بازدید 12635

هیأت‌های مذهبی بعد از نیمه شب ایجاد مزاحمت نکنند

کد خبر: ۹۲۱۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۴ 03 September 2019

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: هیأت های مذهبی از سر و صدا و ایجاد مزاحمت خاص در ساعات بعد از نیمه شب که موجب آزار و اذیت مردم خصوصا افراد بیمار و سالمند می شود پرهیز کنند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس از کرج، سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی استان البرز گفت: پلیس البرز با توجه به وظیفه خود به دنبال ایجاد فضایی مناسب و توام با امنیت برای برگزاری هرچه با شکوه تر مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان آقا اباعبدالله الحسین (ع ) است.

فرمانده انتظامی استان البرز بیان کرد: همه ساله ارادتمندان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در ماه محرم در استان البرز اقدام به برپایی مراسم عزاداری، سینه زنی و زنجیرزنی در تکایا و حسینیه ها می کنند و این مراسم هر سال با شکوه تر از سال های قبل برگزار می شود.

وی ادامه داد: در شرایط حساس کنونی و دشمنی دیرینه استکبار جهانی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ضرورت دارد که عزاداران حسینی با تامل بیشتر به حادثه بزرگ عاشورا نگاه کرده و از شیوه های غیرمتعارف و توام با خرافه پرستی که موجب خدشه دار شدن دین می شود، خودداری کنند.

فرمانده انتظامی استان البرز اضافه کرد: برنامه های اجرایی در ماه محرم باید به گونه ای باشد که اصالت مجالس عزاداری سرور و سالار شهیدان حفظ شود و بدعت های نابجا وارد این آئین فرهنگی مذهبی نشود.

محمدیان مطرح کرد: استفاده از برخی ابزار و ادوات موسیقی و نمادهایی که هیچ بنیه محکمی در تاریخ برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع ) ندارند و انجام برخی کارها که چهره خشنی از شیعه و اسلام را به نمایش می گذارند بدعت هایی است که ما را از اصل این حرکت بزرگ و انقلابی دور می کند.

وی از مسؤولان هیأت های مذهبی خواست قبل از حرکت دسته جات در خیابان ها به منظور جلوگیری از هرگونه بی نظمی و راهبندان، حتماً برنامه های هیأت خود و مسیرهای حرکت عزاداران را به کلانتری و پلیس راهنمایی و رانندگی محل اعلام کنند.

محمدیان تأکید کرد: همچنین از سر و صدا و ایجاد مزاحمت خاص در ساعات بعد از نیمه شب که موجب آزار و اذیت مردم خصوصا افراد بیمار و سالمند می شود پرهیز کرده و با پلیس راهنمایی و رانندگی جهت پیشگیری از سد معبر و ایجاد ترافیک و راه بندان همکاری کنند.

فرمانده انتظامی استان البرز همچنین بر ضرورت رعایت شئونات اسلامی به خصوص رعایت حجاب بانوان و پوشش مناسب آقایان به منظور حفظ حرمت شعائر دینی و شکوه ماه محرم تأکید کرد.

محمدیان بر ارزش های والای این ماه بزرگ و نهضت عاشورایی تأکید کرد و افزود: ماه با ارزش محرم فرصت مناسبی برای شناسایی فرهنگ عاشورایی به جوانان است که همه در این مهم مسؤول هستند؛ در استان البرز حدود سه هزار حسینیه و هیأت مذهبی دارای مجوز فعال هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۳۱
زمانی که کاروان های عروسی نصف شب توی خیابون هستند و همه رو عاصی میکنند مهم نیست حالا که بحث عزاداری هستش باید مراعات بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
کاروان عروسی توی خیابانه و نه سراسر یک محله و چند شبانه روز و تا سحرگاه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
اگه یه نفر نفهمه ، بقیه هم باید خودشون را به نفهمی بزنند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
اگه قبول داری که اون کار اشتباه هست شما دیگه چرا می خواهید به طریق دیگه تکرارش کنید!؟
یعنی قبل از نیمه شب میتوانند باعث آزار و مزاحمت برای افراد شوند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
اسمش عزاداری باشه بله و همیشه مجاز هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
بعد از ساعت ده شب به احترام امام حسین و اهل بیت علیهم السلام لازم است از ایجاد سر و صدا در معابر و نیز بلندگوی مساجد و تکایا خودداری کرد
سینه زنی وسط بلوار و ایجاد راه بندان و ترافیک مزاحمت نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
خیابان ده متری را ندیدی
قبل از نیمه شب هم ایجاد مزاحمت نکنند
مگر تابحال جز مزاحمت در معابر و خیابانها کار دیگری هم داشتند با داربست هایی که فقط به قصد روکم کنی افراد این کوچه با کوچه های بالاتر و پایین تر
خدا خيرت بده، تازه ساعت 12 شب شروع ميكنند. قبلش هم كه خيابون از زباله ظروف يكبار مصرفشون سفيدپوش ميشه. آخه اين چه ظرز عزاداريه؟!
آقا جان نیمه شب کدام است؟! ساعت 10 خیلی از مردم می خوابند تا صبح زود به سر کار بروند، اکثر خیابانهای تنگ و کوچه های تنگ تر، داری تراکم جمعیت بیشتری است و واقعا هیئت در یک همچنین کوچه هایی که کم هم نیستند، آرامش مردم رو هر سال می گیرند. این تکیه ها و هیئت ها را به مساجد ببرید، انقدر دست آنها را باز نگذارید تا هر کار نادرست، ضد اجتماعی را به نام خدا انجام ندهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
کاملا" حق با شماست اما کو گوش شنوا؟
قبل از نیمه شب اشکالی نداره؟!
کو گوش شنوا
ایجاد مزاحمت قبل از نیمه شب اشکالی نداره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
پیامبر اکرم با حلالیت گرفتن از فردی که سهوا آزار دیده بود درس بزرگی در جمع به پیروان با بصیرتش داده است.
دیشب دقایقی پس از نیمه شب همچنان صدای بلندگوی یکی از خیمه ها که از ساعت ۴ بعدازظهر شروع شده بود از اهالی محل در یکی از مناطق مشهد سلب آسایش میکرد. از پلیس ۱۱۰ خواستم که به ایشان تذکر بدهند ولی حدود ۲۰ دقیقه گذشت و صدای شدید بلندگو همچنان ادامه داشت. ساعت حدود ۳۰ دقیقه بامداد خودم لباس پوشیدم و به محل بلندگو رفتم و از جوانانی که آنجا بودند و به مراجعان چای میدادند خواهش کردم که بلندگو را خاموش یا حداقل صدای آنرا کم کنند. ایشان هم ضمن عذرخواهی و انصافاً با برخوردی بسیار خوب آنرا خاموش کردند. حالا نمیدانم برای شب های بعد این مشکل حل میشود یا باز باید حضورا با دوستان صحبت کنیم ولی به نظرم بهتر است یکی از مراکز فرهنگی و مذهبی موجود در کشور نسبت به برنامه ریزی و زمان بندی و نظارت بر عملکرد این عزیزان اقدام نماید تا خدای نکرده اجرشان به خاطر کم دقتی و سلب آسایش از شهروندان ضایع نشود. اگر دوستان تابناک هم گزارشی در این مورد تهیه و به گوش مسئولان مربوطه برسانند حتماً تأثیر مثبتی خواهد داشت. اجرکم عندالله و عندالحسین (ع).
خدا خیرت بده . خدا از دهنت بشنوه . یکاری بکنید رعایت کنن . دسته عزداری راه انداختن با صدای خیلی زیاد تبل های بزرک که عزاداری نیست . مزاحمت هست . تو محل ما تازه از نیمه شب شروع می کنن به تبل زدن تا ساعت 2 بامداد
توصیه به رعایت حال همسایگان و مردم توسط فرمانده محترم انتظامی استان البرز باید توسط گردانندگان هیأت ها مد نظر قرار گیرد هرچند اکثر هیات ها این موضوع را رعایت می کنند.
نکته ای که به نظر می رسد این است که چرا چنین توصیه ای به کاروان های عروسی نمی شود که ساعت 2 نیمه شب با بوق زدن های ممتد و بلند کردن صدای موسیقی آرامش را از مردم سلب می کنند و چند سالی است که آتش بازی هم رواج پیدا کرده و در چند هفته گذشته در ساعت حدود 1.5 تا 2 نصفه شب چندین کاروان عروس در محله ما بعد از رسیدن به منزل با استفاده از مواد محترقه و فششفشه های انفجاری شروع به نور افشانی و آتش بازی کرده اند که باعث ایجاد ترس و وحشت در خواب شده است.
باتوجه به اينكه هيات هاي مذهبي معمولا تا بعد از نيمه هاي شب عزاداري مي كنند اصلا كار درستي نيست ويك مزاحمت براي ساير شهروندان بوده وباعث ازرده خاطر ساير شهروندان مي شود چون مردم معمولا بايد در شب استراحت بكنند تا فردا بتوانند به كارهايشان برسند وبه موقع درسركارشان حاضر بشوند. بايستي عزاداري ها از اين حالت خارج بشه وعصرها اتفاق بيفته وتا حدودا تا ساعت 9شب به اتمام برسه مخصوصا صداي اين طبل ها وسازها واقعا ازاردهنده شده ويك عده كه درمنزل شان مريض دارند ويا مي خواهند استراحت بكنند مخل اسايش انها گرديده كه بهتر است نيروي انتظامي وارد عمل شده وبه سرسامان دادن عز1داري ها در وقت مناسب اقدام كند .
باید قانونمند بشن
من نمی دانم برخی از ایشان چطور ادعای محبت امام حسین (ع) را دارند. آمده اند کنار منزل ما بلندگوی قوی نصب کرده اند. هر شب صدای نوحه خانی بلند خود را پخش می کنند و مادر مسن من آرامش خود را از دست داده است. حتی قبل از نیمه شب هم چه معنی دارد این صدای بلند و پیوسته که موجب آزار افراد مسن است. تازه با بستن پیاده رو و تجمع افراد حمل نقل جلوی منزل ما را نیز مختل کرده اند و آنقدر ترافیل ایجاد می کنند که صدای بوق ماشین هم اضافه شده و ما حتی نمی توانیم به راحتی با ماشین به منزل خود وارد یا خارج شویم.
سوال این است که ایشان از چه کسی مجوز می گیرند؟ آیا رضایت اعضاء محل و حتی افرادی که در نزدیکی فاصله 20 متری ایشان هست را گرفته اند؟ آیا مردم آزاری و مزاحمت به نام امام حسین (ع) کار خوبی است؟
هیأت های مذهبی مزاحم نیستند.
ساعت 19 که به منزل می روم تا ساعت 24 کودکان در کوچه آنقدر بر طبل و دهل می کوبند که ارامش را از بیماران و سالمندان گرفتند.
این کودکان بی شک اگر پدر و مادر داشتند این همه اذیت نمی شدیم.
خدا خیرت بده یه کار مثبت کردید واقعا سر و صدا و ترافیک بیخودی ثمره این حرکات نمایشی است
اگر واقعا عزاداری برو بشین مسجد قرآن بخون واسه خودت بشین خونه از تلویزیون نگاه کن واسه خودت دعا بخون
مردم رو 10روز اسیر نکنید توو کوچه و خیابونها
امثال این گزارش تکراری هر سال مطرح میشه و چون اسم عزاداریه، حق اعتراض وجود نداره
قبل از نیمه شب هم بیمار و سالخورده و بچه همانه چه فرقی داره .لطفا قانونمند کنید ساعت مشخص در روز .البته داخل مسجد و حسینیه و با صدای کم باشه خیلی خوبه . من برادرم به همین خاطر خونه ای که با هزار قرض و قوله خریده رو داره میفروشه تا بره یه جای خلوت .
من دیشب شدیدا مریض بودم و صدای بلندگوی دستجات عزاداری که فکر میکنم دیوار صوتی رو شکسته بودن اجازه استراحت به من نمیدادند. این کار دستجات اجر داره؟
آقا نفرمایید مزاحمت چیه.... اینا مراحمند....
صدای بلندگوی مساجد و تکیه ها به کنار صدای سنج و طبل هیئاتی که دائم در حال چرخش تو محله ها هستن به کنار فقط اون کودکانی که پدر و مادرشون برای مردم آذاری طبل برای بچشون خریدن و اونا را نصف شب توی کوچه و خیابون به حال خودشون رها میکنن را دیگه نمیشه هضم کرد نمیدونم اسم اون ادم را چی باید گذاشت برای دلخوشی بچه ات میتونی زنجیر هم بخری یا حداقل با خودت ببریش بیرون
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل