری و اجازه صادر کردن ۷۰۰ هزار بشکه نفت در روز را شامل شود، رد نکرد. /فارس

حمایت توکیو و پاریس از اتحاد رنو-نیسان

دنیای اقتصاد: ژاپن و فرانسه توافق کرده‌اند تا در نسل آتی خودروها، به تبادل اطلاعات و تعمیق همکاری‌های دوجانبه بپردازند؛ توافقی که می‌تواند منجر به ترمیم روابط نه‌چندان مساعد نیسان و رنو، دو متحد قدیمی شود. در روز دوشنبه، وزارت تجارت ژاپن در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقامات دو کشور، توافق کرده‌اند تا مذاکرات را در زمینه‌های خودران‌ها، باتری و خودروهای برقی جدی ادامه دهند. آنها توافق کرده‌اند تا در زمینه سیاست‌گذاری‌های ضروری برای هموار ساختن همکاری‌های خودروسازان دو کشور در زمینه تبادل فناوری و اطلاعات گام‌های ضروری را بردارند. دو طرف همچنین تفاهم‌نامه مشترک اولیه‌ای را نیز در این‌ باره به امضا رسانده‌اند. وزرای اقتصاد ژاپن و فرانسه همچنین بر ضرورت تقویت اتحاد نیسان و رنو تاکید کرده‌اند. درپی بازداشت کارلوس گوسن، رئیس پیشین اتحاد نیسان و رنو بنا بر اتهامات مالی، روابط این دو خودروساز نیز دچار معضل‌های فراوانی شده است. با این حال پیش‌تر امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در سفری که به توکیو داشت بر لزوم تقویت این همکاری تأکید کرده بود.
 
خالد الفالح از ریاست آرامکو برکنار شد

سی‌ان‌بی‌سی: غول انرژی عربستان سعودی، آرامکو، در حرکت به سوی ارائه عمومی سهام، رئیس جدیدی خواهد داشت که جایگزین وزیر انرژی، خالد الفالح، خواهد شد. فالح که تا به حال نوک پیکان حرکت به سوی ارائه عمومی سهام شرکت آرامکو در نظر گرفته می‌شد، اخیراً به علت حرکت کند این شرکت عربی به سوی تغییر ساختار، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. فالح در توییتی اعلام کرد که با یاسر عثمان الرومایان، رئیس صندوق سرمایه‌گذاری عمومی، جایگزین خواهد شد. او به الرومایان برای این سمت تبریک گفت و برای او آرزوی موفقیت کرد. این اخبار تنها چند روز پس از آن مطرح می‌شود که عربستان سعودی اعلام کرد وزارت صنعت و معدن را از وزارت انرژی جدا می‌کند. اقدامی که بسیاری از تحلیل‌گران آن را کاهش نفوذ فالح می‌دانستند. هرچند او رئیس وزارت انرژی خواهد ماند.

وزیر صنعت: زمان معینی برای حذف پراید وجود ندارد

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مطالب مطرح درباره توقف شماره‌گذاری پراید در سال آینده، بیان کرد: یکی از برنامه‌های ما خروج خودروهای قدیمی از خط تولید است. اکنون نیز زمان معینی برای حذف پراید وجود ندارد اما برنامه این است که از خط تولید خارج شود. به گزارش ایسنا، رضا رحمانی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران بیان کرد: مجموعه اقدامات انجام شده در همه سطوح باعث شده تا آرامش و ثبات نسبی در بازار ایجاد شود. شوک ناشی از تحریم‌ها تقریبا تخلیه شده و اکنون بازار به ثبات نسبی رسیده است. بنده پیش‌بینی می‌کنم وضعیت در آینده نیز بهتر از امروز شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
جناب رییس اتحادیه لاستیک بخدا کمبودی نیست ... لاستیک فروشی را سراغ داریم که برابر شنیده ها سوله چند هزار متری پر از لاستیک دارد وهرروز با درست کردن صف لاستیک میدهد اگر لاستیکها توزیع شوند بنظر شما صف تشکیل میشود ویا اینکه هرکس نیاز داشت میرود میخرد اینطوری فقط وفقط فروش را بالا میبرید چون با رائه کارت ماشین لاستیک میگیرند اصولا هرچه را که سهمیه کردند مشکل ایجاد کرد که منی که نیاز ندارم میگیرم که مبادا روزی لنگ شوم
"وی تأکید کرد: کاهش نرخ ارز بلافاصله در قیمت بلیت هواپیما تأثیر‌گذار نیست "
چطور شد موقع گران شدن تاثیرشو درجا میزاره موقع ارزان شدن تاثیر نمیزاره!!!!!!. معادله صدهزار مجهولی دارن درست میکنن. پیدا کنید پرتقال فروش رو. ......
پروازهای خارجی چطور؟!!
شاخص بورس رو به زور و تصنعی بالا نگه داشتن تا سرمایه ها روانه بازار ارز و طلا نشه
وعده مقام مسئول برای کاهش قیمت بلیت پرواز‌های داخلی
این وعده مسول چون شامل افراد پولدار میشود چیزی عاید مسضان نمی شود حتما عملی میشود
کاش من هم پول داربودم و میتوانستم مانند پولداران مسافرت کنم تا
افت بورس های آسیا،نشان از قدرت برتر اقتصادی آمریکا دارد و نیز این امر که سیاست آمریکا برای کوتاه کردن دست چین از خوان نعمت بازار آمریکا که بطور آزاد در ختیار کالاهای چینی بوده و چین با پایین نگه داشتن صوری قیمت یوان چین صادرات حداکثری را به آمریکا انجام میدادند و نیز چینی ها بی حد و اندازه از تکنولوژی آمریکا استفاده میکردند.الان دست اندازی چین از این خوان نعمت با اشکال مواجه شده.همچنین،اروپایی ها،نیز تا حدی کمتر، از این شرایط بازار آمریکا استفاده میکردند،که دست آنها هم تا حدی کوتاه شده.الان طلا و دلار سرمایه های بارزش و قدرتمندی هستند.بازار سرمایه آمریکا نیز بهترین بازار برای سرمایه گذاری است.
اقای وزیر صنعت، نمیگفتی زمان معینی برای حذف پراید وجود ندارد هم مهم نبود چون فکر نکنم کسی باور کرده باشه شما از تولیدش دست بردارید ! وزرای قبلی هم خیلی از این حرف ها زدند ولی خودروسازان راهش را بلدند!
واقعا گرونه نباید بر اساس درآمد قشری خاص تعیین قیمت کنند بلکه بر اساس اکثریت جامعه نعیین کنند تا تعداد مسافراهم افزایش پیدا کند 200 هزار حد اکثر قیمت باشه.
وعده مقام مسئول برای کاهش قیمت بلیت پرواز‌های داخلی:
اولا که مثل حرفهای و وعد و وعیدهای دیگر مسئولین در حد حرف.
دوما تعطیلات تابستانی رو به اتمام است دیگر نیازی نیست که آنها ارزانش کنند، هر ساله خودش (قیمت بلیط) به در این زمان پایین میاید (یعنی قبل از مهر ماه).
اتحادیه و اصناف کارشان را بلد هستند، رسانه ها هم فقط در اختیار آنها است. لطفا روغن ریخته را نزع امامزاده نکنید. اینها (اتحادیه ها و اصناف) هم از دولت یاد گرفتند که فقط محنتش را سر مردم بگذارند. ارزانی بیلط در مهر ماه برای خودشان خوب است.
وعده مقام مسئول برای کاهش بهای بلیت پرواز‌های داخلی:
اگر مسئولین واقعا بدنبال واقعی شدن قیمت بلیط هواپیما هستند، آیا ممکن است با رعایت تمامی نکته امنیتی از یک یا دو شرکت هواپیمای برای سرویس دهی به پروازهای داخلی در ایران دعوت به همکاری شود تا یک رقابت واقعی را مردم شاهد باشند؟ (این مشخص میکند که آیا قیمتها واقعی است یا نه؟)
نه اینکه با به پایان رسیدن تعطیلات تابستانی وعدۀ کاهش قیمت بلیط در مهر ماه را بدهند.
واقعا دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد دوران طلایی مردم و قشر آسیب پذیر بود... من بازنشسته نسبت به وضعیت فعلی ام شاهانه زندگی میکردم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر